Arvustus. Georgia Anne Muldrow' mõistatuslik muster
Uus plaat
Georgia Anne Muldrow
"Overload" (Brainfeeder)
7/10
Georgia Anne Muldrow' jäetud muljes domineerib anakronismitunne: omal moel platseerub ta häälematerjalilt ja tegumoelt soulidiivade liini, mis ulatub 60ndatest alates Jill Scotti stiilis neosoulini välja, teisalt on ta ammu seotud musta muusika alternatiivsemate tahkudega. Siinkirjutaja kuulis teda esmalt Mos Defi nooblil 2009. aasta albumil "The Ecstatic", albumi "Seeds" produs täismahus Madlib, karjääri algul kuulus Muldrow Stones Throw' ridadesse, samas kui käesolev plaat ilmus Flying Lotuse leibli alt. Ning tema partner elus ja muusikas on eksperimentaalräppar Dudley Perkins ehk Declaime, kellega koos peetakse plaadifirmat SomeOthaShip Connect.
Georgia Anne'i looming on soulis juurdunud, kuid järjepidevalt kerkib esile ka räpilikke fragmente, mis pole muidugi teab mis drastiline kontrast – on ju lõviosa räpitauste, kas või eelmainitud Madlibi omi, nagu kogum seinalt rebitud ja mikserisse visatud (souli)tapeeti. "Overloadilt" leiame tuttava retsepti edasi arendatud kujul.
Materjali saab jätkuval nimetada soulikeskseks, kuid on liigutud samal ajal mineviku ja tuleviku suunas: lisandunud on nii ürgsustunnet tekitavaid hüüdeid ja perkussioonikatkeid kui tänapäevaseid, träpilikult närveldavaid hihat'e, sekka pudemeid kosmilist funki. Mitmekesisema kooslusega kaasneb ka teine dünaamika, mis mitut pala õhu ja ruumiga varustab. Ent ometi on avanoot – "I.O.T.A. (Instrument Of The Ancestors)", üks neid ürgsemahõngulisi palu – kurjakuulutav ja klaustrofoobse hõnguga. Võimalik, et see teenib lahendamist vajava probleemi väljatoomiseks õige atmosfääri loomise rolli, kuivõrd järgnev "Play It Up" visandab väljakutseid ja vihkamist, süngust ja vägivalda kätkevat maailma ning pakub palsamina välja motiive nagu juurtetunne, uhkus, südikus ja armastus. Kõike aitab edasi anda Muldrow' hääl, mis võib nii kummituslikult kajada kui sumedalt soojendada.
Individuaalse ja kollektiivse, probleemide ning elujaatavuse vahel pendeldamine annab tooni kogu plaadil. Mitmest loost võib välja kooruda armastuslaulude tahke, mis siis aga julgustavaks motiveerimiseks ning sulnist jõuliseks paisub ("Blam" on hääl, mida relv peab tegema, kui su omaksed on ohus, kostub kompromissitus loos, mille põhikreedo on ehk "'fore I'll be a slave I'll be buried in my grave"). Leidub ülevaid hetki (kasvuteemaline "Transforming", astraalne vaikne torm "Canadian Hillbilly"), ja siis tullakse maa peale tagasi jazzilikuks duetiks "These Are The Things I Really Like About You".
Kuigi "Overloadil" on hoomatav identiteet, avaldub see muutlikkuse kaudu – valik meelisteemasid vahetavad Browni osakestena kohti, liigutakse paari kindla meelelaadi vahet. Ehk on selles sügavamaid tähenduskihte, aga oma võnkleva natuuri, kõlapildi ja teemavalikuga mõjub ta nagu afrofuturismi substants ilma sellega harjumuspäraselt kaasneva kontseptuaalsuse ja pillerkaarita.
Toimetaja: Valner Valme