HÕFF toob esmakordselt Eestis kinno filmiajaloo kõige jubedama ulmekoletise ({{commentsTotal}})

Tulnukad / Aliens (USA/Suurbritannia 1986)
Tulnukad / Aliens (USA/Suurbritannia 1986) Autor/allikas: Režissöör James Cameron

Fantastilistele filmiolevustele pühendatud HÕFFi fookus on saanud täiendust kahe legendaarse ulmeõudusfilmi, "Tulnukas" (Alien, 1979) ja selle suursuguse järje "Tulnukad" (Aliens, 1986) näol.

Filmikriitikud ja -fännid peavad üksmeelselt just neid peatükke tulnukasaaga parimateks ja vastutavaks selle eest, miks värskemad filmid nagu "Prometheus" (2012)  ning tänavu mais linastuv "Alien: Covenant" fännide poolt jätkuvalt nii palavalt oodatud on.

"Oleme äärmiselt õnnelikud, et saame festivali publikule näidata kõige paremaid ja paeluvamaid ulmefilme, mida võivad paljud küll peast tsiteerida, kuid mille uuesti nägemine suurelt ekraanilt tekitab ikka ja jälle mõnusaid külmavärinaid, justkui oleks tegu veel nägemata teostega," ütles festivali programmijuht Helmut Jänes. 

Teatud mõttes pühendatakse mõlemad filmid ka tänavu meie seast lahkunud John Hurtile ja Bill Paxtonile, kes linateostes kaasa lõid. "Kui vaatajal ongi tänavuses festivali programmis raske see "kõige õigem" film üles leida, siis just klassikalised ulmekad, mis panid aluse kuulsale ja mitu järge saanud saagale, on kõige paremad valikud, et teha algust fantaasia- ja õudusžanriga tutvumiseks. HÕFF-ile tasub tulla klassikafilme vaatama ka ainuüksi sellepärast, et eelnevate aastate jooksul pole neid kordagi Eesti kinoekraanidel näidatud," lisas Jänes.

Filmid linastuvad digitaliseeritud kujul Haapsalu kultuurikeskuses 29. ja 30. aprillil koos eestikeelse tõlkega. Lisaks tulnukafilmidele demonstreerib HÕFF ka juba varem väljakuulutatud John Carpenteri teost "Võõrkeha". Seanssidele eelnevad sissejuhatused.

Kokku näeb festivalil kolme päeva ja öö jooksul 28 täispikka filmi ja kahte lühifilmide programmi. Lisaks eri žanre koondavale põhiprogrammile, kust leiab viimase aasta parimaid, julgemaid ja originaalsemaid linateoseid, näidatakse publikule ka nostalgiast tiinet retroprogrammi, jätkatakse friigi- ja B-filmidega ning on ka eriseansid. Toimuvad ka kahe Eesti filmi esilinastused. 

Toimetaja: Rutt Ernits



Nite JewelNite Jewel
Kaspar Viilupi plaadisoovitused: 2017 esimene poolaasta

2017. aasta hakkab vaikselt poole peale jõudma ja uut muusikat lendab ustest ja akendest kogu aeg juurde. Kõigega ei ole seejuures võimalik kursis olla, see on paratamatus, millega tuleb leppida. Pärast halbade ja veel halvemate plaatide vahelt põiklemist jäid silma aga 20 albumit ja 5 EP-d, mis aitavad loodetavasti kodu- ja välismaises muusikameres paremini orienteeruda.

Jim Ashilevi lugemismaratonilJim Ashilevi lugemismaratonil
Jim Ashilevi: eesti keeles ei saa filosofeerida

Essee alternatiivmuusika keskel üles kasvamisest, mis avaldati esmakordselt TÜ Viljandi kultuuriakadeemia 65. aastapäeva esseekogumikus "Omakultuurist ja oma kultuurist".

FILM
Pääru Oja filmis "Viimased"
Veiko Õunpuu uus film sai Eurimages filmifondist 240 000 eurot toetust

Euroopa komisjoni filmifond Eurimages andis Bratislavas peetud kogunemisel toetused kahele Eesti filmile. Režissöör Veiko Õunpuu "Viimased" sai 240 000 eurot ja Vene-Eesti-Prantsuse koostööfilm "Mees, kes üllatas kõiki" 160 000 eurot.

TEATER
"Mees, kes ei teinud mitte midagi”
Aare Toikka: keevitasin Heinsaare dramaatilised motiivid lavanarratiiviks

2. juulil esietendub NUKU teatris 65. hooaja viimane uuslavastus, muusikaline müsteerium "Mees, kes ei teinud mitte midagi" – maagilise realismi sugemetega lugu Mehis Heinsaare teoste ainetel. Lavastab Aare Toikka.

KIRJANDUS
Leelo Tungal
Leelo Tungal: minu lugu on minu lugu

Juubilar Leelo Tungal vestleb Ilona Martsoniga juuni Loomingus. Lugege tervet intervjuud ka ERR kultuuriportaalist.

KUNST
Tiina Sööt ja Dorothea Zeyringer
Arvustus. Tants siiruse ja naiivsuse vahel

SÖÖT/ZEYRINGER (Tiina Sööt ja Dorothea Zeyringer)
Näitus "On time" / "Õigeaegselt"
07.06.–03.07. Hobusepea galeriis

Arhitektuur
Ackermanni loomingut uuritakse ka Karuse kirikus.Ackermanni loomingut uuritakse ka Karuse kirikus.
Christian Ackermanni loomingut uuriv projekt jõudis Karusele

Mullu Tallinna toomkirikus alguse saanud Christian Ackermanni loomingut uuriv projekt on jõudnud sellesse etappi, et on alanud tööd maakirikutes. Mõne nädala eest uuriti Martna kirikut ja nüüd on tähelepanu all Karuse kantsel ja altariskulptuurid. Lisaks toodi Karusele analüüsideks ka Lihula kirikust pärinevad Ackermanni puuskulptuurid.

Veneetsia arhitektuuribiennaalVeneetsia arhitektuuribiennaal
ERR.ee video: välkloengul selgitati Eesti esindaja Veneetsia arhitektuuribiennaalil

15. juunil toimus Vaba Lava suures saalis Eesti Arhitektuurikeskuse välkloeng, kus astusid lavale 16. Veneetsia arhitektuuribiennaali Eesti ekspositsiooni kuraatorivõistluse finalistid. Rahvusvahelisele võistlusele esitatud tööde seast pääses finaalvooru viis.

MUUSIKA
Laulupidu.
Noorte laulu- ja tantsupeo nädal toob Tallinna 37 000 peolist

Esmaspäeval saab alguse XII noorte laulu- ja tantsupeo nädal, mis toob Tallinnasse kokku ligi 37 000 peolist ja kümneid tuhandeid pealtvaatajaid. Enam kui 19 000 noort majutatakse peonädalal koolimajadesse üle Tallinna.

Arvamus
Liiklusummik.Liiklusummik.
Tamur Tohver. Davai davai davai!

Oma arvamuslugude sarjaga jätkab Polygon Teatri juht. Ja mida me näeme?

Linnar Priimägi. Eesti luule vaskvanaema

Ütelgu feministid mis tahes, eesti naisluule jaguneb perioodideks teisiti kui meeste luuletatu: kuldajastu (Marie Under), hõbeajastu (Betti Alver, Kersti Merilaas), vahepealne vaskajastu ja nüüdne raudaeg: „Raud, see hukkav metall, ning rauast hukkavam kuldki / ilmusid nii... Voorus on võidetult maas...”

Keelesäuts. Pole vaja arvust numbrit teha

„Eesti eurolaulu poolfinaalil olid suured vaatajanumbrid.“ „Elektriautode müüginumbrid on kahanenud.“ Miks tuleks nendes lausetes „numbri“ asemel „arvu“ kasutada? Mis vahe ikkagi on arvul ja numbril?

12EEK Monkey12EEK Monkey
Eesti räpp: nišimuusikast noorte häälekandjaks

Eesti räpp kipub kohati mainstream’ile vastanduma, kuid teatud artistid viivad selle samal ajal peavoolupüünele.