Arvustus: Cubus Larvik jätab sind üksi su psühhoosiga
Uus plaat
Cubus Larvik
"Memorial" (;paranoia)
6/10
Kirjastus Paranoia on lisaks raamatutele asunud välja andma ka plaate. Esimeseks artistiks on seni veel vähetuntud Cubus Larvik, mille taha peidavad end koreograaf Karl Saks ning muusik ja helikunstnik Hendrik Kaljujärv. Nende esimene plaat kannab monumentaalset nimetust “Memorial” ja plaadi viimane rida “Monument” on kogu albumi kvintessents. Aegamisi võimu võttev hämarus lõpeb rusuvas tsüklis, kuhu jääd üksi oma psühhoosiga, milles oled lõplikult selgusele jõudnud ja millest võidki valmistada endale monumendi.
Cubus Larviku helimaastik on mitmekihiline, ähvardavast sügavusest kajavad vastu lõhutud bassirütmid ja masinlik vibratsioon. Pulseerivasse tausta lõikuvad eksperimentaalsed katkestused on arusaamatud märgid, millest on raske moodustada ratsionaalselt vastuvõetavaid lauseid. Samm veel ja nurga tagant tuleb vastu Throbbing Gristle, samm veel ja Suicide’i hüpnootiline rütm tühistab deep-techno ajatu masinlikkuse.
“Memorial” pole kohvihommiku ega veiniõhtu muusika. Pigem on see eksistentsiaalne rännak või olek, millele sobib kirjutada tegevuskunsti. Keldriline heli, mis tuleb läbi aurumasina pilvede.
Paranoia jätkabki kodumaise katselisema elektroonika avaldamisega sealt, kuhu Ulmeplaadid pooleli jäid. Võrreldes nullindate algusega on seda ka hoopis vähem tehtud. Kui seada Cubus Larvikut sellesse konteksti, siis sobiks ta ka kogumikule “Tallinn - psühhedeelne linn”, mille kahelt plaadilt on püsima jäänud mitmeid elektroonilise skeene artiste.
Toimetaja: Valner Valme