Marie Pullerits "Femmaažist": tugevad soolod, tervikut kokku panna raske
Svetlana Grigorjeva ideest sündinud tantsulavastus "Femmaaž" teeb kummarduse viiele naisele, kes tegid omal ajal tantsus soolodega revolutsioone. "OP" pani silma peale ja andis sõna tutvustuseks-kriitikaks Marie Pulleritsule ja Jürgen Roostele.
Lavastuses tegelevad Mary Wigmani, Yvonne Raineri, Lucinda Childsi, La Ribot ja Debora Hay loominguga tänased eesti tantsijad-koreograafid Sveta Grigorjeva, Madleen Teetsov-Faulkner, Mari Mägi ja Joanna Kalm.
Tantsukunstnik ja teatrikriitik Marie Pullerits arvas, et igal koreograafil oli lavastuses algupärase koreograafi ja tema loominguga oma kindel suhe.
"Soolod olid eraldiseisvana hästi tugevad. Selgelt tuli esile, mis on need küsimused, teemad ja motiivid, millega iga koreograaf tegelenud on, mis on see essents iga eelkäija-koreograafi puhul, millest nad inspiratsiooni ammutasid ja mida nad sinna juurde tahtsid tekitada. Natukene keeruline oli võib-olla vaatajana tervikut kokku panna," sõnas ta.
Kirjanik Jürgen Rooste rääkis, et kunstnikud peavad inimese ja ühiskonnaga rääkima, sest käes ja ees on suhteliselt keerulised ja kummalised ajad.
"See on üks nendest lavastustest, kus kunstnikud on võtnud selle jaoks aega ja teinud kõvasti tööd. Ma arvan, et nad on kõik juba inimestena kasvanud ja mul on tunne, et selle vaatamine ka kuidagi kasvatab inimesena," ütles ta.
Toimetaja: Madis Järvekülg
Allikas: "OP"