"Ringvaade" külastas ikoonimuuseumi ({{commentsTotal}})

Tallinna vanalinnas aadressil Vene 6 asub ikoonimuuseum, mis jääb linnakära eest varjule. "Ringvaate" reporter Jüri Muttika käis uurimas, mida seal muuseumis näha saab.

Ikoonimuuseumi tegevjuht Tiina Jurjeva selgitas "Ringvaates", et muuseum asub sellises kohas, kus oled küll Raekoja platsist 300 meetri kaugusel, aga turiste samas näha ei ole. "Muusuemi asukoht soodustab keskendumist ja seda, et inimesed tulevad, võtavad aega ja tutvuvad rahulikult selle kunstiga."

Ikoonimuuseumi giid Orest Kormašov tõi välja ka kolm kõige olulisemat ikooni, mida muuseumis näha saab. Kolmandale kohale paigutas ta Gavriil Frolovi maalitud ikoon, kus on kujutatud Kristust. "Eripäraks on aga see, et teoses saab näha maailma kõige tunnustatuma ikoonimaalija Andrei Rubljovi nägemust Kristusest, mis on ikoonimaalijatele olnud aluseks sadu aastaid."

Teisel kohal on ikoon prohvet Eelia eluloost, mis Kormašovi sõnul näitab seda, milline ikoon oma olemust võiks olla. "Väga värvikirgas, selgete, võiks isegi öelda rõõmsate värvidega, samuti küllalt jutustav," ütles ta ja tõi välja, et teosel saab näha kolme põhivärvi ehk sinist, punast ja kollast. "Väheoluline ei ole ka see, et need kolm värvi annavad optiliselt kokku valge." Teose keskmes olev Eelia on tema sõnul tuntud prohvet, kes on armastatud maapiirkondades, eriti Põhja-Venemaal ja Setumaal.

"Ikooni väärtus on seotud vanuse ja säilivusastmega," ütles ikoonimuuseumi giid ja esitles muuseumikogu kõige vanema maalitud ikooni, millel on kujutatud Vladimiri jumalaema. "Me täpselt selle ikooni ajalugu ei tea, aga Venemaa rikkad suguvõsad on selliseid ikoone läbi sajandite säilitanud ja tõenäoliselt on ka sellel pikk ajalugu."

Ikoonimuuseum (Vene 6), mille väljapanekul saab näha 428 eri ikooni, avatakse külastajatele vaid kokkuleppel.

Toimetaja: Kaspar Viilup

Allikas: "Ringvaade"



"NO34. Revolutsioon"

Mulje. Üksainus vesi on

NO34 "Revolutsioon"

Lavastajad Ene-Liis Semper ja Tiit Ojasoo
Muusika Jakob Juhkam
Laval Marika Vaarik, Eva Koldits, Rea Lest, Jörgen Liik, Ragnar Uustal ja külalisena Mart Kangro

Esietendus 18. augustil 2017 Naissaarel ja 16. septembril Teater NO99 suures saalis.

"Puugi protsess"

Arvustus. Puukide poliitiline elu

Uuslavastus

"Puugi protsess"

Puuk Mart Müürisepp

Näitejuht Loore Martma
Lavastaja, tehniline režissöör ja tekstide autor Johannes VeskiI

Esietendus festivalil DRAAMA 2017 Tartu Erinevate Tubade Klubis

Alexandre Zeff

"Big Data" lavastaja: lähenen digitaalsusele läbi orgaanika

Millliseks muutub maailm, kus inimene üha enam toimetab virtuaalses keskkonnas, võttes pidevalt vastu ja jättes endast maha lõpututes kogustes informatsiooni? Kuidas eristada olulist ebaolulisest? Neid küsimusi esitab prantsuse lavastaja Alexandre Zeff visuaalpoeetilises teatriinstallatsioonis "Big Data".

FILM
TEATER
KIRJANDUS
KUNST
Arhitektuur
MUUSIKA
ERSO hooaja avamine

Galerii: ERSO avas 91. hooaja

13. septembril avas Eesti Riikliku Sümfooniaorkestri 91. hooaja, kus jõuab publiku ette hulgaliselt erinevaid külalissoliste ja dirigente.

Arvamus
Mikko Lagerspetz

Mikko Lagerspetz: ilma vastuoludeta ühiskonda ei saa olla

Mikko Lagerspetzi juulis ilmunud teose „Sotsiaalteaduste uurimise meetodid – sissejuhatus ja väljajuhatus“ näol on tegemist esimese eestikeelse sotsiaalteaduste meetodite üldõpikuga. Mikko Lagerspetz on olnud Eesti Sotsioloogide Liidu president ja sotsioloogiaprofessor EHI-s ja TLÜ-s. Aastast 2006 on ta sotsioloogiaprofessor Åbo Akadeemias. Raamat ilmus TLÜ kirjastuse sarjas “Gigantum Humeris” ja on valminud Haridus- ja Teadusministeeriumi programmi „Eestikeelsed kõrgkooliõpikud 2013-2017“ raames.

Rein Veidemann: Eesti mõttelugu inglise keeles?

Mõnikord on tahtmine hüüda Lennart Meri kombel „Tule taevas appi!“. Üksjagu ju elatud ja üht-teist ka juba nähtud ja kogetud, et millelegi ehmatavale emotsionaalselt reageerida. Aga seekord leidis pilk kivi, millele komistamise ja kukkumise vältimiseks tahan oma ahhetamisega tähelepanu juhtida.

Ühtne Eesti suurkogu

Meelis Oidsalu: kultuuriasutustes ideoloogilise puhastusega ähvardamine on Eero Epneri mure põhjendatuse otsene tõestus

"Fakt on see, et teatri NO99 ja sellega sarnanevate küündimatu kunstilise tasemega asutuste riiklikuks rahastamiseks puudub igasugune põhjus ning mida varem see ära lõpetatakse, seda parem kogu ühiskonnale," kirjutas Varro Vooglaid portaalis Objektiiv. Teatrikriitik Meelis Oidsalu kirjutas kultuuriportaalile sel teemal repliigi, milles rõhutab, et süsteemne hirmu külvamine poliitilise edu nimel ei ole aktsepteeritav.

Filipp Loss: „Tallinna Vene teater on mulle alati huvi pakkunud, olen näinud päris palju lavastusi ja teatrimaja meeldib väga.“

Intervjuu. Mitte julm, aga küllaltki sihikindel

Tallinna Vene teatri uue kunstilise juhina asus eelmisel nädalal tööle Moskva lavastaja ja teatrijuht Filipp Loss. Rohkem kui 20 aastat töötas Loss Moskva teatris "Kaasaegse näidendi kool",1 ta on olnud noortele lavastajatele mõeldud projekti Vabalava direktor ja Moskva Noorsooteatri asedirektor.

ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: