Pooled algajatest kitarristidest on naised
Teismelised poisid, kes tahavad olla nagu Eric Clapton ja Jimi Hendrix moodustavad ainult poole algajatest kitarrimängijatest. Kitarritootja Fender teisipäeval avaldatud uuringust selgub, et algajatest kitarrimängijatest moodustavad naised 50 protsenti. Fender plaanib oma turundusfookust vastavalt ka kohandada.
Fender tegi koostööd nõustamisagentuuriga Egg Strategy, et küsitleda esinduslikku valimit Ameerika Ühendriikide ja Ühendkuningriigi kitarrimängijatest, lisades sellele oma Põhja-Ameerikas viis aastat tagasi läbi viidud ja sarnase tulemuse andnud uuringu andmed. Naised moodustasid püsivalt pool kliendibaasist, kuigi ettevõte ei avaldanud sooandmete jaotust vanuse ega muude demograafiliste näitajate järgi. Need tulemused ajendasid ettevõtet otsima kontakti naismuusikutega, tõstma naisi turunduskampaaniates rohkem esile ja kohandama oma turundusstrateegia vastavalt uuele suurele sihtturule, keda nad varasemalt olid eiranud. Näiteks promosid nad naisbändide Warpaint ja Bully abil 2016. aasta tervet sarja uusi nn millenniumi ehk Y-põlvkonnale mõeldud kitarre.
"Asjaolu, et 50 protsenti uute kitarride ostjatest Ühendkuningriigis olid naised, oli Ühendkuningriigi meeskonna jaoks üllatus, kuid see on analoogne sellele, mis toimub USA-s," ütles Fenderi juht Andy Mooney väljaandele Rolling Stone. "Usuti, et siin võib tegemist olla ka nn Taylor Swift faktoriga, mis võib-olla tähendaks, et see 50 protsenti on lühiajaline ja hälbiv. Tegelikult see nii ei ole. Taylor on edasi liikunud ja mängib laval vähem kitarri kui varem. Kuid noored naised moodustavad endiselt 50 protsenti uute kitarride ostjatest. Nii et ilmselt on see fenomen püsiv ja toimub üle maailma."
Fenderi uuringust selgus ka, et 72 protsenti kitarrimängijatest võtavad kitarri esimest korda kätte eesmärgiga omandada üks eluline oskus või end täiendada; 61 protsenti soovivad lihtsalt õppida, kuidas lugusid ise või lähedaste sõprade ja pereliikmetega mängida, selle asemel, et sellega karjääri teha. Ja 42 protsenti ütlevad, et nad näevad kitarri oma identiteedi osana.
Kõik see toimub vaatamata sellele, et rokkmuusika on edetabelitest välja langemas ja loovutamas trooni uuematele žanritele nagu hip-hop. See näitab, et kitarri püsivus on rohkem seotud sellega, et inimesed väärtustavad kitarri kui haridusalast ja sotsiaalset vahendit ja mitte niivõrd selle olemasolu lavalaudadel. Fender püüab nüüd üles leida need kapiharrastajad, kes on Mooney hinnangul juba mõnda aega tegutsenud. "Pungi tulek avardas kitarri mängimise võimalusi," ütles Mooney. "Sel oli vähem pistmist virtuoossuse ja rohkem lõbu ja eneseväljendusega. Ma arvan, et see kehtib nii ansamblite kui ka üksikisikute puhul, kes lihtsalt tahtsid kitarri kätte võtta ja õppida seda mängima selliselt nagu on neile kõige mugavam."
Kuigi kitarride müük on pärast rock'n'rolli ajastu tippaega arvestatavalt langenud ja andnud põhjust kurbadeks lehepealkirjadeks, nagu Gibsoni pankrott selle aasta alguses, märkis uuringufirma IBISWorld, et Ameerika kitarritootmine on viimase paari aasta jooksul järjest kasvanud ja näib tõusuteel. IBISWorld arvutas välja, et Fenderi turuosa Ameerika Ühendriikide akustiliste ja elektrikitarride tootmises oli 2017. aastal 37,2 protsenti, muutes selle Gibsoni (32,8 protsenti), C.F. Martini (10,9 protsenti) ja Taylori kitarride (9,3 protsenti) ees tööstuse liidriks.
Toimetaja: Merit Maarits