Galerii: esimene pilk Edward von Lõnguse suurnäitusele "Viimsepäeva katedraal" ({{contentCtrl.commentsTotal}})

{{1593608160000 | amCalendar}}

Neljapäeval, 2. juulil avaneb Tallinna Biennaali raames Ülemiste Citys Edward von Lõnguse suurnäitus "Viimsepäeva katedraal", mis toob publiku ette tänavakunstniku nägemuse surmast ja hävingust kapitalikeskses maailmas. ERR kultuuriportaali vahendusel on võimalik esimeste hulgas Lõnguse näitusele pilk heita.

Seni on publikul olnud võimalus Lõnguse loomingut tabada tänavapildis, meedias, näitustel või oksjonite kaudu. Suurnäitus annab võimaluse saada ülevaade kunstniku ühiskonnakriitilisest loomingust, seda nii varasemate kui ka spetsiaalselt biennaaliks loodud teoste kaudu.

Näitusel "Viimsepäeva katedraal" võtab näiteks Lõnguse Bernt Notke "Surmatantsu" motiivist inspireeritud ning varem osaliselt linnapildis esitletud looming 25 ruutmeetrise mõõtme.

"Surm lõikab nüüd suurema kaarega kui kunagi varem, kuid vikati asemel on tal palju moodsamad vahendid. Moodne surm on industrialiseeritud, mehhaniseeritud, kalkuleeritud, muudetud tehasteks, masinateks, numbriteks ja kasuteguriteks," selgitas Lõngus, kuidas inimene on osutunud surmale suurepäraseks partneriks. "See pole enam vastutahtsi tantsupõrandale kiskumine, vaid pöörane orgia."

Samuti näeb näitusel Lõnguse remiksi Michelangelo Sixtuse kabeli freskodel kujutatud viimse kohtupäeva ainetel.

Suurnäitust Ülemiste Citys (Sepapaja 10), saab külastada alates 2. juulist ja kuni 30. juulini. Lisaks etendub näitushoones juuli esimeses pooles kuuel korral Musta Kasti ja Edward von Lõnguse koostöölavastus "Sada sekundit südaööni".

2.–30. juulini esimest korda toimuv Tallinna Biennaal on välja kasvanud Tallinn Art Weekist ning tegemist on suvise kunstisündmusega, mille raames toimub pealinnas ja lähiümbruses Eesti ja lähiriikide kunstnike loomingut tutvustavaid sündmusi – näituste avamisi, galeriituure, kohtumisi kunstnikega jne.

Tallinna biennaali eesmärk on kohalikele kaasaegsetele kunstnikele rohkem rahvusvahelist tähelepanu tõmmata.

"Tallinn Art Week oli rohkem suunatud kohalikule publikule, aga biennaal, see nimetus lihtsalt omab rahvusvahelisel kunstimaastikul hoopis teist tähendust ja seetõttu oli see nimevahetus ja on pikem programm, et rahvusvaheline meedia ja publik saaks ka külastada," selgitas biennaali peakorraldaja Andra Orn "Aktuaalsele kaamerale".

"Ma arvan et Eesti kunstnikel on muidu väga raske saada rahvusvahelisele kunstimaastikule. Üle maailma on 300 biennaali ja see on üks viis, kuidas kunstnik saab ennast nähtavaks teha," lisas ta.

Esimene Tallinna biennaal kannab pealkirja "Globaalne keel". Festivali näitused ja üritused tegelevadki küsimusega, mis võiks olla inimesi ühendav keel.

 

 

Toimetaja: Merit Maarits, Merili Nael, Karoliina Hussar

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: