Kadi Herkül: "Kõnts" on väga estetiseeritud lavamaailm
"OPis" käis külas Kadi Herkül, kes rääkis veidi šokiteatrist ning sellest, kuidas toimis selles kontekstis NO99 värske lavastus "Kõnts" - ta analüüsis nii kriitikat kui tõi välja ka kujundite mõttekust selle lavastuse kontekstis. Vaadake siit pikka versiooni "OPis" ilmunud lõigust.
""Kõntsa" puhul on lavamaailm väga selgelt publikust eraldatud - seda ka füüsiliselt, sest meid lahutab lavasein ja näitlejad on tõepoolest lavakarbis," toob teatrikriitik Kadi Herkül välja, et higi, pori ja pisaraid otseselt selle etenduse puhul ikkagi publiku poole ei lenda. Lisaks rõhutab ta, et kuna laval kasutatakse kasvuhooneturvast, siis haistmisemotsiooni ei teki. "Kõik laval toimuv on väga steriilne ja ilus."
Kari Herküli jaoks jäi kõige enam "Kõntsa" puhul puudu sõnumist. "Mitte et seda seal ei oleks, aga see on mustvalge, lihtsustav ja isegi plakatlik." Tema silmis on see ühest küljest küll ühiskonnakriitiline lavastus, aga samas teisalt rõhutab lavastus ka sellest liigestest lahti olevast maailmast, kus me elame ning nendest sõdadest, mis meie ümber on. "Kogu see sõnum mõjub aga kuidagi konstrueeritult, selliselt targalt."
Kõige selle juures ta ei leiagi, et sellel lavastusel oleks sedavõrd palju festivalipotentsiaali, kui esimese Eesti lavastusena Avignoni festivalile jõudnud NO-lavastusel "Mu naine vihastas".
Toimetaja: Kaspar Viilup