Muusika veebruarinumbris: Rudolf Tobias meie ajast, Jüri Reinvere Eduard Ojast
Tutvustame ajakirja Muusika veebruarinumbrit.
Vabariigi 100. sünnipäevakuu numbri avab Rudolf Tobias, Eesti muusikaklassik, kes pani aluse meie professionaalsele heliloomingule. Tobias oli aga ka vaimukas ja särav kirjamees, kes omal ajal tegeles palju ka muusikapublitsistikaga. On hämmastav, kui aktuaalsed on tema mõtted ka tänapäeval, nii nagu oleks ta need kirja pannud praegusest ajast. Loo on põnevalt kokku pannud muusikateadlane Aare Tool.
Helilooja ja esseist Jüri Reinvere mõtiskleb eesti muusikaloo teise omapärase suurmehe, Eduard Oja olemusest ja saatusest. Tulemuseks on puudutav ja rabav sisevaade sellest, mis juhtub geniaalse andega Eestis.
Maarja Kindel tutvustab ooperilavastajat Barrie Koskyt, kes praegu tegutseb põhiliselt Berliini innovatiivses “Koomilises ooperis”. Üht tema lavastust, Kurt Weilli “Seitse surmapattu” on Eesti publik saanud näha ka Birgitta festivalil.
Üks meie vähestest rahvusvahelise nimega pillimeistritest on Peeter Talve, kes ehitab klavessiine ka kõikjale väljaspoole Eestit. Tema põnevast intervjuust saab teada kummalistest hübriidpillidest, mida meister ka armastab, nõudlikest klientidest, pillimeistri tööst ja töötingimustest. Talvega vestles Marju Riisikamp.
Huvitava lisandusena on veebruarinumbris Valdur Mikita nägemus pärimusmuusikast ja selle paralleelidest metsaga.
Kontserdiarvustustest on veebruarinumbris käsitluse all aastaalguse “bachFest” ning aastalõpu kammerkontserdid: Katariina Maria Kits, Theodor Sink ja Kristiina Rokashevich, Silvia Ilves ja Age Juurikas, Marten Altrov ja Johan Randvere, Heli Veskuse ja Janika Rand-Sirbi Lied-kontsert, Irina Zahharenkova ERSO ees, “Lossimuusika” ning Holger Marjamaa TAFF clubis. Aasta avakontserdi formaadist ja sisust mõtiskleb Margu Haav.
Lisaks on ajakirjas traditsiooniliselt veel maailma ja eesti muusikauudised ning uute plaatide tutvustus.
Toimetaja: Valner Valme