Maksim Štšura tegi pianistidebüüdi Londoni mainekas kontserdisaalis
Londonis neljandat aastat end täiendav pianist ja helilooja Maksim Štšura (25) esines 5. septembril debüütkontserdiga Londoni mainekas St Martin-in-the-Fieldsi saalis.
Talle anti see kontsert kui 2013. aasta sügisel toimunud kolledžitevahelise Beethoveni konkursi võitjale, kirjutab ERP uudised.
Kolledžitevaheline Beethoveni nime kandev pianistide konkurss (Beethoven Senior Intercollegiate Piano Competition) toimus Londonis novembris juba 21. korda. Seda korraldavad Beethoven Piano Society of Europe ja Worshipful Company of Musicians. Igast kolledžist Briti saarte kaheksast kõrgemast õppeasutusest võis osaleda vaid üks esindaja.
Maksim valiti sinna Kuninglikust Muusikakolledžist (London Royal Music College), kus ta alustas septembris oma õpingute neljandat aastat, magistrantuuri järel nüüd doktorantuuris.
Maksim Štšura mängis tol konkursil Ludwig van Beethoveni Sonaati A-duur op. 101. Žürii esimeheks oli nimekas Stephen Kovacevich. Võistlust kajastas põhjalikult ka ajakiri The Piano Journal (Issue 101, 2013). Nüüdsel 5. septembri preemiakontserdil St Martin-in-the-Fieldsi kiriku saalis esitas Maksim sama sonaati, lisaks Johannes Brahmsi ulatuslikku oopust „Variatsioonid Georg Friedrich Händeli teemale“ op. 24.
Võitjale oli juba novembris otsustatud Beethoveni medal, nüüd toimus kontserdi järel aga selle pidulik kätteandmine. Medali andis üle ühingu Worshipful Company of Musicians esimees (Master) Sir Anthony Cleaver. 27. septembril mängib Maksim Londonis Beethoveni III klaverikontserti koos Amadeus Chamber Orchestraga.
Tänavu kevadel lõpetas Eestist pärit noor pianist Londonis Royal College of Music’us Artist Diploma programmi, mille sees ta korraldas kolledži klaveriosakonna jaoks kaks projekti – “Symphonic Piano” („Sümfooniline klaver“) ja “Background Music Matters” (“ Meeleolumuusika küsimused“).
Septembris alustas Maksim Štšura RCMis oma doktoriõpinguid, mille raames asub uurima kaasaegsete orkestripartituuride klaveritranskriptsioone. Doktoritöö teemaks on “Piano Transcription of a 21st-century Orchestral Score: Freedoms and Limitations“.
Selle juhendajateks on kolledži heliloomingu osakonna juhataja William Mival, dirigent ja helilooja Jean-Phillippe Calvin ning kaasaegse klaverimuusika spetsialist Andrew Zolinsky.
Maksim Štšura on teinud aktiivset koostööd viiuldaja Michael Foyle’iga, kellega hakati koos esinema aastal 2012. Nüüdseks on duo mänginud juba suuremates kontserdisaalides Londonis, sh Queen Elizabeth Hallis ja St Martin-in-the-Fieldsis, samuti Saksamaal ning 2014. aastal ka Mravinski festivalil Eestis – Jõhvis, Narvas ja Tallinnas. Detsembris teeb eesti pianist aga debüüdi veel ka Londoni kuulsas kammersaalis Wigmore Hallis, kui tema partneriks on viiuldaja Soh-Yon Kim. Koos Michael Foyle'iga valiti duo esinema Park Lane Groupi uues, 2015. aasta sarjas kaasaegse muusika kontsertidele ja meistriklassiks Southbank Centre’i kuulsas kammersaalis Purcell Roomis. Nad toovad ettekandele kaasaegsete Inglise heliloojate ning teiste uue muusika autorite teoseid.
Maksim Štšura on sündinud muusikute perekonnas Sillamäel. Õppis klaverit Sillamäel, Peterburis, Tallinna Muusikakeskkoolis, seejärel Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias Ivari Ilja klaveriklassis, kus sai bakalaureusekraadi cum laude 2011. a kevadel.
Muusikaakadeemias õppis ta ka kompositsiooni Helena Tulve ja Tõnu Kõrvitsa käe all. 2011. aasta sügisel jätkas Maksim oma haridusteed Londonis, Royal College of Music’u magistrantuuris professor Gordon Fergus-Thompsoni juures.
Maksim Štšura on saanud laureaaditiitleid mitmetelt konkurssidelt, 20-aastasena võitis ta 2008. aastal Eesti pianistide konkursil I preemia ja Eesti Kontserdi eripreemia.
Toimetaja: Tõnu Pedaru
Allikas: ERP uudised