Teatriauhindade nominent Raido Linkmann: peab tajuma laval toimuvat ja liigutama heeblit vastavalt sellele
Koostöös teatriga NO99 jätkame intervjuusarjaga, kus vastavad Eesti Teatriliidu ja Eesti Kultuurkapitali teatri aastaauhindade nominendid. Pidulik auhinnatseremoonia toimub tänavu teatris NO99, preemiad antakse kätte nagu alati teatripäeval 27. märtsil. Küsimustele vastab NO99 peahelimees Raido Linkmann, kes on nomineeritud parima etendust teenindava töötaja auhinnale.
Milline on su viimase aja tugevaim kunstiline elamus?
Visuaalselt ja muusikaliselt tugeva elamusena meenub esimesena "Aadama passioon", samuti varahommik Kodru rabas koos "Isuri eeposega".
Kui sa ei tegutseks teatris, siis kes sa võinuks veel olla?
Kuna olen õppinud helirežiid ja mängin ka mõnd pilli, siis tõenäoliselt tegeleksin mingil moel muusikaga edasi.
Jälgid ilmselt pidevalt erialaseid tehnilisi arenguid maailmas. Milliseid praegu veel utoopiana tunduvaid võimalusi sa eriti ootad?
Ma jälgin seda tõesti päris palju, aga selliseid utoopilisi võimalusi ei ootagi. Unistaks pigem sellest, et oleks ressursse tehnikaparki regulaarselt kõige kaasaegsema tehnikaga täiendada. Esialgu tahaks aga uut tooli saada.
Kuidas sa töötad lavastajatega?
Minu põhiline eesmärk on lavastaja visiooni tehniliselt teostada, pakkudes sealjuures välja lahendusi, mis tunduvad mulle selles olukorras sobivad. Oma ideid ma peale ei suru ja kellegagi kaklema ei hakka, olen päris paindlik.
Mis sa arvad Jüri Pootsmannist?
Oskab laulda ja on omapärase tämbriga. Tundub intelligentne tüüp.
Milline on töö ja talendi suhe helimeistri loomingus?
Talent on pigem olulisem, tehniline pool tuleb töö käigus. Huvi peaks ka loomulikult olema, sest tuleb suhestuda sellega, mis on laval. Etendus on pidev koostöö.
Selgub ootamatult, et terve päev on vaba. Mida sa teed?
Remonti.
Milline on sinu arvates teatri roll praeguses ühiskonnas?
Ma kardan, et ma ei oska sellele kuigi hästi vastata. Minu arvates võiks teater panna mõtlema või tundma.
Milline on sinu lemmikkoht Tallinnas? Eestis?
Minu kaks kodu - Kassisabas ja Häädemeestel.
Kuidas toimib helimeistri ja näitlejate koostöö?
Koostöö toimub igal etendusel uuesti. Samuti peab palju kaasa mõtlema ning teinekord ainult kokkulepitud märkidest ei piisagi, sest näitleja ei ole kunagi laval täpselt ühesugune. Peab tajuma seda, mis laval toimub ja heeblit tuleb liigutada vastavalt sellele. Vahel läheb midagi ka viltu ning laval tekib mingi uus lahe asi, mida siis hiljem arutame.
Kuuldavasti oled kirglik surfija. Mis sind surfis vaimustab?
See tunne, et saab liikuda nii, et ei ole kahe jalaga maa peal. Adrenaliin, õhk ja kiirus.
Milline õhustik praegu Eestis valdab?
Mulle tundub, et on suur pooltevalimise aeg. Palju on äärmuslikkust ja oma mõtete ja eluviisi pealesurumist.
Miks teater NO99?
Ta sunnib pidevalt end arendama ja pakub erialaselt palju väljakutseid. Tänu teatrile näen ka, kuidas mujal asjad käivad, millest jällegi õpin. Siinne kirju seltskond paneb maailma laiemalt nägema. Mulle meeldib olla osa sellest teatrist.
Toimetaja: Kaspar Viilup