Olev Subbi näituse taustalt. Kindel kunstnikupositsioon ({{contentCtrl.commentsTotal}})

Hilissuvi. Olev Subbi. 1978. Õli, tempera, lõuend.
Hilissuvi. Olev Subbi. 1978. Õli, tempera, lõuend. Autor/allikas: Eesti kunstimuuseum

Adamson-Ericu muuseum avas 12. märtsil Eesti maalikunstniku näituse "Olev Subbi. Värvidega ideaalmaailma otsingul" ning sulges selle eriolukorra lõpuni juba järgmisel päeval. Muuseum jätkab näitusega seotu tutvustamist veebi vahendusel.

Olev Subbist oli kujunenud 1970. aastate lõpuks kunstnik, kelle maalilooming oli näitusesaalidesse oodatud. Tema küpsus autorina võimaldas toona pakkuda vaatajatele teostesse kätketud esteetilise sõnumi kõrvale ka ideaalsetes maailmades rändamise võimalust. Eristumine oma traditsioonilisusega paljudest moodsamate kunstisuundade esindajatest ei olnud talle probleem. Olev Subbi oli saavutanud oma veendumustele toetuva kindla kunstnikupositsiooni. Tema meisterlik oskus luua põnevat mõtisklemisele suunavat pildiruumi tõi talle tunnustust läbi järgnevate aastakümnete. Ühelt poolt sai iseloomulikuks artistlik-koloristlik mäng hõrkude värvitoonidega, ja teisalt koduselt tuttavate esemete ning maastikumotiivide talletamine kompositsioonidesse. Olev Subbi isikupärane kunstnikukäekiri lummab publikut ja veenab omas terviklikkuses tänapäevani.

Toimetaja: Merit Maarits

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: