Johannes Veski: "Kuningas Oidipus" segab meediumina filmi, animatsiooni ning elavat teatrit
"OP" vaatas lähemalt Cabaret Rhizome uut lavastust "Kuningas Oidipus", mis paistab silma uudse tehnilise lahendusega, nhutades sellega teatud mõttes isegi teatrikunsti piire.
"Minu jaoks on Cabaret Rhizome ikkagi eelkõige teater, aga väga teistmoodi - nad on algusest peale olnud visionäärlik punt," tõdes teatrikriitik Keiu Virro, et Cabaret Rhizome on aegade jooksul teinud läbi ka väga suure arengu. "Nüüd on neil täiesti uus ajastu alanud, kus nad miksivad erinevat tehnikat - nad pakuvad Erinevate Tubade Klubis täiesti eripärast vaatamiskogemust, kus erinevates tubades inimesed istuvad mugavalt toolides ja saavad rüübates kohvi, teed või õlu nautida etendust."
Lavastaja Johannes Veski ütles, et tänaseks kujutlevad nad ennast multimeediateatriga. "Ekraan ja muud interaktiivsed tehnoloogiad on meie teatri lahutamatuks osaks, mis paljastuvad ka Cabaret Rhizome etenduses "Kuningas Oidipuses", mis segab meediumina nii filmi, animatsiooni kui ka elavat teatrit."
Virro sõnul on see küll esimene klassikaline sõnateatri materjal Cabaret Rhizome repertuaaris, aga nad ei ole seda ikkagi väga klassikaliselt võtnud. "See on vist Päär Pärenson, kes on seda teksti ümber kujundanud - mulle meeldib aga see, et "Kuningas Oidipuse" puhul nad ei ole muutunud seda farsiks, vaid pigem see on kujundatud seda niimoodi, et see oleks arusaadavam."
"Me ei olnud varem tekstiga töötanud ja eelkõige tahtsime me endale põnevust - idee oli, et kui minna valmis teksti kallale, siis see võiks olla midagi väga klassikalist," ütles Veski, et nad soovisid enda proovile panna just tuntud tekstiga. "Meie valik on praegu selles, et liikuda elavat laivis toodetava filmi poole."
Toimetaja: Kaspar Viilup