Koolon. Anu-Mall Naarits: kaasaegne turundus on rohkem teadus kui kunst
Seekordses "Koolonis" vestles Erni Kask Marketingi Instituudi juhataja, koolitaja ja konsultandi Anu-Mall Naaritsaga, kes rääkis, et kui 90ndatel reklaamibüroos jalgratast leiutades oli turunduses ehk rohkem kunstilist mõõdet, siis nüüd peab selles valdkonnas eelkõige tegelema andmeanalüüsiga.
Naarits rääkis, et turundusega tuleb tegeleda 24 tundi ööpäevas.
"Vastasel juhul sind või sinu üritust või sinu ideed või sinu tegevust – mida iganes sa turundama pead – ei märgata. Isegi kui märgatakse, siis unustatakse ära. Ei teki usaldust sinu vastu. See on tegelikult see, miks me oleme nähtaval, miks me teeme turundustööd: et inimesed teaksid, usaldaksid, julgeks meie juurde tulla, meid fännata ja meiega koos olla," selgitas ta.
Naarits tõdes, et tänaseks on maailm jõudnud sinna, kus turundus on rohkem teadus kui kunst.
"Ma alustasin aastal 1991, kui Eestis tehti esimene reklaamibüroo. Mul oli erakordne võimalus olla Talis Bachmanni tiimis, kes on tuntud taju- ja mälupsühholoog, ta kutsus tudengeid tegema esimest reklaamibürood. Tol hetkel oli palju kunsti, palju pimeduses kobamist. Tänapäeval ma järjest enam taban ennast mõttelt, et turundus on kunstist ikka väga kaugel. Me võime öelda, et seal on teatud annus loomingulisust, aga pigem on see väga tugev analüüs."
Naarits ütles, et ideaalis peaks turundustiimis olema inimene, kes hea meelega arvutab ja analüüsib, keegi, kes liigub sujuvalt kaasa tehnikaga ja keegi, kes oleks lõpetanud näiteks ajakirjanduse eriala ning suudaks ennast ladusalt väljendada. "Lisaks kogu see pildikeel, mis nüüd tulnud on," lisas Naarits.
Edasi läks jutt riikide turundusele: kuidas Eesti sellega hakkama saab?
Küsimused: Erni Kask
Kaamera, montaaž: Siim Lõvi (ERR)
Täname: Margo Mitt, Tiive Murdoja
Salvestatud Tallinnas, talvel 2017
ERR ja nu:unioon
Toimetaja: Madis Järvekülg