Arvustus. Delia Gonzalez taltsutab vesterni ({{commentsTotal}})

Delia Gonzalez
Delia Gonzalez Autor/allikas: Bandcamp

Uus plaat
Delia Gonzalez
"Horse follows darkness" (DFA)
7/10

Delia Gonzalez on performance´i-kunstnik, skulptor ja tema muusika on ka päris arhitektooniline, kus vundamenti laob klaver. (Eelkõige oli nii tema eelmisel albumil.) Ülearused elemendid puuduvad. Hauschka prepareeritud klahvide hõng saab inspireeritud krautrocki motoorikast ja kosmoseelektroonikast, Gonzalez vabaneb Reichi akadeemilisusest (kaasab näiteks italo disco), kuid ei karda minimalismi oma diletantliku maailma heaks tööle panna.

Väidetavalt ergutub ta oma teisel albumil vesternikultuurist. Albumi elektrooniline keskus on seepärast märkimisväärne: kõrbekitarri või kabjaplaginat kostab vähe, püssikangelased sõidavad ringi futumobiilides – kammerliku värvinguga vesterni aurupunk. Gonzalez on seega revisionist, mõtleb ümber, kuidas minevikus võis tulevik paista, loob vaakumisse fantaasiamaailma.

Lüürika puudub, usutav heliilm avaneb sellest hoolimata, aga tõtt-öelda on see keskkond ka oma pingelisematel hetkedel üsna tasane ja hillitsetud. Vesternist on action välja imetud, kauboid muudkui tallaks mööda tühermaad ja äraolevalt kulgema nad jäävadki. Kergelt kurjakuulutav ärevus püsib õhus, aga lahendust ei tule, kõhklused on atmosfääri minema kanda.

Kolinuna äsja Berliinist New Yorki, lähtub Gonzalez oma fiktsioonis enese kogemusest ja võib öelda, et võõristusefekt väljendub muusika allasurutud pingetes kenasti varjundiküllaselt. Väsitavaks ka ei muutu, sest album on lühike – 30 minutit. Hea kompaktne suurvormi ekstrakti lühidalt koondav balansis hüpnootiline ja spekuleeriv isiklik mõttepilt.

Gonzaleze kunstnikukujutluse pretensioonitus (olgugi et kontseptuaalne) õigustab albumi turvalist üldfooni. Tundub, et see ei ole koht, kus heita ette võimetust trendidega kaasas käia, neid luua või üldse popmuusikamaailmas mingit ambitsioonikust ilmutada. Küll aga oleks põnev, kui seda tulevikus Gonzaleze sulest näha saaks, et tema omailm ka agressiivsemalt kõrvalist tähelepanu jutule võtaks.

Palun kuula siit:



Edward von Lõngus Roomas

Edward von Lõngus tegi Eestis bürokraatia ajalugu

Tänavakunstnik Edward von Lõngus tegi bürokraatia ajalugu, kui valiti Eesti kultuuri välismaal esindama nii, et asjaajamises ei kasutatud tema õiget nime ja tellijad ei tea tänaseni, kes ta tegelikult on. 

"Kirsiaed"

Nüganen näeb "Kirsiaias" komöödiat ja naisterahva dilemmat

Tallinna Linnateatris lavastas Elmo Nüganen Anton Tšehhovi Kirsiaia. Nüganeni sõnul on Tšehhovi luigelaul - "Kirsiaed" - tehniliselt täpne ja täiuslikult kirjutatud. Kirsiaias on alati nähtud draamat, kuigi autor on sellele alla kirjutanud komöödia.

FILM
TEATER
KIRJANDUS
KUNST
Kersti Rattus "Vend Jaan"

Intervjuu. Kersti Rattus: pendeldan maalide ja vormide vahel

Viljandis, Kondase keskuse aias on üks kummaline objekt, mille autoriks on hiljuti oma juubelit tähistanud Kersti Rattus (65), kelle loomingulist portreed kirjeldades tuleb appi võtta väga erinevaid märksõnu: teatrikunstnik, maalikunstnik, Viljandi pärimusmuusika festivali ja Tartu hansapäevade esinemispaikade kujundaja, Viljandi kunstnike ühenduse ja kunstifestivali Kiriküüt üks algatajaid. Täna töötab Kersti Rattus TÜ Viljandi kultuuriakadeemias maalimise õppejõuna.

Arhitektuur
MUUSIKA
Arvamus
ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: