Kaja Kann sisendab staatilistesse teostesse dünaamilisust ({{commentsTotal}})

Näituse foto Autor: Draakoni galerii

Teisipäeval, 21. veebruaril avab etenduskunstnik Kaja Kann Draakoni galeriis isikunäituse "Tõusud ja Mõõnad".

"Kunstnik ise ütleb, et protsess on tema jaoks primaarne, selle käigus närib ta teemast läbi, tühjendab iseennast ja seejärel eemaldub teosest. Gobeläänide loomine algas vihast, videote päästikuks oli hirm ja seep erutas. Mis aga tõuseb ja mis langeb? Kus on taevas ja kus on maa? Kas need olendid on siinpoolsusest või sealpoolsusest, kas nad kujutavad midagi või on loodud? Ja kelle poolt? Seebist on miski lausa välja kukkunud – on see sünd või on see surm, ei taha kunstnik öelda. Usun, et ega ta ei tea. Keegi ei tea, mina ka ei tea," kommenteeris veel avamata näitust Madis Kolk.

"Kõik see kokku räägib loodusest, armastusest ja aktiivsest tegutsemisest, kuid tegutsemine toimub justkui une ja ärkveloleku piiril. Olendid on nii siin kui ka seal, nii varem kui ka hiljem.Tundub, et kõigepealt oli kujutis inimesest, siis kujutlemine, mis venitas ühe käe liiga pikaks või jättis pea poolikuks. Liikumise tahe on alati suunatud ülespoole või allapoole, vertikaalsel teljel, kas loob või lammutab.Tegemist on tõusu ja mõõnaga samal ajal ning oluline on seal vahel tegutseva olendi dünaamiline liikumine. Kas miski tõuseb või langeb, sõltub sellest, kas ta loobumise kaudu vähendab oma kaalu või koormab end üle."

Ehk just tänu sellele, et Kaja Kann on etenduskunstnik, kellele keha ja liikumine on oluliseks töövahendiks, on ta suutnud staatiliste teoste sisse paigutada rohkelt dünaamilisust, lisas Kolk näituse teates.

Kaja Kann on sündinud Vändras, viielapselises peres. Pärast keskkooli lõpetamist Tallinnas asus ta õppima Räpina aianduskoolis konserveerimise ja toidutehnoloogia eriala. Hetkel õpib Tallinna Ülikoolis filosoofiat. Ta on esinenud Võrus, Iisakus, Palal, Vormsi saarel, Narvas, Utrechtis, Zagrebis, Hamburgis, Berliinis, Riias, Helsingis, Stockholmis, Malmös, San Diegos, New Yorgis ja mujal.

Näitus jääb avatuks 11. märtsini 2017.

Toimetaja: Madis Järvekülg



Keelesäuts. Kas 101 sõjasaadikut?

Kui küsida otse, kes on parlamentäär, siis usun, et kõik teavad, et see on ühe sõdiva poole volitatud läbirääkija teise sõdiva poolega ehk parlamentäär on sõjasaadik, vastasega läbi rääkima saadetud isik.

Andres Levald. Linnamets pole vaid loodusand

Tallinna linna metsade omandisuhted ei soodusta nende sihipärast arendamist linlaste elukeskkonna parandamise nimel.

Vestlusring. Muidu kena inimene, aga kriitik

Mõnigi kriitik viskab pärast debüüti sule igaveseks nurka, sest isegi mõõtmatu au ja kuulsus ning tohutu honorar ei kaalu üles sildistamist ja pimedat viha.

Kadri Lepp: Viljandis läks aega, et kohaneda väikelinna naljakate asjadega

Juba esmaspäeval toimub äsja taasavatud Ugala teatrimajas suur teatriauhindade gala. Nominatsiooni eriti magusas kategoorias - parim naispeaosatäitja -, sai Ugala näitleja Kadri Lepp Anna rolli eest suvelavastuses "Kõrboja perenaine", mida mängitakse ka tänavu suvel.

Ivi Eenmaa: eelistan head raamatut käes hoida

"Prillitoos" käis külas raamatukogundusspetsialistil Ivi Eenmaal, kes rääkis muuhulgas, mida ta arvab sõnast "paberkandja".

FILM
Arvustus. Lollid kosmoses ehk rumalus hävitab maailma

Uus film kinos

“Elu”

lavastaja Daniel Espinosa

osades Jake Gyllenhaal, Rebecca Ferguson, Ryan Reynolds, Ariyon Bakare, Olga Dihovichnaya, Hiroyuki Sanada

Hinne: 4/10

Kinodes alates 24. märtsist

TEATER
Rein Oja Lembit Ulfsakist: ta ei määrinud mett moka peale

Täna suri 69-aastasena armastatud Eesti näitleja ja lavastaja Lembit Ulfsak. Draamateatri juht Rein Oja meenutas lahkunut.

KIRJANDUS
Mudlum. Qiaotou nööp

Mida saab inimene, kes on kõikidest maailma asjadest juba kirjutanud, veel lisaks öelda? On ju nii, et kui igasuguseid asju on juba lehekülgede viisi kirjeldatud ja nimepidi üles loetud, sukatrippidest sulgpallideni, peale selle veel kõvasti pead murtud nende filosoofilise tähenduse üle, et misasi üks asi ülepea on ja muud sellist loba, siis nagu ei jäägi peaaegu mitte midagi enam järele?

KUNST
Rebeka Põldsam: Anu Põder lõi ainult konkreetsesse hetke

Anu Põder oli Eesti skulptor, kes töötas vaid orgaaniliste ja kaduvate materjalidega. Tema teosed vananevad ja lagunevad põrmuks sarnaselt inimesega. Kumus on alates tänasest üleval Anu Põdra retrospektiivnäitus "Haprus on vaprus".

Arhitektuur
Arvo Pärdi keskuse arenduseks eraldatakse täiendavalt 2,2 miljonit eurot

Valitsus otsustas eraldada täiendavalt kuni 2,2 miljonit eurot Laulasmaal asuva Arvo Pärdi keskuse uue hoone ehitamiseks. Ehitusleping sõlmitakse riigihankel soodsaima pakkumise teinud aktsiaseltsiga Ehitustrust, keskus peaks valmima Eesti 100. sünnipäevaks, mil helilooja tähistab 83. sünnipäeva.

Renoveeritud Ugala teatrimaja avas külastajatele taas uksed

Laupäeval avas publikule taas uksed Ugala renoveeritud teatrimaja.

MUUSIKA
"MI" otsib muusikat autovaruosadest ja elektroonikast

Veebruari lõpul andis ERSO kontserdi "Alternatiivne energia", kus põimiti orkestrimuusikaga kokku elektroonika ja live-videolahendused. Märtsis esitles alternatiivseid musitseerimisviise Tallinnas saksa DJ Henrik Schwartz. Noppeid nendest nägi neljapäevases muusikasaates "MI", toimetaja Hele-Maria Taimla kirjutas kohtumisest Schwartziga ka artikli.

Arvamus
Linda Kaljundi, Ulrike Plath. Eesti ajalookirjutus põimitud perspektiivist

Veel Vabadussõja ajal, 1919. aastal ilmus trükist algkoolidele mõeldud õpik „Eesti ajalugu“, mille oli „piltide kujul kokku seadnud“ Mihkel Kampmann (Kampmaa), kes oli ajaloolasena küll asjaarmastaja, ent omas ajas mõjukas ja menukas õpperaamatute autor.[1]

Rein Raud. Teeme Tõe jälle suureks?

Kuidas iganes Donald Trumpi lugu ka ei lõpeks – ja arvata on, et meid ootab järgnevate aastate jooksul ees veel terve rida skandaale ja paljastusi, kui mitte midagi veel hullemat – võib 10. jaanuari 2017 pidada oluliseks teetähiseks meedia ajaloos.

Mari-Liis Lill: teater võib kasvatada empaatiavõimet

"Plekktrummi" saatekülaliseks oli lavastaja Mari-Liis Lill, kellega räägiti äsja Endla teatris esietendunud dokumentaalsest lavastusest "Väljast väiksem kui seest".

Joel Sang. Usalduse küsimus

Maitsest ja kriitikast.