Vanemuises esietendus ballett-farss "Don Juan"
Laupäeval esietendus Vanemuises Giorgio Madia ballett-farss "Don Juan". Legend on lavale toodud nüüdisaegses vormis, segatuna barokkteatri ja improvisatsioonikomöödia elementidega.
Lavastaja-koreograaf Giorgio Madia sõnul on just ballett parim vorm, et anda edasi Don Juani loo erootilisust, vahendas "Aktuaalne kaamera".
"Don Juan on omadussõna, ta on müüt, ta on isik, kellel on alati head õnne naistega ja kellel on seega väga tugev veetlus," ütles Madia.
Madia kirjeldab don Juani kui andekat mängurit ja erootilise maagia meistrit, kelle liiderlikkus põlastab moraali, sotsiaalseid ja religioosseid reegleid ja see teeb temast juba mitu sajandit paeluva tegelaskuju kogu ühiskonna jaoks.
"Seda lugu kasutas väga palju katoliku kirik. Nad andsid loole halva lõpu, et näidata, kuidas halb käitumine võib viia kohutava igavese hukatuseni põrgus," selgitas Madia.
Kuigi Madia käe all jõuab "Don Juani" legend lavale nüüdisaegses vormis, on see mõjutatud barokkteatrist. Eelkõige sai Madia inspiratsiooni Christoph Willibald Glucki ballett-pantomiimist, kus kandis loo sisu esimest korda põhiliselt tants. Barokivaimust kantud loost saab ka tänapäeva argielu paralleele leida ilmselt igaüks.
"Ma arvan, et kõik on alati teadnud kedagi, kes võib teha ükskõik mida ja kohelda inimesi ükskõik kuidas, aga kes on kuidagi ikka alati kuldne laps. Nad võivad puhtalt pääseda igast olukorrast ja iga inimesega ning nad ei pea kunagi tagajärgede all kannatama," arutles balletiartist Brandon Alexander.
Vanemuise uue lavastuse kujundus on küllaltki provokatiivne, niisiis ei puudu sellest alastus ja loole hädavajalik erootilisus.
"Me räägime sensuaalsusest ja ei ole midagi, millega saaks seda paremini väljendada, kui keelega, mis ei sisalda sõnu, vaid füüsilisust," ütles Madia.
Toimetaja: Merili Nael