Arvustus. Sohn tõi toore tõmmise tulevikust ({{commentsTotal}})

SOHN
SOHN Autor/allikas: Christian Pitschl

Uus plaat

Sohn

"Rennen" (4AD)

6/10

Sohni ehk Christopher Michael Taylori lugu on üks viimasel ajal nii sageli ette tulevaist. Ta alustas muusikukarjääri sünnilinnas Londonis. Pärast esimese EP ilmumist kolis ta aga esmalt Viini ja veidi hiljem juba edasi – teiste inglite juurde - Los Angelesse. Teine album "Rennen" räägibki illusioonide purunemisest, mineviku seljataha jätmisest ja jalgega hääletamisest, laskumata seejuures liiga detailidesse.

Paiguti kergelt techno'ks kiskuv minimaalse lüürikaga souliplaat reedab eeskujud varakult – Radioheadi, James Blake'i ja Bon Iveri nimed käivad Sohni loomingut kuulates vist pea alati mõtteist läbi. Õnneks ei kõla aga "Rennen" enam siiski nii kokkulaenatud materjalina, kui seda oli kolme aasta tagune debüüt "Tremors". Vastupidi, siin on piisavalt originaalsust, enesekindlust ja uut sügavust, mille pealt edasi minna. Taylori potentsiaal realiseerub tegelikult albumil juba mitmel korral maksimumi lähedaselt, näiteks musklilises avaloos "Hard Liquor" (vaadake alt videot) või hetk hiljem kibemagusas palas "Signal" (vaadake ka Milla Jovovichiga videot).

Parim hetk on siiski peidetud plaadi lõppu, kui finaalrada "Harbour" kasvab mõne minuti jooksul vaiksest kammerlikust itkust ja ambientakordist elektrorütmis hiidlaineks a la Orbital ning see üllatab. Sama ootamatult saabub lõpp, pärast mida läheb seest kähku õõnsaks. On see klaas nüüd pooltühi või pooltäis? Ja kuidas siis ikkagi nendesse kuivadesse "läpakarütmidesse" suhtuda? Kas on tegemist plaadi väärilise materjaliga või oli kuuldu mõeldud tegelikult veel ilmumata albumi tõmmisena? Eks aeg näitab. Mineviku eest ummisjalu tormates on varemgi uusi standardeid kehtestatud, tundugu need esialgu kui tahes poolikud. Ja tulevik, see on ju teadagi toores asi.

Toimetaja: Valner Valme



Edward von Lõngus Roomas

Edward von Lõngus tegi Eestis bürokraatia ajalugu

Tänavakunstnik Edward von Lõngus tegi bürokraatia ajalugu, kui valiti Eesti kultuuri välismaal esindama nii, et asjaajamises ei kasutatud tema õiget nime ja tellijad ei tea tänaseni, kes ta tegelikult on. 

"Kirsiaed"

Nüganen näeb "Kirsiaias" komöödiat ja naisterahva dilemmat

Tallinna Linnateatris lavastas Elmo Nüganen Anton Tšehhovi Kirsiaia. Nüganeni sõnul on Tšehhovi luigelaul - "Kirsiaed" - tehniliselt täpne ja täiuslikult kirjutatud. Kirsiaias on alati nähtud draamat, kuigi autor on sellele alla kirjutanud komöödia.

FILM
TEATER
KIRJANDUS
KUNST
Kersti Rattus "Vend Jaan"

Intervjuu. Kersti Rattus: pendeldan maalide ja vormide vahel

Viljandis, Kondase keskuse aias on üks kummaline objekt, mille autoriks on hiljuti oma juubelit tähistanud Kersti Rattus (65), kelle loomingulist portreed kirjeldades tuleb appi võtta väga erinevaid märksõnu: teatrikunstnik, maalikunstnik, Viljandi pärimusmuusika festivali ja Tartu hansapäevade esinemispaikade kujundaja, Viljandi kunstnike ühenduse ja kunstifestivali Kiriküüt üks algatajaid. Täna töötab Kersti Rattus TÜ Viljandi kultuuriakadeemias maalimise õppejõuna.

Arhitektuur
MUUSIKA
Arvamus
ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: