Pille-Riin Purje: publiku kujunditaju hakkab ähmastuma siin liigselges maailmas
2. aprillil esietendus Rakvere Teatris Eili Neuhausi lavastus "Kuhu küll kõik lilled jäid?", mis räägib laulja ja näitleja Marlene Dietrichi skandaalsest elust läbi unenäolise spektri. "OP" uuris, mida see lavastus täpsemalt kujutab.
Teatrikriitik Pille-Riin Purje jaoks oli Rakvere Teatri "Kuhu küll kõik lilled jäid?" üpris ootuspäratu. "Kui publik läheb sinna ootama kontserti ja glamuuri, siis võib ta päris petta saada - etteruttavalt võib külla öelda, et lavastuses on ka see moment olemas," kinnitas Purje "OP'ile". "Pigem on see Aleksander Stroganovi näidend unenäoline, mis mõtestab legende ja nende saatust ning loovinimeste hüljatust."
Purje nentis, et autor on üritanud ühte näitemängu väga palju asju kokku panna. "Minu jaoks läksid mõned hetked liigagi selgeks ja üleütlevaks, kuid seal kõrval olid samas need momendid, milles olid kujundid - mulle tundub, et see on tänasele publikule vajalik, kuna meie kujunditaju hakkab ähmastuma siin liigselges maailmas."
"Põnev on jälgida Ülle Lichtfeldti ja Marin Mägi-Eferti duetti ning just seda, kuidas kaks naisnäitlejat teineteist peegeldavad," ütles Pille-Riin Purje ning lisas, et huvitaval kombel on Marin Mägi-Efert isegi Dietrichile väliselt sarnasem, kuid ka sellele võib publik teatud tähendusi leida. Samuti pidas Purje seda lavastust Rakvere Teatri kontekstis väga julgeks valikuks. "Just see unenäolisus ja nihkelisus on tähelepanuväärne, mida publik ei oska oodata - ma arvan, et publik võiks tegelikult selle mänguga kaasa minna ja juba ette oodata mitte liiga valmis maailma," tõdes Pille-Riin Purje, soovitades vaatajal kaasa mõelda.
Toimetaja: Kaspar Viilup
Allikas: OP