Arvustus. Maryn E. Coote ja psühhodiskonaudi seiklused ({{commentsTotal}})

Maryn E. Coote
Maryn E. Coote "Maskeraad" Autor/allikas: PPU

Uus plaat
Maryn E. Coote
"Maskeraad" (PPU)
10/10

See ei ole tavaline vinüül, ei-ei. See on psühhodiskonaudi ideaalplaat! Mitmeid erinevaid ja senikuulmata lugusid rääkiv. Jazzisugemetega boogie/soul/funk/maryn-soundiga. Pressitud vinüülile PPU (Peoples Potential Unlimited) plaadifirma poolt, mis on Ameerika Ühendriikide pealinnas Washington DCs asuv obskuurset ja tundmatut 70date ja 80date tantsumuusikat tutvustav plaadifirma.

"Maskeraad" on kosmiline leid-signaal, pidetu ja heas mõttes harali album. Plaat, mille lugude kvaliteet, salvestusajad ja stuudiod jäävad teineteisest ruumis tuhandete kilomeetrite ja ajas aastakümnete kaugusele. Helisid on vannitoasaundist tippstuudioni. Geograafiliselt reisides teeb tiiru maale peale Rootsi-USA-Eesti liinil, nii nagu Marju Kuudi elu teda pärast 1980. aastal Eestist lahkumist on viinud.

Miski selles kokteilis teeb plaadist mitte enam globaalse, vaid kosmilise heliseina. Plaadi pruunikas-punakas-kuldne füüsis näeb välja otsekui 1977. aastal kosmosesse ja tulevikku saadetud Voyageri kuldse plaadi testpress. Pankosmiline sõnum inimkonnalt, mis on mõeldud võimalike maaväliste eluvormide informeerimiseks siinsest kultuurist.

Seetõttu lähenen plaadile teistmoodi. Kujutlen end "Ahvide planeedi" raamatu algusesse - tähereisijaks-kosmosepärdikuks, kes seekord pudelposti ja päevaraamatu asemel leiab kosmoses hõljuva kuldse vinüülplaadi ning paneb selle oma stiilse kosmoseaparaadi Technics plaadimängijale ja jääb lummatult kuulama.

Mõnusalt mitmekihilised ja magusalt tummised on need lood. A-poole teine lugu "I Don’t Have to Cry" on 1985. aastal Rootsis ilmunud 7" singli eellane. Plaadi kolmandal lool "Emotion" on tantsupõrandate hitipotentsiaali - mahlakas funk-lugu on juba 1979. aasta Tallinnas kohalike jõududega sisse mängitud ja sobiks sellisena ka praegu 7ˇ" vinüüli koos instrumentaalversiooniga pressituks.

Psühhodiskonaudina tõttan kuulama B-poole teist lugu "Maskeraad". Põhjuseks 1980. aastal Jüri Lina poolt Stockholmis Terra Recordsi alt välja antud "Eesti populaarset muusikat" kogumik-duubel-LP. Seal ilmunud versioon "Maskeraad" loost on minu arvates üks parimatest eestimaistest mahe-funk-lugudest läbi aegade. 2017. aastal pressitud versioon kannab alapealkirja "Inst. Commercial Beat" ja see on midagi hoopis muud, kergelt luupiv instrumentaalne reklaamimuusikaklipp. Ja just sellise ootamatusena üliäge - see plaat üllatab iga looga!

Tõelised fännid leiavad "Maskeraadi" B-poole alguspalana siiani Youtubes levinud loo "Wild Men" videoversiooni helitausta. See on üks kummalisemaid Eestiga seotud 80date stiili(tust) ja "lääne" funki ning sõgedat VHS-esteetikat Eestisse kandnud muusikavideosid ja sobib vinüülile kui rusikas silmaauku.

Kokkuvõtvalt - sügav kummardus Marju Kuudile muusikaajalugu tegemast ja sellest aastakümnete pikkusest perioodist senikuulamata muusikat välja toomast! See plaat on iga eestimaise melomaani plaadiriiuli kohustuslik osa ja tantsupidude lahutamatu kaaslane.

Ja mis kõige parem, juba 8. juulil saab autorit ennast Tallinnas Sveta baaris plaate keerutamas ja "Maskeraadi" esitlemas kuulda!

PS! “Maskeraad” plaadi tulu läheb Marju Kuudi poja Uku Kuudi ravi toetuseks. Ukul diagnoositi amüotroofiline lateraalskleroos ehk ALS, mis rahvakeeles tähendab enneaegset vananemist ja lihaste kärbumist.

Toimetaja: Kaspar Viilup



"NO34. Revolutsioon"

Mulje. Üksainus vesi on

NO34 "Revolutsioon"

Lavastajad Ene-Liis Semper ja Tiit Ojasoo
Muusika Jakob Juhkam
Laval Marika Vaarik, Eva Koldits, Rea Lest, Jörgen Liik, Ragnar Uustal ja külalisena Mart Kangro

Esietendus 18. augustil 2017 Naissaarel ja 16. septembril Teater NO99 suures saalis.

"Puugi protsess"

Arvustus. Puukide poliitiline elu

Uuslavastus

"Puugi protsess"

Puuk Mart Müürisepp

Näitejuht Loore Martma
Lavastaja, tehniline režissöör ja tekstide autor Johannes VeskiI

Esietendus festivalil DRAAMA 2017 Tartu Erinevate Tubade Klubis

Alexandre Zeff

"Big Data" lavastaja: lähenen digitaalsusele läbi orgaanika

Millliseks muutub maailm, kus inimene üha enam toimetab virtuaalses keskkonnas, võttes pidevalt vastu ja jättes endast maha lõpututes kogustes informatsiooni? Kuidas eristada olulist ebaolulisest? Neid küsimusi esitab prantsuse lavastaja Alexandre Zeff visuaalpoeetilises teatriinstallatsioonis "Big Data".

FILM
TEATER
KIRJANDUS
KUNST
Arhitektuur
MUUSIKA
ERSO hooaja avamine

Galerii: ERSO avas 91. hooaja

13. septembril avas Eesti Riikliku Sümfooniaorkestri 91. hooaja, kus jõuab publiku ette hulgaliselt erinevaid külalissoliste ja dirigente.

Arvamus
Mikko Lagerspetz

Mikko Lagerspetz: ilma vastuoludeta ühiskonda ei saa olla

Mikko Lagerspetzi juulis ilmunud teose „Sotsiaalteaduste uurimise meetodid – sissejuhatus ja väljajuhatus“ näol on tegemist esimese eestikeelse sotsiaalteaduste meetodite üldõpikuga. Mikko Lagerspetz on olnud Eesti Sotsioloogide Liidu president ja sotsioloogiaprofessor EHI-s ja TLÜ-s. Aastast 2006 on ta sotsioloogiaprofessor Åbo Akadeemias. Raamat ilmus TLÜ kirjastuse sarjas “Gigantum Humeris” ja on valminud Haridus- ja Teadusministeeriumi programmi „Eestikeelsed kõrgkooliõpikud 2013-2017“ raames.

Rein Veidemann: Eesti mõttelugu inglise keeles?

Mõnikord on tahtmine hüüda Lennart Meri kombel „Tule taevas appi!“. Üksjagu ju elatud ja üht-teist ka juba nähtud ja kogetud, et millelegi ehmatavale emotsionaalselt reageerida. Aga seekord leidis pilk kivi, millele komistamise ja kukkumise vältimiseks tahan oma ahhetamisega tähelepanu juhtida.

Ühtne Eesti suurkogu

Meelis Oidsalu: kultuuriasutustes ideoloogilise puhastusega ähvardamine on Eero Epneri mure põhjendatuse otsene tõestus

"Fakt on see, et teatri NO99 ja sellega sarnanevate küündimatu kunstilise tasemega asutuste riiklikuks rahastamiseks puudub igasugune põhjus ning mida varem see ära lõpetatakse, seda parem kogu ühiskonnale," kirjutas Varro Vooglaid portaalis Objektiiv. Teatrikriitik Meelis Oidsalu kirjutas kultuuriportaalile sel teemal repliigi, milles rõhutab, et süsteemne hirmu külvamine poliitilise edu nimel ei ole aktsepteeritav.

Filipp Loss: „Tallinna Vene teater on mulle alati huvi pakkunud, olen näinud päris palju lavastusi ja teatrimaja meeldib väga.“

Intervjuu. Mitte julm, aga küllaltki sihikindel

Tallinna Vene teatri uue kunstilise juhina asus eelmisel nädalal tööle Moskva lavastaja ja teatrijuht Filipp Loss. Rohkem kui 20 aastat töötas Loss Moskva teatris "Kaasaegse näidendi kool",1 ta on olnud noortele lavastajatele mõeldud projekti Vabalava direktor ja Moskva Noorsooteatri asedirektor.

ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: