Kaja Kann sisendab staatilistesse teostesse dünaamilisust
Teisipäeval, 21. veebruaril avab etenduskunstnik Kaja Kann Draakoni galeriis isikunäituse "Tõusud ja Mõõnad".
"Kunstnik ise ütleb, et protsess on tema jaoks primaarne, selle käigus närib ta teemast läbi, tühjendab iseennast ja seejärel eemaldub teosest. Gobeläänide loomine algas vihast, videote päästikuks oli hirm ja seep erutas. Mis aga tõuseb ja mis langeb? Kus on taevas ja kus on maa? Kas need olendid on siinpoolsusest või sealpoolsusest, kas nad kujutavad midagi või on loodud? Ja kelle poolt? Seebist on miski lausa välja kukkunud – on see sünd või on see surm, ei taha kunstnik öelda. Usun, et ega ta ei tea. Keegi ei tea, mina ka ei tea," kommenteeris veel avamata näitust Madis Kolk.
"Kõik see kokku räägib loodusest, armastusest ja aktiivsest tegutsemisest, kuid tegutsemine toimub justkui une ja ärkveloleku piiril. Olendid on nii siin kui ka seal, nii varem kui ka hiljem.Tundub, et kõigepealt oli kujutis inimesest, siis kujutlemine, mis venitas ühe käe liiga pikaks või jättis pea poolikuks. Liikumise tahe on alati suunatud ülespoole või allapoole, vertikaalsel teljel, kas loob või lammutab.Tegemist on tõusu ja mõõnaga samal ajal ning oluline on seal vahel tegutseva olendi dünaamiline liikumine. Kas miski tõuseb või langeb, sõltub sellest, kas ta loobumise kaudu vähendab oma kaalu või koormab end üle."
Ehk just tänu sellele, et Kaja Kann on etenduskunstnik, kellele keha ja liikumine on oluliseks töövahendiks, on ta suutnud staatiliste teoste sisse paigutada rohkelt dünaamilisust, lisas Kolk näituse teates.
Kaja Kann on sündinud Vändras, viielapselises peres. Pärast keskkooli lõpetamist Tallinnas asus ta õppima Räpina aianduskoolis konserveerimise ja toidutehnoloogia eriala. Hetkel õpib Tallinna Ülikoolis filosoofiat. Ta on esinenud Võrus, Iisakus, Palal, Vormsi saarel, Narvas, Utrechtis, Zagrebis, Hamburgis, Berliinis, Riias, Helsingis, Stockholmis, Malmös, San Diegos, New Yorgis ja mujal.
Näitus jääb avatuks 11. märtsini 2017.
Toimetaja: Madis Järvekülg