Jagati välja Eesti disainiauhinnad ({{commentsTotal}})

16. septembri õhtul kuulutati pidulikul auhinnagalal välja 2016. aasta Eesti disainiauhindade laureaadid. Selle aasta parimad disainerid tunnustati kuues kategoorias: tootedisain, graafiline disain, veebidisain, teenusedisain, elumuutev disain ja noored disainerid.

Kõige rohkem preemiaid pälvis tootedisainer Johanna Tammsalu, kes sai nii noore disaineri preemia SÄSI kui ka elukeskkondliku toote disaini auhinna BRUNO Nörk Racki eest. Žürii hindas kõrgelt ka tema ettevõtlikkust – häid ideid on kõigil, ent nende millekski käegakatsutavaks ja tiražeeritavaks vormimine on aastatepikkune visa töö, mille jaoks paljudel jõudu ei jätku. Baltika eripreemia läks Londonis resideerivale moekunstnikule Roberta Einerile.

Elustiili toote disaini võitis Karl Annus Glens tagavaraprillide eest ning parimaks insenertehnilise toote disainiks kuulutati fookuskauguse mõõtmise seade XV-1, mille disainerid olid Mihkel Mäll ja Mihkel-Emil Mikk.

Targa lahenduse auhinna pälvis Metsaühistu (disainibüroo Brand Manual). “Metsaühistu on metsahalduse kvaliteedistandard ning protsessist on võitnud kõik osapooled – kasvab valdkonna usaldusväärsus, erametsad on heaperemehelikult hoitud ja kasutatud ning kasvab ka metsa väärtus tervikuna,” kommenteeris teenusedisaini žürii esimees J. Margus Klaar.

Elumuutvas tootedisainis võitjat välja ei kuulutatud, ära märgiti Fleximoover (disainibüroo Iseasi) ja Metsakõlakojad RUUP (disainer Birgit Õigus).

Teenusedisaini kategoorias anti välja kolm auhinda – tervikliku teenusedisaini protsessi auhind läks samuti Metsaühistule, mõttemaailma muutva uuendusliku teenuse auhinna pälvis matusebüroo Memoris, disainibüroo D/V/S/ON ja Kadri Tuisk. Kõige põhjalikuma kasutajauuringu auhinna sai Weekdone 3.

Teistkordselt anti koos Eesti Kunstiakadeemiaga välja disainihariduse preemia, mis määrati Martin Pärnale rahvusvahelise magistriõppekava käivitamise eest, mida võib Eesti haridusmaastikul pidada revolutsiooniliseks.

ADC*E Aasta disaineriks kuulutati Joosep Volk, kelle võitu põhjendas žürii järgmiselt: “Joosep on läbi aastate paistnud silma suurepärase tööeetikaga, domineerinud animatsioonikategooriates ning seda ka sel aastal.”

Noore Püssi auhinna pälvis noor graafiline disainer Jaan Sarapuu, kes on näidanud üles tänapäevasele disainerile omast mitmekülgsust, säilitades seejuures isikupärase käekirja ja stiili. ADC*E peaauhind Grand Prix läks AKU disainimeeskonnale Pocopay brändingu eest.

Graafilises ja veebidisainis oli kokku 18 kategooriat ja kullad pälvisid järgmised tööd:

Illustratsioon: Sääsepirina Alguse Kontserdi plakat, disainibüroo Tuumik

Foto: Craftersi visuaalne maailm, disainibüroo IDEA AD

Animatsioon: X-tee seletus, disainibüroo TOLM

Tüpograafia: Sugu:N, disainibüroo AKU

Reklaamtekst: EGGO Unistused, disainibüroo Angels

Sahtlitöö: Beneath the Glass Sky, disainibüroo Tolm

Keskkonnagraafika ja näitusedisain: Elisa esinduspoe graafika, disainibüroo Velvet

Varia, eriobjektid: Viru Keskuse installatsioon “Moega täidetud” lennujaamas, disainibüroo Angels

Igapäeva pakend: Rakvere bränding, disainibüroo Kontuur Leo Burnett

Pakend, eksklusiivsed väikeseeriad: Mohn (Poppy) Gin, disainer Jan Tomson

Firmagraafika (M-XL): Pocopay, disainibüroo AKU

Firmagraafika (S): Punane Maja, disainibüroo Polaar

Rebränding: Wendre, disainibüroo Brand Manual

Hooajaline identiteet: Jazzkaar, disainibüroo Putka

Firmagraafika digimeedias: Telia Eesti, disainibürood Kaks Ood, Tundra Digital, gotoAndPlay

Trükised: SISU-LINE, disainibüroo Stuudio Stuudio

Raamat: Kahvliahvi kokaraamat, disainer Moonika Maidre

Kasutajakogemus: Craftory e-pood, disainibüroo Haiku

Toimetaja: Kaspar Viilup



"NO34. Revolutsioon"

Mulje. Üksainus vesi on

NO34 "Revolutsioon"

Lavastajad Ene-Liis Semper ja Tiit Ojasoo
Muusika Jakob Juhkam
Laval Marika Vaarik, Eva Koldits, Rea Lest, Jörgen Liik, Ragnar Uustal ja külalisena Mart Kangro

Esietendus 18. augustil 2017 Naissaarel ja 16. septembril Teater NO99 suures saalis.

"Puugi protsess"

Arvustus. Puukide poliitiline elu

Uuslavastus

"Puugi protsess"

Puuk Mart Müürisepp

Näitejuht Loore Martma
Lavastaja, tehniline režissöör ja tekstide autor Johannes VeskiI

Esietendus festivalil DRAAMA 2017 Tartu Erinevate Tubade Klubis

Alexandre Zeff

"Big Data" lavastaja: lähenen digitaalsusele läbi orgaanika

Millliseks muutub maailm, kus inimene üha enam toimetab virtuaalses keskkonnas, võttes pidevalt vastu ja jättes endast maha lõpututes kogustes informatsiooni? Kuidas eristada olulist ebaolulisest? Neid küsimusi esitab prantsuse lavastaja Alexandre Zeff visuaalpoeetilises teatriinstallatsioonis "Big Data".

FILM
TEATER
KIRJANDUS
KUNST
Arhitektuur
MUUSIKA
ERSO hooaja avamine

Galerii: ERSO avas 91. hooaja

13. septembril avas Eesti Riikliku Sümfooniaorkestri 91. hooaja, kus jõuab publiku ette hulgaliselt erinevaid külalissoliste ja dirigente.

Arvamus
Mikko Lagerspetz

Mikko Lagerspetz: ilma vastuoludeta ühiskonda ei saa olla

Mikko Lagerspetzi juulis ilmunud teose „Sotsiaalteaduste uurimise meetodid – sissejuhatus ja väljajuhatus“ näol on tegemist esimese eestikeelse sotsiaalteaduste meetodite üldõpikuga. Mikko Lagerspetz on olnud Eesti Sotsioloogide Liidu president ja sotsioloogiaprofessor EHI-s ja TLÜ-s. Aastast 2006 on ta sotsioloogiaprofessor Åbo Akadeemias. Raamat ilmus TLÜ kirjastuse sarjas “Gigantum Humeris” ja on valminud Haridus- ja Teadusministeeriumi programmi „Eestikeelsed kõrgkooliõpikud 2013-2017“ raames.

Rein Veidemann: Eesti mõttelugu inglise keeles?

Mõnikord on tahtmine hüüda Lennart Meri kombel „Tule taevas appi!“. Üksjagu ju elatud ja üht-teist ka juba nähtud ja kogetud, et millelegi ehmatavale emotsionaalselt reageerida. Aga seekord leidis pilk kivi, millele komistamise ja kukkumise vältimiseks tahan oma ahhetamisega tähelepanu juhtida.

Ühtne Eesti suurkogu

Meelis Oidsalu: kultuuriasutustes ideoloogilise puhastusega ähvardamine on Eero Epneri mure põhjendatuse otsene tõestus

"Fakt on see, et teatri NO99 ja sellega sarnanevate küündimatu kunstilise tasemega asutuste riiklikuks rahastamiseks puudub igasugune põhjus ning mida varem see ära lõpetatakse, seda parem kogu ühiskonnale," kirjutas Varro Vooglaid portaalis Objektiiv. Teatrikriitik Meelis Oidsalu kirjutas kultuuriportaalile sel teemal repliigi, milles rõhutab, et süsteemne hirmu külvamine poliitilise edu nimel ei ole aktsepteeritav.

Filipp Loss: „Tallinna Vene teater on mulle alati huvi pakkunud, olen näinud päris palju lavastusi ja teatrimaja meeldib väga.“

Intervjuu. Mitte julm, aga küllaltki sihikindel

Tallinna Vene teatri uue kunstilise juhina asus eelmisel nädalal tööle Moskva lavastaja ja teatrijuht Filipp Loss. Rohkem kui 20 aastat töötas Loss Moskva teatris "Kaasaegse näidendi kool",1 ta on olnud noortele lavastajatele mõeldud projekti Vabalava direktor ja Moskva Noorsooteatri asedirektor.

ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: