Aivar Mäe Toomas Edurist: publik tahab uut käekirja ja balletitrupp ootab järgmist käiku ({{commentsTotal}})

Toomas Edur
Toomas Edur Autor/allikas: Taivo Lutter/Eesti meedia/Scanpix

"Pealtnägija" intervjuus Eesti Rahvusballeti kunstilise juhi Toomas Eduriga selgus, et sel aastal lõpeb tema teine ametiaeg ning teater on otsustanud senist lepingut mitte pikendada. Rahvusooper Estonia peadirektori Aivar Mäe sõnul on Eduri käe all toimunud teatris suur areng, kuid tuleb leida uusi arengusuundi.

"See on üle maailma tuntud hea tava, et loomingulised juhid vahetuvad," kinnitas Mäe ja rõhutas, et Edur juhtis Eesti Rahvusballetti 10 aastat, mis on kaks ametiaega. "Ta on toonud välja mitmeid algupärandeid, seal hulgas "Modigliani – neetud kunstnik", "Vaikivad monoloogid" ja "Katariina I" ning andnud värske hingamise balleti kullavaramu klassikalistele teostele, nagu "Bajadeer", "Uinuv kaunitar" ja "Luikede järv"."

Tänu Toomas Edurile on Aivar Mäe sõnul sündinud Eesti Rahvusballeti bränd, mille tutvustamisesse maailmas on ta palju panustanud. "Trupp on rännanud enam kui varem: Hong Kong, San Francisco, Sevilla, Tampere, Helsinki, Maria teater, Moskva Suur Teater ja Teatro La Fenice."

"Kokkuvõttes on Toomas Eduri käe all toimunud suur areng ning oleme positiivse kuvandiga paljude Euroopa maade kultuurikaardil," rõhutas Rahvusooper Estonia peadirektor ja kinnitas, et on palju, mille eest tänulik olla. "Publik tahab aga alati näha uut käekirja ning ka balletitrupp ootab järgmist käiku," selgitas ta ja kinnitas, et seepärast on ka loomulik, et ühe ametiaja lõppedes tuleb leida uusi arengusuundi. "Samuti tuleb püüda liikuda kõrgemale platvormilt, kuhu oleme tõusnud."

Toimetaja: Kaspar Viilup



Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: