Arvustus. Delia Gonzalez taltsutab vesterni ({{commentsTotal}})

Delia Gonzalez
Delia Gonzalez Autor/allikas: Bandcamp

Uus plaat
Delia Gonzalez
"Horse follows darkness" (DFA)
7/10

Delia Gonzalez on performance´i-kunstnik, skulptor ja tema muusika on ka päris arhitektooniline, kus vundamenti laob klaver. (Eelkõige oli nii tema eelmisel albumil.) Ülearused elemendid puuduvad. Hauschka prepareeritud klahvide hõng saab inspireeritud krautrocki motoorikast ja kosmoseelektroonikast, Gonzalez vabaneb Reichi akadeemilisusest (kaasab näiteks italo disco), kuid ei karda minimalismi oma diletantliku maailma heaks tööle panna.

Väidetavalt ergutub ta oma teisel albumil vesternikultuurist. Albumi elektrooniline keskus on seepärast märkimisväärne: kõrbekitarri või kabjaplaginat kostab vähe, püssikangelased sõidavad ringi futumobiilides – kammerliku värvinguga vesterni aurupunk. Gonzalez on seega revisionist, mõtleb ümber, kuidas minevikus võis tulevik paista, loob vaakumisse fantaasiamaailma.

Lüürika puudub, usutav heliilm avaneb sellest hoolimata, aga tõtt-öelda on see keskkond ka oma pingelisematel hetkedel üsna tasane ja hillitsetud. Vesternist on action välja imetud, kauboid muudkui tallaks mööda tühermaad ja äraolevalt kulgema nad jäävadki. Kergelt kurjakuulutav ärevus püsib õhus, aga lahendust ei tule, kõhklused on atmosfääri minema kanda.

Kolinuna äsja Berliinist New Yorki, lähtub Gonzalez oma fiktsioonis enese kogemusest ja võib öelda, et võõristusefekt väljendub muusika allasurutud pingetes kenasti varjundiküllaselt. Väsitavaks ka ei muutu, sest album on lühike – 30 minutit. Hea kompaktne suurvormi ekstrakti lühidalt koondav balansis hüpnootiline ja spekuleeriv isiklik mõttepilt.

Gonzaleze kunstnikukujutluse pretensioonitus (olgugi et kontseptuaalne) õigustab albumi turvalist üldfooni. Tundub, et see ei ole koht, kus heita ette võimetust trendidega kaasas käia, neid luua või üldse popmuusikamaailmas mingit ambitsioonikust ilmutada. Küll aga oleks põnev, kui seda tulevikus Gonzaleze sulest näha saaks, et tema omailm ka agressiivsemalt kõrvalist tähelepanu jutule võtaks.

Palun kuula siit:



Ian "Lemmy" Kilmister

Arvustus. Südamlik narkomemuaar

Uus raamat
"Lemmy. White Line Fever"
Autorid: Ian "Lemmy" Kilmister, Janiss Garza
Inglise keelest tõlkinud Lauri Liiders
Kirjastus Tänapäev

FILM
Ivo Felt ja Zaza Urushadze Varssavis

Zaza Urushadze film "Pihtimus" linastub kolmel kontinendil

Gruusia režissööri Zaza Urushadze värske Eesti-Gruusia mängufilm "Pihtimus" linastub täna Chicago rahvusvahelisel filmifestivalil Ameerikas ning Busani filmifestivalil Lõuna-Koreas. Maailma esilinastus toimus kolm päeva varem Varssavi filmifestivali võistlusprogrammis, kust sai neli aastat varem alguse mehe eelmise filmi "Mandariinid" rahvusvaheline võidukäik.

TEATER
KIRJANDUS
KUNST
Arhitektuur
MUUSIKA
Arvamus
Sallimatus on emotsionaalselt palju kurnavam valik kui sallivus. Pildil rootsi aktivist Tess Asplund, kes sai tuntuks üksi sadade neonatside vastu protesteerides.

Jan Kaus. Praktilisest sallivusest

Meie rahvuse retoorikas nõnda oluline väiksuse tunne, väljasuremise oht on kadumas üksteise hirmutamise ja üksteise peale vihastamise taha.

 

Thule

Pytheas, ookean ja Thule

Kas on alust Thule samastamiseks Saaremaaga, küsib Mait Kõiv Vikerkaare oktoobrinumbris, ja vastab ka.

ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: