Tarmo Teder: Keeduse filmid depresseerivad vaatajat ({{commentsTotal}})

Foto: Kaader filmist

Kultuurisaates "OP" arutlesid ajakirjanik Tiina Kruus ja kirjanik Tarmo Teder Sulev Keeduse viimase teose "Mehetapja/Süütu/Vari" üle, leides selle olevat autorile omaselt mitmekihilise.

Kruus ütles, et kui kaks esimest filmi oma suurepärase pildikeelega mõjuvad tervikuna, siis kolmas on kõige keeduselikum. "Viimane on niivõrd mitmekihiline, et kõigest paratamatult aru ei saanudki," nentis ta. "Kaks esimest filmi töötasid tervikuna väga hästi. Teemad filmis on tohutult huvitavad, eriti naisvaataja jaoks." Kruus võrdles filmi Rainer Sarneti Novembriga ning leidis need teatud mõttes sarnased olevat.

Kirjanik Tarmo Teder märkis, et kaks esimest filmi olid novellilikud pildid, kolmas aga Keedusele omaselt eklektiline. "Keedus kõnnib alati piiri peal. Ta teeb aeglaselt, korralikult, vaatajat mõnusast tasakaalust välja viivalt. Keeduse filmid on ahistavad, aga mitte niivõrd seksuaalselt, vaid hingeliselt, emotsionaalselt. Need on vaatajat depresseerivad, aga nende taga on alati olulised küsimused."

Teder nõustus Andres Maimiku poolt varem öelduga, et Sulev Keedus on Eesti autorifilmi viimane mohikaanlane.

Toimetaja: Helen Eelrand

Allikas: "OP"



ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: