Selgusid Eesti märgi ideekavandite finalistid ({{commentsTotal}})

“Terevisioonis” avalikustati need viis Eesti märgi ideekavandit, mille edasiarendused asuvad pürgima Eesti märgiks. Võitja selgub žürii- ja rahvahääletuse koostöös märtsi keskpaigas.

Avaliku ideekavandi konkursil pääses žürii otsusega finaali 4 ja rahvahääletusega 1 töö. Žürii otsustas lõppvõistlusele saata (järjestatud autorite perekonnanime alusel) tööd “Võimaluste risttee” (autor Villem Loigom), “Vabaduse lend” (autor Igor Smolkin), “Eesti – pilk tulevikku” (autor Kaile Tuvi) ja “Eesti. North East” (autor Veli-Johan Veromann).

Žüriisse kuulusid fotograaf Kaupo Kikkas, sisearhitekt ja sisearhitektide liidu juhatuse liige Loreida Hein, teenusdisainer ja koolitaja Markko Karu, disainer ja õppejõud Marko Kekišev, animarežissöör ja graafik Priit Pärn, EKA disaini- ja rakenduskunsti magistriõppe juht, professor Tanel Veenre ja Tarbekunsti ja Disainimuuseumi direktor Kai Lobjakas.

“Valimine oli vaidlusterohke ja palju põnevat jäi välja, kuid usun, et kõigis töödes on potentsiaali ja intriigi, et peale edasiarendust tuline finaal maha pidada,” kirjeldas žüriiliige Loreida Hein. “Tegime valiku arvestusega, et kavandid haakuksid nii loodus- kui ka teadusvaldkondadega ning oleks samas piisavalt soliidsed, esindamaks riigi erinevaid valdkondi. Loodame, et lõpptulemus saab eestlastele südamelähedane ja välismaalasele veenev,” lisas ta.

Konkursi reegleid järginud töödest pääses veebilehel misoneesti.err.ee toimunud rahvahääletuse tulemusel finaali võistlustöö “Eesti kudum” (autorid Andrea Tamm ja Jörgen Alunurm).

“Ehkki konkursi veebilehel poolthääli andnute südame vallutasid vaieldamatult lustakad kalajoonistused, neist üks isegi võistluse reklaamikampaania näidistöö, pääses edasi siiski reglemendile vastanud töö,” selgitas Eesti brändi uuendamise meeskonna juht Paul Kristjan Lilje. Eesti märgi ideekavand peab sobima kasutamiseks võimalikult erinevates valdkondades ja võimalikult erinevatele kandjatele. Küll aga tunnistati eripreemia vääriliseks kavand “Kuldkala püütakse Eestis” (autor Johanna Liisa).

Finaaltöö autorite või autorite kollektiividega kohtutakse veebruari algul ning asutakse töid edasi arendama. Ühtlasi pakutakse finalistidele vajadusel võimalust teha koostööd professionaalsete disaineritega. “Lõppvõistlusele jõuavad esitatud ideekavandite edasiarendused koos näidistega, kuidas märki kasutada erinevates riigi tutvustamisega tegelevate valdkondade turundusmaterjalides,” rääkis Lilje. Lõplikud tööd avalikustatakse märtsis. Konkursi preemiad jagunevad 4000 eurot (I koht), 2500 (II koht) ja 1000 eurot (III koht).

18. novembril 2015 välja kuulutatud Eesti märgi ideekavandite konkursile esitati 650 unikaalset tööd. Eesti märgi konkurss toimub koostöös Eesti Rahvusringhäälinguga.

Toimetaja: Kaspar Viilup



ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: