Läänemere kunstisadama ümber valitseb segadus
Pärnu jõe kaldale ja veele rajatava Läänemere kunstisadama ehituse alustamise eeltingimus on, et aastakümnete vanune kaldakindlustus tuleb uuendada. Nõue tugineb mitmele uuringule, neid aga tõlgendab kunstisadama idee autor Mark Soosaar vastupidi: kaldakindlustus on väga hästi säilinud ja rääkida võib üksnes kai remondist.
Linnavalitsuse planeerimisosakonna ehitusjärelevalve teenistuse juhataja Maire Nigul ütles ERR-ile, et renoveerida oleks vaja sillast alates ligi 300 meetrine lõik, Läänemere kunstisadam aga peab korda tegema sellest 110 meetrit. "Kui väljastati linnavalitsuse korraldusega ehitusluba kunstisadama hoone püstitamiseks, siis sellega koos anti ka välja ehitusluba kaldakindlustuseks ja see on lahutamatu osa," rõhutas ta.
Ehitushange on toimunud ning YIT Eestiga leping sõlmitud, aga firma kinnitab, et kaldakindlustust nende leping ei sisalda. Läänemere kunstisadama idee autor Mark Soosaar rõhutas, et eksperdid uurisid kaldakindlustust kolm aastat tagasi ja kinnitasid, et see pole kuhugi vajumas. "Meie riigihanke sees on siiski kaldakindlustuse remont, aga 110 meetri ulatuses on kindlasti siia plaanis kinnitada reelingud, sest siin olla olnud juhtumeid, kus inimesed kukuvad vette," ütles ta ja lisas, et see pole aga kaldakindlustus, vaid kai remont.
"Vahepeal ka mõte, et võib-olla 110 meetri ulatuses neid jõepoolseid plaate vahetada, aga kui me 110 meetrit vahetame ja 300 meetrit ei tee, siis jääb nagu imelik, seega see jääb siis tuleviku jaoks," tõdes Soosaar.
Pärnu Cruises teenindab praegu reisijaid samalt kailt, kuhu tuleb kunstisadam. "Meil oleks muidugi hea, kui see korras oleks," kinnitas Pärnu Kruiiside juhatuse liige Asko Lääts ja lisas, et praegu on nad rahul ka sellega.
Toimetaja: Kaspar Viilup
Allikas: "Aktuaalne kaamera"