Tristan Priimägi: Oscarid on keerulisel ristteel ({{contentCtrl.commentsTotal}})

Foto: Reuters/Scanpix

Filmikriitik Tristan Priimägi hoidis kogu öö 91. Oscarite jagamisel silma peal ja jagas "Terevisiooni" otsestuudios oma vahetuid kommentaare show enda ja selle võitjate kohta. Tänavusest galast üldiselt rääkides märkis ta, et Oscarid on praegu omadega väga keerulisel ristteel ja kui seni on tseremoonia olnud kõigutamatu, siis praegu enam mitte.

Oscarite mainest rääkides märkis Priimägi, et tänavuse gala üks olulisemaid teemasid oli kaasamine. "Kui vaadata presenteerijaid, siis võiks pakkuda, et nad läksid musta ja valge vahel isegi selle 50-50 protsendi peale välja, kuna mustanahalisi presenteerijaid oli siit ja sealt nurgast – Queen Latifah, Pharell Williams, Serena Williams jne."

Priimägi lisas, et see kaasamine tõstab küll nende sotsiaalset teadlikkust ja demokraatiat, aga tegelikult tundub, et reitingutele mõjub see halvasti. "Need, kes sellest kaasamisest võiksid kasu saada, ei viitsi seda vaadata, või – kõige küünilisemalt – suure osa valge Ameerika jaoks nad ei suuda eristada neid mustanahalisi üksteisest, asiaatidest rääkimata ja seetõttu kaotab see teatud atraktiivsuse nende jaoks ja need reitingud kukuvad."

Ta tõdes, et Oscarid on omadega praegu väga keerulisel ristteel ja tuleb vaadata, mida tulevik toob. "Kindlasti on see tseremoonia läbimas mingit nahaajamist ja kui Oscarid on alati olnud kõigutamatu, siis mul on tunne, et praegusel hetkel ta seda enam ei ole."

Priimägi sõnul on õhtujuhi puudumine selle suurepärane näide. "Kui sul on justkui unelmate töökoht, mida maailmas keegi teine võtta ei taha, siis sa pead peeglisse vaatama, et midagi on valesti," märkis Priimägi.

Ta märkis, et kui võtta üks väga halvasti juhitud show või üldse mitte juhitud show, siis ta isegi eelistaks seda teist.

Priimägi tõdes, et piinlikkust oli galal varasemaga võrreldes kõvasti vähem, kuigi paljud tänukõned olid väga halvasti ette valmistatud. "Inimesed kokutasid seal ja ajasid mingisuguseid lehekesi sassi, mida neil oli terve pakk käes. Sellist tehnilist praaki oli päris palju."

Tema sõnul oli parima filmi Oscar tohutu üllatus, kui vaadata seda, kuidas nominentide osas eelistuskõverad liikusid ja "Roheline raamat" mitme skandaali tõttu arvamustes justkui langes. "Igal filmil on mingi momentum, kus ta on päevakorras ja selle ümber on mingi sumin. "Rohelise raamatu" puhul tundus, et see läheb allapoole."

Priimägi lisas, et kui vastamisi on filmid, mis mõlemad kasutavad huumorit, et draama sõnumit selle kohaleviimiseks tempereerida, siis kipub soe ja siiras huumor küninismi võitma. Eelmine aasta võis sama näha vastuseisu "Vee puudutus" vs "Kolm reklaamtahvlit linna serval" puhul.

""Vee puudutus" on väga siiras, aus ja naljakas film, ning "Kolm reklaamtahvlit linna serval" on puhas must huumor ja kaotas. Samamoodi, kui võtta, et "Soosik" on üsna küüniline ja "Roheline raamat" on väga soe, siiras ja sellise muheda huumoriga, siis jällegi see muhe tuli ikkagi kuskilt tagantpoolt ja ikkagi võitis."

Priimägi sõnul oli suurim sündmus tänavustel Oscaritel see, et Alfonso Cuarón võttis "Roma" eest vastu kolm Oscarit. "Huvitav on see, et parima filmi võtab vastu alati produtsent, aga parima võõrkeelse filmi võtab vastu režissöör, sest kes viitsib neid poola produtsente seal laval vaadata, neid ei tea niikuinii keegi." Peale selle võttis Cuarón vastu ka parima operaatori ja parima režissööri Oscari.

Cuarón oli ka "Roma" operaator, mis on tema puhul täiest pretsedenditu, märkis Priimägi. "Operaator on tal alati olnud Emmanuel Lubezki, kes omakorda seadis rekordi ja võitis kolm parima operaatori auhinda järjest ning pärast seda on ta teinud ainult ühe filmi. Puhkab vist, sest pärast seda on olnud täielik tühjus."

"Cuarón ütles oma tänukõnes, et "Emmanuel Lubezki, keda ma tahaksin tänada, et ma olen temalt palju üle võtnud". Võttis nii hästi üle, et võitis ise selle auhinna. Suurepärane saavutus, ta on nüüd viies eri kategoorias selle isiklikult võitnud, kui peast öelda."

Parima naispeaosatäitja Oscari põhisoosikuks oli arvatud Glenn Close'i filmiga "The Wife", kuid selle võitis hoopis Olivia Colman filmist "Soosik", kes ei olnud seni ühtegi Oscarit veel saanud. "Colmani võit tegi mulle suurepärast rõõmu, sest Close on väga korralik, aga Colman on erakordne. See on ka üks selle filmi selline auhind, mida see vääris kõige rohkem. Õhtu parima tänukõne preemia läheb ka kindlasti Olivia Colmanile [vt Colmani tänukõnet allpool – toim]."

Meespeaosa võitja oli oodatud, tõdes Priimägi. "Kuigi "Bohemian Rhapsody" võitis kokku kõige rohkem Oscareid – neli – olid nad kokkuvõttes mitte niivõrd olulised. See oligi kõige tähtsam auhind, mille see film sai. Kui vaadata statistikat, siis ma arvan, et umbes kaks kolmandikku sellel aastatuhandel välja antud meespeaosa Oscaritest on ümberkehastused, mingiks reaalseks inimeseks muutumised. See läheb sellesse ritta ideaalselt. Selles osas akadeemia ei üllatanud."

Parima originaalloo Oscari pälvis Lady Gaga ja Bradley Cooper "Shallow" filmist "Täht on sündinud", mis oli tema sõnul üks kõige kindlamini prognoositud võite. "Ma kuidagi tunnetan seda, et täht oli sügisega võrreldes juba üsna selgelt langenud ja talle enam midagi ei ennustatud. Bradley Cooper isegi ei saanud parima režissööri nominatsiooni. See parima laulu Oscar on justkui indulgents, et mitte midagi muud anda. See justkui kinnistas selle, et see tegi teised kategooriad vabaks," tõdes Priimägi.

Toimetaja: Merit Maarits

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: