Austraalia filmiõppejõud Robert Marchand tuleb Eesti näitlejaid ja lavastajaid koolitama
3.–7. novembrini on 15 näitlejal, lavastajal ja stsenaristil võimalus osaleda Austraalia režissööri ja õppejõu Robert Marchandi töötoas "Character-Based Improvisation".
"Character-Based Improvisation" on intensiivne töötuba professionaalsetele näitlejatele, režissööridele ja stsenaristidele. Töötuba keskendub tegelaskuju-kesksele improvisatsiooni protsessile (Character-Based Improvisation Process – CBI), meetodile, mis põhineb "elatud reaalsusel".
CBI uurib tegelaskuju emotsionaalset ja psühholoogilist seisundit läbi erinevate olukordade. Selle meetodi looja ning kõige tuntum kasutaja on briti režissöör Mike Leigh ("Naked", "Happy-Go-Lucky", "Secrets and Lies"). CBI aitab luua detailseid, komplekseid ja ehedaid tegelaskujusid. Meetodit saab edukalt kasutada üksikisiku- ja grupistseenides, töötamisel valmis stsenaariumitega ning ka improviseeritud draamas.
CBI meetod on ka väga hea abimees tegelaskuju ettevalmistamisel casting´uks.
Robert Marchand on enam kui 25-aastase kogemusega Austraalia filmirežissöör ja õppejõud. Ta on saanud arvukalt auhindu, sh neli Austraalia Filmiinstituudi auhinda. 1993. aastal alustas ta CBI protsessi õpetamist Austraalia Riiklikus Filmi- ja Televisiooniakadeemias. Ta on juhendanud enam kui sadat CBI töötuba näitlejatele, režissööridele ja autoritele Austraalias, Uus-Meremaal, Vietnamis ja Euroopas.
Töötoast lähemalt:
CBI töötoas saab osaleda maksimaalselt 15 inimest. Tänu sellele saab Robert pühendada individuaalset tähelepanu igale osalejale. Enne töötoa algust arutab Robert iga näitlejaga läbi, millise tegelaskuju näitleja luua võiks või kuidas juba olemasolevat tegelaskuju põhjalikumalt välja arendada, kasutades CBI meetodit.
Esimesel päeval antakse ülevaade CBI protsessist tervikuna, arutatakse peamisi detaile ja reegleid tegelaskuju loomise juures ning näitejad alustavad tööd oma tegelaskujude välja arendamisega. Teine päev algab baas-improvisatsioonidega. Detailselt uuritakse tegelaskuju tausta ja tähtsaid inimsuhteid. Kolmandal ja neljandal päeval veedavad näitlejad juba palju pikemat aega "karakteris", tundes seda, kuidas nende tegelaskuju võtab vastu väljakutseid, saab hakkama moraalsete dilemmade, traumade ja teiste eluliste kogemustega. Viimasel töötoa päeval juhitakse need arengud dramaatilise kõrgpunktini. Sellele järgneb töötoa kogemuste kokkuvõte ja tagasiside.
Osalemissoovi korral saab täpsemat infot SIIT.
Toimetaja: Madis Järvekülg