Kristjan Randalu esineb maikuus Saksamaal ja Itaalias ({{commentsTotal}})

Kristjan Randalu
Kristjan Randalu Autor/allikas: Annika Metsla

Džässipianist Kristjan Randalul on seljataga juba neli maikuist kontserti Berliini festivalil ning ees ülesastumised Itaalias.

5.-7. mail mängis Kristjan Randalu kokku neljal kontserdil kuulsal festivalil "XJazz" Berliinis. Festivali neli päeva (5.-8. mail) olid harukordselt mitmekülgsed oma stiilidelt, kooslustelt ning muusikute päritolult ning ka väga rohked kontsertide poolest – kontserte toimus kõikvõimalikes paikades kokku 80, sh kümnes klubis. Kristjan Randalu esimene ülesastumine toimus festivali avapäeval 5. mail "Watergate'i" klubis kreeka päritolu New Yorki bassisti Petros Klampanise ansamblis ning koos kitarristi Gilad Hekselmani, trummari John Hadfieldi, perkussionisti Bodek Janke ja keelpillikvartetiga, kellest kauaaegseim koostöö on Kristjanit sidunud Bodek Jankega.6. mai õhtul toimus järgmine kontsert, kus esines duo Grupa Janke Randalu. Esinemispaigaks oli "Privatclub". Kristjan Randalu ja Bodek Janke duo alustas koostööd juba enam kui 25 aastat tagasi.6. mai hilisõhtune kontsert leidis aset Berliini Emmauskirches kavaga "Cinematic Jazz Meets Tom Tykwer", kus tuntud saksa filmitegija ja helilooja Tom Tykweri loomingut taasinterpreteeriti koos värskete pühendustega temale New Yorki helilooja, kitarristi ja DJ Gene Pritskeri sulest.

"Privatclubis" toimus 7. mai hilisõhtul ka Kristjan Randalu viimane esinemine Berliini festivalil: kontserdi pealkiri oli "Global Dance Kulture", sama nime all tegutseb Bodek Janke koosluselt varieeruv kollektiiv, millega mängitakse improviseeritud tantsuklubimuusikat.

16.-18. mail annab Kristjan Randalu kolmepäevase meistriklassi Itaalias Salerno muusikakonservatooriumis, mis kannab Giuseppe Martucci nime. Kristjan teeb meistrikursuse džässi soolo- ja ansamblipianisti erialal, esindades siin Eesti Muusika- ja Teatriakadeemiat.

Järgmisel laupäeval, 21. mail esineb Kristjan Randalu soolokontserdiga Peperoncino Jazz Festivalile eelnevas programmis, mis on Calabria ja kogu Itaalia üks olulisemaid kultuuri- ja džässmuusikasündmusi. Kontserdipaigaks on Hotel Riviera Blue Diamantes. Juunikuu algul, 4. ja 5. juunil toimuvad taas populaarsuse saavutanud kontserdid "Vaiko Eplik & Kristjan Randalu – Lahkhelid" Tallinna Mustpeade majas, kus kava kõlab viimaseid kordi. Kontserdid on avalikud plaadisalvestused.

Kristjan Randalu näol, kes praegu on vaid 37-aastane, on meil tegemist Eesti kõigi aegade rahvusvaheliselt tuntuma instrumentalisti-pianistiga, kes on mänginud Hamburgi Musikhalles, Berliini Konzerthausis, Stuttgarti Liederhalles, Londoni Barbican Hallis, New Yorki Lincoln Centeris ja Carnegie Hallis. Ei puutu asjasse, et ta on valdavalt džässimängija, ta on selles žanris kodus stiilides seinast seina, kui nimetada ta pidevat osalemist Dhafer Youssefi ansamblis kontsertidega üle maailma, või solistina Kristjan Järvi Absolute Ensemble'is nende esinemistel New Yorkis ja mujal.

Istusime mõni aasta tagasi Paavo Järvi juhatatud festivaliorkestri kontserdil Pärnus, kus Wolfgang Amadeus Mozarti kontserdi kahele klaverile solistideks olid kutsutud mõlemad Randalud, kõrgelthinnatud professor Kalle Randalu ja tema poeg Kristjan. Mu kõrval istus vaieldamatult asjatundlik noorem daam, pianist, ja ta ütles: „Kristjan on minu jaoks parem kui Kalle – tema puudutus ning kontakt klaveriklahviga on säravam ja tundlikum ...“

Kristjan Randalu on saanud soliidse klassikalise ja džässmuusika-alase hariduse, õppides algul Tallinna Muusikakeskkoolis, alates 10. eluaastast Karlsruhes ja siis Stuttgarti Kõrgemas Muusikakoolis, Kölnis John Taylori käe all, Londoni Kuninglikus Muusikaakadeemias, New Yorki City College'is ja Manhattani Muusikakoolis, kus lõpetas 2006. aastal magistriõppe. Ta on õppinud ka kompositsiooni, Tallinnas Jaan Räätsa, Londonis Django Batesi ning New Yorkis Daniel Schnyderi käe all, saanud mitmeid auhindu ning preemiaid konkurssidel ja oma muusikalise tegevuse eest.

Meid kõiki rõõmustab, et noor muusikust maailmamees Kristjan Randalu on end üha enam sidunud taas Eestiga. Siin on teda juba ka kenasti märgatud – ta esineb meie festivalidel, tuues endaga kaasa põnevaid tippmuusikuid mujalt, ta kuulub Eesti Kultuurkapitali helikunsti sihtkapitali nõukogusse, ta tegutseb dotsendina Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias, tal on Karlsruhele ja New Yorkile lisaks nüüd omaenda kodu ja pere Viljandimaal.

Toimetaja: Kaspar Viilup



San HaniSan Hani
Kalana Saund toob paradiisi elektroonilist romantikat

Hiiumaal Kalana külas Paradiisirannas leiab juuli lõpus aset teine Kalana Saundi festival, mis toob kokku Eesti põnevamad elektroonikamuusikud ja DJ-d.

Politsei ajas puukaitsjad Haabersti hõberemmelga juurest äraPolitsei ajas puukaitsjad Haabersti hõberemmelga juurest ära
Kalle Kurg. Maastik

Hõberemmelgaga seotud sündmuste valguses avaldame Kalle Kure luuletuse "Maastik".

FILM
Kaamerad
ERR kuulutab välja konkursi uute portreefilmide tootmiseks

Eesti Rahvusringhääling koostöös Eesti Filmi Instituudi ja Eesti Kultuurkapitaliga kuulutab taas välja konkursi uute portreefilmide tootmiseks.

TEATER
"Mees, kes ei teinud mitte midagi”
Aare Toikka: keevitasin Heinsaare dramaatilised motiivid lavanarratiiviks

2. juulil esietendub NUKU teatris 65. hooaja viimane uuslavastus, muusikaline müsteerium "Mees, kes ei teinud mitte midagi" – maagilise realismi sugemetega lugu Mehis Heinsaare teoste ainetel. Lavastab Aare Toikka.

KIRJANDUS
Reidi tee projekti vaidlustajad on sidunud teele ette jäävate puude külge lindid
Toomas F. Aru. Kolige ära

Haabersti remmelga saaga jätkuks mõni luulerida vestemeister Toomas F. Arult.

KUNST
Tiina Sööt ja Dorothea Zeyringer
Arvustus. Tants siiruse ja naiivsuse vahel

SÖÖT/ZEYRINGER (Tiina Sööt ja Dorothea Zeyringer)
Näitus "On time" / "Õigeaegselt"
07.06.–03.07. Hobusepea galeriis

Arhitektuur
Ackermanni loomingut uuritakse ka Karuse kirikus.Ackermanni loomingut uuritakse ka Karuse kirikus.
Christian Ackermanni loomingut uuriv projekt jõudis Karusele

Mullu Tallinna toomkirikus alguse saanud Christian Ackermanni loomingut uuriv projekt on jõudnud sellesse etappi, et on alanud tööd maakirikutes. Mõne nädala eest uuriti Martna kirikut ja nüüd on tähelepanu all Karuse kantsel ja altariskulptuurid. Lisaks toodi Karusele analüüsideks ka Lihula kirikust pärinevad Ackermanni puuskulptuurid.

Vilen KünnapuVilen Künnapu
Värskel näitusel näeb Vilen Künnapu tervendavalt mõjuvaid maale

30. juunil kell 19:00 avatakse Fahle galeriis Vilen Künnapu näitus "Loov energeetika".

MUUSIKA
Elis Vesik Prantsuse Raadio orkestrin ees.
Pariisis esitatakse Elis Vesiku teost "Fluchtpunkt"

Juuni lõpuni leiab Pariisis aset multidistsiplinaarne festival Manifeste 2017. Eestist valiti Manifestele osalema Helena Tulve ja Toivo Tulevi õpilane Elis Vesik, kes on kirjutanud peamiselt kammermuusikat. 

Arvamus
Puukaitsja remmelga otsas.Puukaitsja remmelga otsas.
Jürgen Rooste. Remmelgabluus

Kirjutet Vilniuses kodu-uudiseid lugedes.

Jim Ashilevi lugemismaratonilJim Ashilevi lugemismaratonil
Jim Ashilevi: eesti keeles ei saa filosofeerida

Essee alternatiivmuusika keskel üles kasvamisest, mis avaldati esmakordselt TÜ Viljandi kultuuriakadeemia 65. aastapäeva esseekogumikus "Omakultuurist ja oma kultuurist".

Keelesäuts. Pole vaja arvust numbrit teha

„Eesti eurolaulu poolfinaalil olid suured vaatajanumbrid.“ „Elektriautode müüginumbrid on kahanenud.“ Miks tuleks nendes lausetes „numbri“ asemel „arvu“ kasutada? Mis vahe ikkagi on arvul ja numbril?

12EEK Monkey12EEK Monkey
Eesti räpp: nišimuusikast noorte häälekandjaks

Eesti räpp kipub kohati mainstream’ile vastanduma, kuid teatud artistid viivad selle samal ajal peavoolupüünele.