Nathan Tulve ehk Metabora: mulle meeldib kuulajat läbi heliliste keerukuste proovile panna

2. novembril toimub klubis HALL üritus Shifting Norms, mis üritab nihutada tavalise peo piire ning pakkuda tuttavasse peomudelisse midagi uut. A. G. Cooki, Oli XLi ja Oklou kõrval astub peol üles ka Nathan Tulve ehk Metabora, kes oli seekordne Eesti esindaja Red Bull Music Academys. Uurisime temalt, mida ta sellest kogemusest õppis ning kuidas ta muusikat loob.
Kuidas sa muusika juurde sattusid? Mis olid su esimesed katsetused muusika vallas?
Olen väikesest peale erinevaid pille õppinud ja poistekooris laulnud. Elektroonilise muusika tegemiseni jõudsin 15-aastaselt, kui tahtsime sõpradega räppi lindistada ja selleks oli tausta vaja.
Kui sa ise kuidagi kokku võtaksid, siis mis muusikat sa praegu teed? Valner Valme tõdes enda hiljutises muusikakommentaaris, et žanrid ei ole tänapäeval muusikas enam tähtsad, kas sama võiks öelda ka sinu kohta?
Mulle meeldib loo vältel läbi heliliste keerukuste kuulajat proovile panna ning omakorda sellele kontrastiks teda eeterlike toonidega üle kallata. Panen palju rõhku rütmikompleksidele ning seepärast on minu muusikat palju tantsumuusikaks nimetatud.
Tõsi on aga see, et tänapäeval on muusika tegemine ja selle levitamine peaaegu igaühele võimalik ning selle tulemusena on tekkinud tohutult igasuguseid hübriidseid muusikažanre. Ennast ei oska ma veel kuhugi liigitada, küll aga huvitavad mind paljud väikesed mikroskeened.
Elad ja õpid praegu Berliinis. Võib julgelt öelda, et Berliinist on saanud tantsumuusika süda Euroopas, kui mitte kogu maailmas. Räägi, milline on sealne keskkond, mis elu muusika seal elab?
Berliin on väga mõnus, vaatamata selle linna suurusele tunnen, et saan seal hingata. Berliin on muusika tootmise poolest väga viljakas ning selle keskel olemine mõjub mulle inspireerivalt.
Osalesid sel aastal ka Red Bull Music Academys, kus on varem käinud eestlastest näiteks Sander Mölder ja DJ Quest. Mida see kogemus sulle andis? Mida uut sealt õppisid?
RBMA-s on rõhk suhtlusel ja koostööl. Sinna tuli kokku 30 täiesti erineva tausta ning tasemega muusikut. Osalejatele antakse tipptasemel stuudio- ja tehnikavõimalused ning vaadatakse, mis sündima hakkab. Tunnen, et teisi jälgides ja nendega koostööd tehes ongi kõige parem õppida.
Need olid väga intensiivsed kaks nädalat, mille veetsime kõik ninapidi koos ning tunnen praegu teiste osalejatega tugevat sidet. Suhtleme igapäevaselt ja olen alles peale akadeemiat selle ühendavast väärtusest aru saanud.
Kuidas sa enda muusikat lood? Kas see on igapäevane protsess ja tegeled sellega pidevalt või vajad sa selleks mingit konkreetset inspiratsiooni, mis tuleb kiiremas korras realiseerida?
Põhitööriistaks on mul strateegiamäng Ableton, mis võimaldab heli luua, seda enda tahtmise järgi painutada ja paika seada. Praegu on muusikaloome minu jaoks igapäevane protsess, kuid loominguga võib kergesti ette tulla ka mõõnaperioode, kus loominguline väljapressimine teeb rohkem kahju kui kasu. Tähtis on neil perioodidel mitte üle mõelda, ennast kuulata ja vaikselt nokitseda.
Tantsumuusikas toimub tänapäeval nii palju, et kõike jälgida on võimatu. Kes on sinu enda isiklikud lemmikud, kelle tegemistel silma peal hoiad? Kas oled kellestki enda loomingus ka šnitti võtnud?
Mõjutatud olen alateadlikult ilmselt kõigest, mida kuulan. Enim tunnen enda muusikas mõjutusi räppmuusikast, mida olen kuulanud pea terve oma teadliku elu. Esimene huvi muusikaproduktsiooni vastu tekkis mul väiksena Timbalandi lugusid kuulates. Hiljem olen aru saanud, et kindlasti on olulist rolli mänginud ka mu vanemate muusikalised tegemised.
Kes on sinu arvates Eesti tugevamad muusikalised tegijad, kellel tasuks silma peal hoida?
Kõige rohkem olen seotud olnud Club Felicity kogukonnaga, kes korraldavad väga värske kõlaga klubiöid – Shift Tides, TTAN, Skyler ja m.m.rty. Lisaks meeldib mulle San Hani, Regret ja Music For Your Plants. Serious Serious annab välja head ning huvitavat kraami.
Astud peol üles kõrvuti plaadifirma PC Music ninamehe AG Cookiga. Mida sa nende liikumisest arvad, kas see on midagi sellist, kuhu tahaksid ka ise jõuda? Kuidas seda nimetadagi, äkki tulevikupopmuusika?
PC Music on huvitav nii oma väljakujunenud ja äratuntava helilise pildi kui imago poolest. Mulle meeldib, kuidas Cook loob täispuhutud popstaare oma mittemuusikutest sõpradest ja minu arvates illustreerib see hästi etappi, kus muusikatööstus parasjagu on.
Praegu oleme kuulnud sinult mõnda üksikut lugu, aga kas varsti võib ka täispikka albumit kuulda? Või lühiplaati, EP'd?
Midagi kindlat ei taha veel lubada.
Huvitav teema on ka see, et tegelikult on teie pere ülimalt muusikaline, õde Eliann on tuntud ansamblist Holy Motors ja vend Jakob on sulle teinud visuaale. Kuidas see nii läinud on, et te kõik selles vallas tegutsete?
Ilmselt tänu muusikaga tegelevatele vanematele on meil kõigil välja kujunenud huvi muusika vastu. Oleme väga lähedasteks kasvanud ja tänu sellele ka üksteisest palju mõjutanud. Aasta tagasi tegime Jakobiga koos loo ning nüüd oleme Berliinis Elianniga koos töötanud, kelle sooloprojekti debüütlaiviga algab ka reedene üritus.
Kes võiksid sind kuulama tulla? Kellele sinu kontsert võiks kõige enam sobida?
Ei taha küll piire ette seada, usun, et igaüks võib sellest õhtust midagi positiivset leida. Oluline on vaid uudishimu ja avatud meel.
Kuula Metabora loomingut siit: