Keiu Virro "Bella Figurast": lavastuses ei toimu eriti midagi
Novembri alguses jõudis Draamateatri lavale Yasmina Reza näidend "Bella Figura", mida kommenteerisid "OPis" teatrikriitikud Keiu Virro ja Jaak Allik.
Teatrikriitik Jaak Allik selgitas "OPis", et näidendi "Bella Figura" autor Yasmina Reza on Prantsuse draamakirjandusele sama mis Michel Houellebecq Prantsuse proosale. "Reza kirjutab teksti, mida näitlejatel on väga magus mängida, tal on lühikesed laused, kiire dialoog ja huvitavad karakterid," ütles Allik ja selgitas, et "Bella Figura" puhul on tegemist tellimustööga. "Tellimustöödega võib juhtuda see, et kui päris head ideed ei ole, siis võetakse hädaolukorrast justkui loputusvesi eelmiselt lapselt," mainis ta ja leidis, et "Bella Figuras" on liiga vähe empaatiat, mida muidu on Reza teostes küllaga.
Allik tõi lavastusest esile Mari Lille, kes enda vanadusejärgus hakkab tema sõnul hiilgama. "Tema mängitud Prantsuse vanaproua oli suisa huvitav," kinnitas teatrikriitik ja mainis, et lavastuses jäi aga siiski vajaka ka prantsuse vaimukusest.
Keiu Virro tõdes, et tegelikult ei toimu "Bella Figuras" eriti midagi. "Need on mikrosündmused, mis aset leiavad," ütles ta ja tõi näiteks, et "Bella Figuras" läheb mees armukesega restorani ja jääb naise sõbrannale vahele. "Sellele järgneb lihtsalt kaks tundi jauramist ning ei juhtu midagi," nentis Virro ja kinnitas, et see ongi aga Reza kõige suurem pluss, kuna ta näitab, et kõige pisemadki asjad võivad omada suurimat tähendust. "Mulle tundub, et Toompere lavastajakäekiri toob kaasa mingi veidra nihestuse, kus inimesed küll räägivad, aga nad ei suhtle," mainis Virro ja lisas, et inimeste vahel puudub lavastuses igasugune soe ja inimlik side.
"Bella Figura" esietendus Draamateatris 6. novembril.
Toimetaja: Kaspar Viilup
Allikas: "OP"