Kumu uus püsinäitus | Eha Komissarov Eesti impressionistidest

Foto: Kumu

Kunstiteadlane ja kuraator Eha Komissarov rääkis Kumu uuest püsinäitusest "Identiteedimaastikud. Eesti kunsti 1700-1945" ajendatud videosarjas Eesti impressionistidest, rahvuse allegooriatest ja vaikivast ajastust.

Allegoorilisel kolmikmaalil on aastaajad ühendatud naise elujärkudega, mis seostuvad looduse elutsükli, viljakuse ja taassünniga. Maalil kujutatud naine kehastab rahvuse elujõudu ja järjepidevust. Eri eluetappidele osutab ka pearäti erinev kandmisviis. Rahvuslik pearätik on eesti kunstis tuttav motiiv, mis esineb juba Ants Laikmaa rahvusromantilises loomingus.

Maal peegeldab kohanemist vaikiva ajastuga, kui kunstnikelt nõuti realistlikkust ja elulähedust, rahvuslikkust ja positiivsust. Adamson-Eric oli edukas kunstnik, kes oli pikalt õppinud ja töötanud Euroopas. Pärast 1934. aastal kodumaale naasmist ilmuvad tema töödesse etnograafiliste sümbolitega laetud mees- ja naisaktid, Kalevipoeg, rahvus- ja talumaastikud, aga ka võimu võrdkujuks olev Vabaduse väljak Tallinnas.

Vormivõtetelt seostub maal uusimpressionismiga, mis oli 1930. aastatel koos konservatiivsete meeleoludega läinud moodi kogu Euroopas.

Toimetaja: Kaspar Viilup

Allikas: Kumu

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: