Kristiina Poska tegutseb aktiivselt Stockholmis, Helsingis ja Viinis ({{commentsTotal}})

Kolmandal märtsil dirigeeris Kristiina Poska Saksamaal Jena Filharmooniaorkestrit.
Kolmandal märtsil dirigeeris Kristiina Poska Saksamaal Jena Filharmooniaorkestrit. Autor/allikas: Ülo Josing/ ERR

Berliini Koomilise Ooperi esimese kapellmeistri ametist vabakutseliseks jäänud dirigent Kristiina Poskal on suve lõpul esinemised Stockholmis, Helsingis ja Viinis. Soome pealinnas pole ta ooperidirigendina kunagi varem üles astunud.

Möödunud nädala keskel, 13. ja 14. septembril dirigeeris Kristiina Poska kaht erinevat kava Stockholmi Kuningliku Filharmooniaorkestri ees. Kontserdid leidsid aset orkestri residentsis Stockholmi kontserdimajas (Konserthuset), kus on varem juhatanud mitmed teisedki Eesti dirigendid.

13. septembri õhtul mängisid kuninglikud filharmoonikud kontserdimaja suures saalis traditsioonilise kireva kavaga kontserdi kuninglikule perekonnale ja parlamendile. Videosalvestatud kontserti saab veel järele vaadata kuni 30 päeva, otseülekande andis eetrisse teleprogramm STV2.

Kristiina Poska dirigeerimisel tulid Stockholmis ettekandele mitmed teosed ka rootsi heliloojatelt. Kava nägi välja selline: Rootsi kuninglik hümn Otto Lindbadi "Kungssången" ("Kuninga laul", 1844), tšehhi helilooja Julius Fučiki kontsertmarss "Gladiaatorite sissetulek" (1897), briti naishelilooja Doreen Carwitheni avamäng "One Damn Thing After Another" (ODTAA, 1947), Béla Bartóki "Rumeenia rahvatants" Sz 56 (solistiks klarnetil Martin Fröst), Benny Golsoni "I Remember Clifford" (Clifford Browni mälestuseks, 1957, solist trompetil Rasmus Johansson), Hugo Alfvéni "Intermezzo" süidist "Gustav II Adolf ", Anders Neglini "Movements of Colours", Pablo de Sarasate "Carmen-fantaasia" (solist viiulil Daniel Lozakovitch), Staffan Hellstrandi "Fanfaar", Ástor Piazzolla "La muerte del Ángel".

Lauljatena olid esimesel kontserdil kaastegevad Mimmi Forsberg ja Helen Sjöholm, samas olid solistideks ka mitmed instrumentalistid.

14. septembril esitati mõned palad eelmisest kavast (Carwithen, Sarasate) ning Wolfgang Amadeus Mozarti Sümfoonia nr 39.

Ülejäänud aja septembrist on Kristiina Poska tegev Helsingis, kus Soome Rahvusooperis tuleb Mozarti "Figaro pulma" uuslavastus ja tal on dirigeerida kokku viis etendust kuni novembri alguseni.

Esietendus on 14. oktoobril, lavastuse teeb Anna Kelo, nimiosas Jussi Merikanto, krahv Almavivana meilegi Suure-Jaani festivalilt tuntud Jaakko Kortekangas, krahvinna osas Mari Palo. Mozarti-õhtute vahel käib Kristiina veel Austrias ning dirigeerib 27. oktoobril Viini Raadio Sümfooniaorkestri kontserti.

Toimetaja: Madis Järvekülg



"NO34. Revolutsioon"

Mulje. Üksainus vesi on

NO34 "Revolutsioon"

Lavastajad Ene-Liis Semper ja Tiit Ojasoo
Muusika Jakob Juhkam
Laval Marika Vaarik, Eva Koldits, Rea Lest, Jörgen Liik, Ragnar Uustal ja külalisena Mart Kangro

Esietendus 18. augustil 2017 Naissaarel ja 16. septembril Teater NO99 suures saalis.

"Puugi protsess"

Arvustus. Puukide poliitiline elu

Uuslavastus

"Puugi protsess"

Puuk Mart Müürisepp

Näitejuht Loore Martma
Lavastaja, tehniline režissöör ja tekstide autor Johannes VeskiI

Esietendus festivalil DRAAMA 2017 Tartu Erinevate Tubade Klubis

Alexandre Zeff

"Big Data" lavastaja: lähenen digitaalsusele läbi orgaanika

Millliseks muutub maailm, kus inimene üha enam toimetab virtuaalses keskkonnas, võttes pidevalt vastu ja jättes endast maha lõpututes kogustes informatsiooni? Kuidas eristada olulist ebaolulisest? Neid küsimusi esitab prantsuse lavastaja Alexandre Zeff visuaalpoeetilises teatriinstallatsioonis "Big Data".

FILM
TEATER
KIRJANDUS
KUNST
Arhitektuur
MUUSIKA
ERSO hooaja avamine

Galerii: ERSO avas 91. hooaja

13. septembril avas Eesti Riikliku Sümfooniaorkestri 91. hooaja, kus jõuab publiku ette hulgaliselt erinevaid külalissoliste ja dirigente.

Arvamus
Mikko Lagerspetz

Mikko Lagerspetz: ilma vastuoludeta ühiskonda ei saa olla

Mikko Lagerspetzi juulis ilmunud teose „Sotsiaalteaduste uurimise meetodid – sissejuhatus ja väljajuhatus“ näol on tegemist esimese eestikeelse sotsiaalteaduste meetodite üldõpikuga. Mikko Lagerspetz on olnud Eesti Sotsioloogide Liidu president ja sotsioloogiaprofessor EHI-s ja TLÜ-s. Aastast 2006 on ta sotsioloogiaprofessor Åbo Akadeemias. Raamat ilmus TLÜ kirjastuse sarjas “Gigantum Humeris” ja on valminud Haridus- ja Teadusministeeriumi programmi „Eestikeelsed kõrgkooliõpikud 2013-2017“ raames.

Rein Veidemann: Eesti mõttelugu inglise keeles?

Mõnikord on tahtmine hüüda Lennart Meri kombel „Tule taevas appi!“. Üksjagu ju elatud ja üht-teist ka juba nähtud ja kogetud, et millelegi ehmatavale emotsionaalselt reageerida. Aga seekord leidis pilk kivi, millele komistamise ja kukkumise vältimiseks tahan oma ahhetamisega tähelepanu juhtida.

Ühtne Eesti suurkogu

Meelis Oidsalu: kultuuriasutustes ideoloogilise puhastusega ähvardamine on Eero Epneri mure põhjendatuse otsene tõestus

"Fakt on see, et teatri NO99 ja sellega sarnanevate küündimatu kunstilise tasemega asutuste riiklikuks rahastamiseks puudub igasugune põhjus ning mida varem see ära lõpetatakse, seda parem kogu ühiskonnale," kirjutas Varro Vooglaid portaalis Objektiiv. Teatrikriitik Meelis Oidsalu kirjutas kultuuriportaalile sel teemal repliigi, milles rõhutab, et süsteemne hirmu külvamine poliitilise edu nimel ei ole aktsepteeritav.

Filipp Loss: „Tallinna Vene teater on mulle alati huvi pakkunud, olen näinud päris palju lavastusi ja teatrimaja meeldib väga.“

Intervjuu. Mitte julm, aga küllaltki sihikindel

Tallinna Vene teatri uue kunstilise juhina asus eelmisel nädalal tööle Moskva lavastaja ja teatrijuht Filipp Loss. Rohkem kui 20 aastat töötas Loss Moskva teatris "Kaasaegse näidendi kool",1 ta on olnud noortele lavastajatele mõeldud projekti Vabalava direktor ja Moskva Noorsooteatri asedirektor.

ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: