Arvustus. Ka Simple Minds võib olla õnn
Uus plaat
Simple Minds
"Walk Between Worlds" (BMG)
6/10
Mis on õnn? Naiste jaoks pulmakleidis piltide panemine VK-sse, tundub.
Kui Patsy Kensit Simple Mindsi lauljat Jim Kerri kohtas, oli Kensit vaid 23 aastat vana, aga juba abielu proovinud ja nautis vabadust. 1991 kevadel suundus Kensit Hispaaniasse filmivõtetele. Filmitigi siis ühel päeval ühes Madridi hotellis, kui äkki kostus Glasgow’ aktsendiga sõimu: „T*ra küll, laske läbi!“ Jim Kerr. Kerr nägi Kensitit. „Mida sa siin teed?“ „No filmin loomulikult,“ teatas Kensit kelmikalt. Räägiti juttu ja Kensit märkas, kui enesekindel Kerr oli.
Pärastlõunal toodi Kerrilt kiri. Kerr kuulutas, et meeldiv oli Kensitit kohata, andis oma telefoninumbri ja palus ühendust võtta, kui Kensit kunagi Šotimaale satub. Oli ilus ja romantiline kiri, meenutab Kensit, kes näitas seda ka emale. Ema ei teadnud, kes Kerr on, aga nõustus, et kiri oli korralik.
Öösel helistas Kerr juba ise, ei jõudnud ära oodata, ja räägiti pikalt. Minds oli just väljastanud plaadi „Real Life“ ja minemas USA tuurile. Kerr helistas tuurilt pea iga päev. Kerge oli temaga rääkida, meenutas Kensit, siis juba tagasi koduses Londonis.
Kerr ütles peagi „Ma ei suuda rohkem!“, astus New Yorkis lennukile ja lendas nädalavahetuseks Londonisse. Seal istuti Jaapani restorani, kus Kerr märkas ansambli Marillion tüütut lauljat. „T*ra küll!“ ütles Kerr. Fish alustas kohe pikka vestlust stuudiotehnikast, mis Kerri ei huvitanud. Pärast sööki sai Kerr siiski Kensitilt esimese suudluse ja lendas tagasi.
Nii lennatigi siia ja sinna, kaks töökat inimest. Kensit suundus filmivõtetele Veneziasse ja külastas teda seal ka Kerr. Kerr ööbis härrasmehena teises hotellis. Minu tuba oli üsna peen, aga Jimi oma oli nagu palee, meenutas Kensit. Kerr olevat üllatunud, et Kensitil on muusikahuvi. (Kensit jõudis bändiga Eighth Wonder 1987. aastal Briti esikümnesse ja tema esimene mees oli Big Audio Dynamite’i liige.)
Kerr kutsus Kensiti nädalavahetuseks Edinburghi 6- ja 7-aastaste tütarde juurde. Üks oli Kerri tütar esimesest abielust Chrissie Hynde’iga ning teine Hynde’i ja Kinksi Ray Daviese tütar. Kensit armus Kerri just siis, kui nägi, kui hoolitsevalt Kerr tüdrukutega käitus.
Minds tuli Euroopa tuurile ja Kensit läks bändiga kaasa. Staadionitäied inimesi leviteerisid ja Kensit vaimustus. See oli muusikaäri teine pool, meenutas ta, selline, kus süüa anti hästi ja igal bändiliikmel oli abiline. Nimes'is lennati kopteriga kontserdile ja Kerr läks kopterist lavale. Nii dramaatiline, õhkas Kensit. Nagu filmis. Pariisis hotellikatusel palus Kerr Kensiti kätt. Elu ei saa paremaks minna, arvas Kensit.
Meeste jaoks on õnn muus. Näiteks lauludes. Nende seas nii mõnedki Simple Mindsi omad. Sel plaadil selliseid küll pole, kuigi bänd tahaks. „Here come all those mysteries, make me born again,“ laulab Kerr. „Sense Of Discovery“ kasutab „Alive And Kickingi“ meloodilist silda. „The Signal And The Noise’il“ on 1981. aasta paramehaanilise maailma Mindsi pealkiri ja vokaal ja süntesaator, aga kui 1981. aasta Minds oli jää kutse, miski utoopiline kafkalik mitte kunagi kohale jõudmine, siis nüüd jõutakse kohale. Jõutakse kohale ja võetakse istet. Barokses, sametises „Barrowland Staris“ meenutab Kerr orkestri saatel, kuidas „blood was rushing, we were Barrowland stars“ ja küsib: „Did we think those would last forever?“
Plaadi üks probleem on trummimasin. See pole rockbänd, vaid EDM. Probleem on ka üleprodutseerituses, kõlab liiga palju kulinaid. Luksus on vajadus, mis algab sealt, kus vajadus lõpeb.
Õnne jaoks tuleb Simple Mindsi puhul tagasi minna.
Toimetaja: Valner Valme