Austraalia filmiõppejõud Robert Marchand tuleb Eesti näitlejaid ja lavastajaid koolitama ({{commentsTotal}})

Robert Manchard
Robert Manchard Autor/allikas: pressimaterjal

3.–7. novembrini on 15 näitlejal, lavastajal ja stsenaristil võimalus osaleda Austraalia režissööri ja õppejõu Robert Marchandi töötoas "Character-Based Improvisation".

"Character-Based Improvisation" on intensiivne töötuba professionaalsetele näitlejatele, režissööridele ja stsenaristidele. Töötuba keskendub tegelaskuju-kesksele improvisatsiooni protsessile (Character-Based Improvisation Process – CBI), meetodile, mis põhineb "elatud reaalsusel".

CBI uurib tegelaskuju emotsionaalset ja psühholoogilist seisundit läbi erinevate olukordade. Selle meetodi looja ning kõige tuntum kasutaja on briti režissöör Mike Leigh ("Naked", "Happy-Go-Lucky", "Secrets and Lies"). CBI aitab luua detailseid, komplekseid ja ehedaid tegelaskujusid. Meetodit saab edukalt kasutada üksikisiku- ja grupistseenides, töötamisel valmis stsenaariumitega ning ka improviseeritud draamas.

CBI meetod on ka väga hea abimees tegelaskuju ettevalmistamisel casting´uks.

Robert Marchand on enam kui 25-aastase kogemusega Austraalia filmirežissöör ja õppejõud. Ta on saanud arvukalt auhindu, sh neli Austraalia Filmiinstituudi auhinda. 1993. aastal alustas ta CBI protsessi õpetamist Austraalia Riiklikus Filmi- ja Televisiooniakadeemias. Ta on juhendanud enam kui sadat CBI töötuba näitlejatele, režissööridele ja autoritele Austraalias, Uus-Meremaal, Vietnamis ja Euroopas.

Töötoast lähemalt:

CBI töötoas saab osaleda maksimaalselt 15 inimest. Tänu sellele saab Robert pühendada individuaalset tähelepanu igale osalejale. Enne töötoa algust arutab Robert iga näitlejaga läbi, millise tegelaskuju näitleja luua võiks või kuidas juba olemasolevat tegelaskuju põhjalikumalt välja arendada, kasutades CBI meetodit.

Esimesel päeval antakse ülevaade CBI protsessist tervikuna, arutatakse peamisi detaile ja reegleid tegelaskuju loomise juures ning näitejad alustavad tööd oma tegelaskujude välja arendamisega. Teine päev algab baas-improvisatsioonidega. Detailselt uuritakse tegelaskuju tausta ja tähtsaid inimsuhteid. Kolmandal ja neljandal päeval veedavad näitlejad juba palju pikemat aega "karakteris", tundes seda, kuidas nende tegelaskuju võtab vastu väljakutseid, saab hakkama moraalsete dilemmade, traumade ja teiste eluliste kogemustega. Viimasel töötoa päeval juhitakse need arengud dramaatilise kõrgpunktini. Sellele järgneb töötoa kogemuste kokkuvõte ja tagasiside.

Osalemissoovi korral saab täpsemat infot SIIT.

Toimetaja: Madis Järvekülg



Algas 21. PIMEDATE ÖÖDE FILMIFESTIVAL
juhised pöffil orienteerumiseks
Vaid vapratele

Arvustus. Sihikindel tõsieluline draama

Uus film: "Vaid vapratele"

Režissöör: Joseph Kosinski

Osades: Josh Brolin, Jennifer Connelly, Taylor Kitsch, Miles Teller, Jeff Bridges, Andie MacDowell, Ben Hardy, James Badge Dale, Alex Russell

7/10

Tallinn

Tallinn ei tohi olla suvaline linn

Siiri Vallneri ja Indrek Peili meelest määrab kunagi mõneti põnevagi aukliku ja kaootilise Tallinna linnaehituse visiooni asemel kollektiivne lollus.

Igor Uibo

Igor Uibo: ma tunnen end eestlasena

Igor Uibo peab end nii eestlaseks kui ka prantslaseks — elanud suure osa oma elust Prantsusmaal, on ta viimase viieteistkümne aasta jooksul veetnud igal aastal neli-viis kuud Eestis, jagades siin oma mitmekülgseid kogemusi teatri, tantsukunsti ja muusika vallas. Ta on pidanud loenguid prantsuse teatrist ning tantsu, eriti nüüdis- ja moderntantsu ajaloost TÜ Viljandi kultuuriakadeemia, Tartu Ülikooli prantsuse keele osakonna ja Tallinna Ülikooli koreograafia eriala üliõpilastele. Igor Uibo lavastab ka ise ning on vahendanud teatri- ja muusikategevust Eesti ja Prantsusmaa vahel

FILM
TEATER
"Kaks vaest rumeenlast"

Arvustus. "Trainspotting" Poola kastmes

Uuslavastus

Dorota Masłowska

“Kaks vaest rumeenlast”

Linnateater

Lavastaja Hendrik Toompere jr

Dramaturg Triin Sinissaar

Tõlkinud Margus Alver

Osades Hele Kõrve, Argo Aadli, Kalju Orro, Anne Reemann, Margus Tabor ja Epp Eespäev

Esietendus 11. novembril

KIRJANDUS
Žürii esimees Peeter Olesk

Peeter Olesk. Jaak Põldmäe võrdlevalt vaatekohalt

Ühel varakevadisel päeval aastal 1976 pidi Jaak Põldmäe (1942–1979) viima kirjastusse Eesti Raamat oma raamatu „Eesti värsiõpetus” (1978) käsikirja. Eellepingu põhjal oli talle makstud välja 60 %, kuid kirjastus küsis, kuhu jääb käsikiri.

KUNST
Arhitektuur
MUUSIKA
Arvamus
Mikk Pärnits

Mikk Pärnits: #HeToo ehk naistevastane vägivald võitluseta ei lõpe

Naistevastane vägivald on inimestevastane vägivald ja seda saab lõpetada vaid nähtust tunnistades ning ohvritel karistust kartmata kõneleda lastes. Ja nagu Nõukogude Liidu alt vabanemisegagi, ei tule vabadus ülalt, isandate kingitusena, vaid pika võitluse, teavitustöö ja organiseerimise kaudu, kirjutab Mikk Pärnits.

Hasartmängusõltlased eitavad kaotust ja mängivad maha suurema summa raha, kui algselt plaanitud.

Urmas Vadi. Elu mõttetusest

Pettunud inimeste hääled. Linna kõige vanem inimene võtab oma kodus vastu külalisi, lapsed on laua katnud, on kohvi, küpsiseid, vaasis on lilled. Hommikul käis koguduse õpetaja, siis astus linnapea isiklikult läbi, nüüd teeb kohalik ajalehereporter intervjuud ja ütleb alustuseks tunnustavalt, et te olete ikka väga pika elu ära elanud!

ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: