Eesti osaleb Performa biennaali Avatud Paviljoni programmis New Yorgis ({{commentsTotal}})

Performa biennaali Eesti paviljoni tiim (vasakult) Karin Laansoo, Kadri Laas ja Evelyn Raudsepp
Performa biennaali Eesti paviljoni tiim (vasakult) Karin Laansoo, Kadri Laas ja Evelyn Raudsepp Autor/allikas: Eesti Kaasaegse Kunsti Arenduskeskus

1.–19. novembrini New Yorgis toimuval Performa biennaalil osalevad Eesti kunstnikud programmis Avatud Paviljon / Pavilion Without Walls: Estonia.

Biennaali idee keskmes on võimalus pakkuda kaasaegse kunsti tippnimedele luua ühekordne sündmus, performance või installatsioon. Performa alustas riikidepõhise Pavilion Without Walls programmiga 2013. aastal ning seni on osalenud Norra, Poola ja Austraalia.

Juuni keskel viibivad Tallinnas Performa biennaali peaprodutsent Esa Nickle ning kuraator Maaike Gouwenberg, kes on viimase aasta jooksul tutvunud Eesti kunstnike portfooliotega ning viinud end kurssi kohalikul kunstiväljal toimuvaga. Tallinnas viibimine annab võimaluse kohtuda programmi finaalis olevate kunstnikega nende töökeskkonnas ning arutada võimalikke biennaaliprojekte.

Eesti kunstnike lõpliku valiku kinnitab Performa direktor RoseLee Goldberg juulis. Eesti-poolse projektijuhi Karin Laansoo sõnul on "kaasaegse kunsti valdkonnas tegemist seni kõige kõrgemal tasemel institutsionaalse koostööga New Yorgi suunal".

2004. aastal kunstiajaloolase ja kuraatori RoseLee Goldbergi poolt asutatud Performa on suurim mitte-kommertslik kaasaegse kunsti üritus Ameerika Ühendriikides. Sündmuslik formaat, valdkondade ülesus ning suur populaarsus New Yorgi publiku seas tähendab, et biennaali erinevaid üritusi külastab kolme nädala jooksul kokku 25 000 inimest. Publiku arvult võistleb Performa biennaaliga New Yorgis ainult Frieze kunstimess.

Performa on tuntud kui esietenduste formaat ehk valdav enamus programmis nähtavast on publiku ees esmakordselt. Tänavu loovad peaesinejatena biennaali jaoks uued teosed teiste hulgas sellised rahvusvaheliselt tuntud kunstnikud nagu Kelly Nipper, William Kentridge, Julie Mehretu ja Wangechi Mutu.

Toimetaja: Madis Järvekülg



Björk

Nädala video: Björk - "The Gate"

Björki muusika, laulumaneeride ning välimusega on alati käinud kaasas haprus. Ta on purunemise äärel, üks liiga terav noot või puudutus ja kõik laguneb tuhandeks killuks.

Pilvede värvid

Galerii. Estonia etendas sünnipäevaks "Pilvede värve"

16. septembril tähistab Estonia teater oma 111. sünnipäeva.
Sünnipäevapidu pidasid estoonlased koos teatri veteranidega – keskpäeval toimus pidulik vastuvõtt valges saalis ja koos vaadati Eesti juubelisünnipäevale pühendatud uue ooperi, Rasmus Puuri "Pilvede värvide" peaproovi, millest ERR kultuuriportaal ka galerii tegi.

FILM
TEATER
KIRJANDUS
KUNST
Arhitektuur
MUUSIKA
ERSO hooaja avamine

Galerii: ERSO avas 91. hooaja

13. septembril avas Eesti Riikliku Sümfooniaorkestri 91. hooaja, kus jõuab publiku ette hulgaliselt erinevaid külalissoliste ja dirigente.

Arvamus
Mikko Lagerspetz

Mikko Lagerspetz: ilma vastuoludeta ühiskonda ei saa olla

Mikko Lagerspetzi juulis ilmunud teose „Sotsiaalteaduste uurimise meetodid – sissejuhatus ja väljajuhatus“ näol on tegemist esimese eestikeelse sotsiaalteaduste meetodite üldõpikuga. Mikko Lagerspetz on olnud Eesti Sotsioloogide Liidu president ja sotsioloogiaprofessor EHI-s ja TLÜ-s. Aastast 2006 on ta sotsioloogiaprofessor Åbo Akadeemias. Raamat ilmus TLÜ kirjastuse sarjas “Gigantum Humeris” ja on valminud Haridus- ja Teadusministeeriumi programmi „Eestikeelsed kõrgkooliõpikud 2013-2017“ raames.

Rein Veidemann: Eesti mõttelugu inglise keeles?

Mõnikord on tahtmine hüüda Lennart Meri kombel „Tule taevas appi!“. Üksjagu ju elatud ja üht-teist ka juba nähtud ja kogetud, et millelegi ehmatavale emotsionaalselt reageerida. Aga seekord leidis pilk kivi, millele komistamise ja kukkumise vältimiseks tahan oma ahhetamisega tähelepanu juhtida.

Ühtne Eesti suurkogu

Meelis Oidsalu: kultuuriasutustes ideoloogilise puhastusega ähvardamine on Eero Epneri mure põhjendatuse otsene tõestus

"Fakt on see, et teatri NO99 ja sellega sarnanevate küündimatu kunstilise tasemega asutuste riiklikuks rahastamiseks puudub igasugune põhjus ning mida varem see ära lõpetatakse, seda parem kogu ühiskonnale," kirjutas Varro Vooglaid portaalis Objektiiv. Teatrikriitik Meelis Oidsalu kirjutas kultuuriportaalile sel teemal repliigi, milles rõhutab, et süsteemne hirmu külvamine poliitilise edu nimel ei ole aktsepteeritav.

Filipp Loss: „Tallinna Vene teater on mulle alati huvi pakkunud, olen näinud päris palju lavastusi ja teatrimaja meeldib väga.“

Intervjuu. Mitte julm, aga küllaltki sihikindel

Tallinna Vene teatri uue kunstilise juhina asus eelmisel nädalal tööle Moskva lavastaja ja teatrijuht Filipp Loss. Rohkem kui 20 aastat töötas Loss Moskva teatris "Kaasaegse näidendi kool",1 ta on olnud noortele lavastajatele mõeldud projekti Vabalava direktor ja Moskva Noorsooteatri asedirektor.

ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: