Arvustus. Poolikud ideed poolikus maailmas ({{commentsTotal}})

"Vennas" Autor/allikas: kaader filmist

Uus film

"Vennas" (Kin)

Režissöörid Jonathan Baker, Josh Baker

Osades Myles Truitt, Jack Reynor, Dennis Quaid

4/10

Vendade Bakerite katse astuda reklaamimaailmast täispikkade mängufilmide areenile debüütfilmiga "Vennas" on sobiv näide žanrite ja toonide kokkusobitamise keerukusest. Peredraama, krimidraama, ulmepõneviku ja teekonnafilmi vahel ebaõnnestunult sagiv film lonkab nii ebakõlalise tempo kui hingetu temaatika tõttu. 

Moraalselt kontrastsete tegelaste vendlust sihitult arutav "Vennas" seab peategelaseks lapsendatud 14aastase Eli (Myles Truit), kes püüab ema surma järel toime tulla nõudliku, aga hooliva isaga (Dennis Quaid) ja konfliktse kooliteega laguneva Detroiti keskel - siin leidub peredraama aspekt. Trööstitus miljöös vanaraua kogumisega lisaraha teeniv Eli avastab ühel retkel mahajäetud ehitises veidra vaatepildi surnud futuristlikes rõivastuses sõjameestega. Leid viib kokku müstilise relvaga, mille ta endaga haarab. Siin tuleb mängu ulmepõneviku aspekt.

Samal ajal püüab Eli vangist vabanenud vanem vend Jimmy (Jack Reynor) klaarida võlgu kohaliku gangsteri (James Franco) ees, kes rahulolematuna asub ähvardama Jimmy peret: krimidraama aspekt. Kuna 20ndates eluaastates Jimmy on halbade otsuste kehastus, asuvad vennad põgenemisteele, mille vastutustundetu Jimmy maskeerib Eli jaoks süütuks rännakuks (teekonnafilmi aspekt). Ja muidugi ei puudu võrrandist salapärased tegelased, kelle eesmärk näib olevat Eli jälgi ajades oma võitmatu relv tagasi saada.

Sisuliselt ja temaatiliselt õhkõrn, ent süžeeliselt haakuv sündmustik peaks justkui avama Eli ja Jimmy vahelist dünaamikat ning Eli arengut järjest vägivaldsemaks muutuvas olustikus sellega, et film pendeldab toonide ja tempomuutuste vahel. Tulemuseks on aga see, et küll kriminaalide vastu suunatud ja järjest rohkem Eli kätesse sattuva vägivalla mõju on kummastav, samal ajal kui perekonnasuhteid pealiskaudselt vaagiv draama pole tõsiseltvõetav. USA relvaprobleemi kontekstis on kõhe jälgida sündmustiku arengut, mille tuumaks on sisuliselt see, et valestimõistetud ja üksildane nooruk leiab jõudu ja tähendust relva avastamisest ja kasutamisest.

Film kulmineerub ulmežanri kalduva lõpplahendusega, mis vormistab eelneva sündmustiku millegi suurema eellooks. Kuigi ulmevisuaal on tänu hea olustikutunnetusega kaameratööle läbivalt esteetiliselt nauditav, ei suudeta sellega sisu poolest midagi kaasaegset ega kõnetavat pakkuda. Kulminatsioon pigem nullib toonide ebakõlaga tekitatud pingetust veelgi, kui äratab janu teada saada rohkem sellest ajaliselt või kosmiliselt mitmetasandiliselt maailmast, kuhu film jõuab.

Režissööride usutlustest järeldades valdas neid soov pakkida debüütfilmi kõik, mida vennaksed filmikunstis armastavad demonstreerimaks oma visiooni võimalikult mitmekülgselt. Bakerite film on aga välja kukkunud suurele ekraanile eksinud teleseriaali pilootepisoodina, millel puuduvad lõpuni lihvitud ideed ja selge sihiga režissööritöö. 

 

Toimetaja: Valner Valme



ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: