Arvustus. Oleg Pissarenko bänd jagab pointi ({{commentsTotal}})

Oleg Pissarenko
Oleg Pissarenko Autor/allikas: Rene Jakobson

Uus plaat

Oleg Pissarenko Band

"Point" (Pissarenko Productions)

8/10

Konkurentsitihedal ajal, kui enamik üritab üllatada millegi uue ja enneolematuga, pöörates suurt tähelepanu välisele, ajab Oleg Pissarenko oma rida ja sammub tuldud teed edasi.

Tema viimased plaadid rõhutavad minimalismi, seades eesmärgiks lihtsa, kuid mõjuva muusika. Alustanud gruuvi ja jazziga, kõlab Pissarenko muusika juba aastaid pigem elementaarselt, ilma keeruliste rütmifiguurideta ja pööraste harmooniastruktuurideta.

Nagu kitarrist ise on öelnud – ta taandab end maksimaalselt. Tema instrumentaalses enesetaandamises jääb oluline osa kõlapildis klahvpillimängija Raun Juurikasele, kelle sünteetilised helimaailmad loovad kosmilise helimaastiku, mis universaalset tõde otsivale "Point'ile" hästi sobib.

Plaat algab helge ja klaari palaga "Serene Morning", mis oma meeleolult ja kõlapildilt väga Pat Metheny Group'i õhulisi ballade meenutab.

On ju Pissarenko ise ka nimetanud Metheny't üheks oma lemmikuks. Järgneval neljal lool on pealkirjaks "Point", mis mõjub kui teemaarendus, kui süit.

See muusika ei kõla mitte koguaeg tasaselt ja tasakaalukalt, see on muutuv, oma korduvates motiivides arenev, vahel jõudes korrast korratuseni, lausa kaosena kõlava hevirokini ("Tonic Dominant"), et siis jälle laheneda korda ja vaikusse.

Viimane pala, "Tõelisus", on taas tõestus, et lihtsuses on ilu ja tegelik jõud, see on kui jõudmine koju ja selles ongi point. Oleg Pissarenko on truu oma bändile ja bänd on truu temale, koos leitakse lahendused, kuidas bändiliidri mõtted ja ideed kõige paremini muusikaliselt teostuksid.

Sümpaatsed on Mihkel Mälgandi lihtsad, meloodilised bassisoolod ja trummar Ahto Abneri dünaamiline mäng. Ehk sooviksid tõelised jazzifännid kuulda Pissarenkot enam soolosid mängimas, head instrumentalismi pakkumas, aga selles pole pointi, mitte kitarristi enda jaoks.

Olles ise õpetaja ja festivalikorraldaja, teab mees küllap väga täpselt, et suurepärane mängutehnika pole veel peamine, vaja on eristuda. Oluline on see, et su muusika kannaks sügavamat filosoofiat.

Seda Oleg Pissarenko taotleb ja tema püüdlusi toetab ka kujundaja Evelin Pissarenko – plaadil on tähistaevas, sõna "Point" O-tähe sees on süda, mis tilgub. Sellest tilgast moodustub maakera. Universaalne tõde – armastus päästab maailma. Nii ka armastusega tehtud muusika.

Toimetaja: Madis Järvekülg



Algas 21. PIMEDATE ÖÖDE FILMIFESTIVAL
juhised pöffil orienteerumiseks
Vaid vapratele

Arvustus. Sihikindel tõsieluline draama

Uus film: "Vaid vapratele"

Režissöör: Joseph Kosinski

Osades: Josh Brolin, Jennifer Connelly, Taylor Kitsch, Miles Teller, Jeff Bridges, Andie MacDowell, Ben Hardy, James Badge Dale, Alex Russell

7/10

Tallinn

Tallinn ei tohi olla suvaline linn

Siiri Vallneri ja Indrek Peili meelest määrab kunagi mõneti põnevagi aukliku ja kaootilise Tallinna linnaehituse visiooni asemel kollektiivne lollus.

Igor Uibo

Igor Uibo: ma tunnen end eestlasena

Igor Uibo peab end nii eestlaseks kui ka prantslaseks — elanud suure osa oma elust Prantsusmaal, on ta viimase viieteistkümne aasta jooksul veetnud igal aastal neli-viis kuud Eestis, jagades siin oma mitmekülgseid kogemusi teatri, tantsukunsti ja muusika vallas. Ta on pidanud loenguid prantsuse teatrist ning tantsu, eriti nüüdis- ja moderntantsu ajaloost TÜ Viljandi kultuuriakadeemia, Tartu Ülikooli prantsuse keele osakonna ja Tallinna Ülikooli koreograafia eriala üliõpilastele. Igor Uibo lavastab ka ise ning on vahendanud teatri- ja muusikategevust Eesti ja Prantsusmaa vahel

FILM
TEATER
Fotol stseen Rasmus Puuri ooperist "Pilvede värvid". Vasakult Juuli Lill, Mati Turi, Helen Lokuta, Jassi Zahharov. Foto: Harri Rospu.

Rahvusooper Estonia alustab Soome-tuuri

Täna, 17. novembri õhtul annab Eesti Rahvusballett esimese "Coppélia" etenduse Tampere-talos, mis on pidulikuks alguseks Eesti Vabariik 100 puhul toimuvale Rahvusooper Estonia kahenädalasele ringreisile Soomes.

KIRJANDUS
Žürii esimees Peeter Olesk

Peeter Olesk. Jaak Põldmäe võrdlevalt vaatekohalt

Ühel varakevadisel päeval aastal 1976 pidi Jaak Põldmäe (1942–1979) viima kirjastusse Eesti Raamat oma raamatu „Eesti värsiõpetus” (1978) käsikirja. Eellepingu põhjal oli talle makstud välja 60 %, kuid kirjastus küsis, kuhu jääb käsikiri.

KUNST
Arhitektuur
MUUSIKA
Arvamus
Tea Lemberpuu maalid kultuuritegelastest

Kalle Mälberg: väljakutsuv vanamoodsus

Tartust on palju laastavaid sõdu üle käinud. Iga kord selle ilusa linna tuleleegid peegeldusid Emavees, armid jäid parkidena linna näkku, mida kolearhitektid nüüd rüsinal rüvetama ruttavad. Ent iga häving möödub, jättes maha palju meheta naisi.

Hasartmängusõltlased eitavad kaotust ja mängivad maha suurema summa raha, kui algselt plaanitud.

Urmas Vadi. Elu mõttetusest

Pettunud inimeste hääled. Linna kõige vanem inimene võtab oma kodus vastu külalisi, lapsed on laua katnud, on kohvi, küpsiseid, vaasis on lilled. Hommikul käis koguduse õpetaja, siis astus linnapea isiklikult läbi, nüüd teeb kohalik ajalehereporter intervjuud ja ütleb alustuseks tunnustavalt, et te olete ikka väga pika elu ära elanud!

ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: