Tristan Priimägi soovitused algavaks Docpointiks ({{commentsTotal}})

{{1548864000000 | amCalendar}}
Foto: ERR

Filmikriitik Tristan Priimägi keskendus sel korral oma "Terevisiooni" soovitustes 30. jaanuarist kuni 3. veebruarini kestvale dokumentaalfilmifestivalile Docpoint, mida on ta kümme aastat korraldanud.

Tristan Priimägi kinnitas "Aktuaalses kaameras", et ühest küljest tehakse väga kõrge-eelarvelisi, mitme võttemeeskonnaga suuri iludokke, mis sisuliselt on mõeldud konkureerima kinodes mängufilmidega, aga teisalt tehakse ka filme, mis peaks konkureerima sotsiaalmeedia videoklippidega. "Need mõlemad on suundumusena väga tugevalt esindatud," tõdes ta.

"Genesis 2.0"
Režissöör: Christian Frei, Maxim Arbugaev

Priimägi sõnul on tegemist teemadokiga, mis räägib kloonimisest. "Äärmiselt eetiliselt vastuoluline, aga kindlasti tulevikulugu," lisas ta ja selgitas, et filmis räägitakse kõrvuti kaht lugu. "Üks on Põhja-Siberi küttidest, kes käivad arktilistel saartel otsimas mammutikihvasid, teine plaan on sellest, kuidas Hiinas on inimolendite kloonimisega jõutud hämmastavalt, ehk isegi hirmutavalt kaugele."

"Need kaks lugu ühel hetkel lõikuvad, sest mingitel meestel tuleb mõte, et võiks siis juba ka mammuti ka valmis kloonida ning seda teemat hakataksegi seal käsitlema," kinnitas ta ja tõi välja, et filmis kohtuvad visuaalselt ilus Siberi arktiliste saarte loodus ja düstoopilise maiguga tulevikunägemus.

"Los Reyes"
Režissöör: Bettina Perut, Ivan Osnovikoff

"See on nüüd täpselt vastupidine lugu, kuidas pole mitte võetud väga suurt teemat, vaid väga väikselt ja just suumitud sisse ühte väga miniasja," ütles filmikriitik ja lisas, et "Los Reyes" räägib kahest hulkuvast koerast, kes elavad Santiago ühes rulapargis. "Väga lihtne, aga eriti huvitav nihe on siin sees, sest tegelikult hakati filmi tegema nendest noortest, kes seal hängivad ja mis juttu nad ajavad, aga tuli välja, et kui neile noortele suunata kaamera, siis nad kas jooksevad kinni või hakkavad näitlema."

Tristan Priimägi selgitas, et siis mõeldi sujuvalt ümber ja liigutati kaamera sujuvalt koerte peale, aga heli jäeti samaks. "Noored räägivad, aga pildis näeb koeri, millest tekivad huvitavad paralleelid, kui palju nende elu mingites küsimustes erinev on, sest elu kulg on paratamatult inimestel ühesuunaline," nentis ta ja lisas, et tõenäoliselt jälgiti neid koeri päris pikka aega. "Ma ei ole küll järgi vaadanud."

"Ihaluse rahvavabariik"
Režissöör: Hao Wu

Film "Ihaluse rahvavabariik" räägib Priimägi kinnitusel sellest, kuidas Hiinas on järjest populaarsem n-ö livestreaming, mis meenutab paljuski seda, mida näeb Eesti telejaamades öösel, kus istub mingi tütarlaps, kes vastab sõnumitele ja ajab mingit teemad. "Hiinas on viidud sarnane asi sellele tasemele, kus on nagu meelelahutuslik moment pluss sa saad maksta sellele inimesele, kes seal ekraanil istub ja siis kõik need inimesed, keda on üle miljoni, võistlevad selle tähelepanu pärast."

"Sellesse teemafilmi sisse minnes joonistub lahti püramidskeem või võrgustik, kuidas tegelikult tohutud rahad liiguvad küberstriimimisemaailmas ning hiinalikult on see kõik niivõrd absurdne, et meil on seda raske siin läänemaailmas mõista," tõdes ta.

Toimetaja: Kaspar Viilup

Allikas: "Terevisioon"



Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: