Arvustus. Ryley Walkeri flirt Chicago undergroundi mõjutustega ({{commentsTotal}})

Ryley Walker
Ryley Walker Autor/allikas: Artisti Facebooki lehekülg.

Uus plaat
Ryley Walker
"Golden Sings That Have Been Sung" (Dead Oceans)
7/10

Chicago kitarrist Ryley Walker kõitis tähelepanu eelmisel aastal oma teise albumiga "Primrose Green", mille inspiratsiooniks oli 60ndate jazz-folk ja palade keskmeks Walkeri osav kitarrimäng. Selline traditsioonilisem lähenemine aga ei rahuldanud muusikut ennast, kes soovis uuel plaadil jätkata mõnevõrra teises suunas ja ühtlasi leida natuke erinevat oma rida.

Nii annavad siin rohkem tooni mõjutused 90ndate Chicago undergroundist, eeskätt Tortoise, Gastr del Sol ja Jim O'Rourke'i soolotöö 90ndate lõpust. Kuigi Walker toetub endiselt oma kitarrimängule, on rohkem rõhku pandud peenetele seadetele alates elektriklaveritest kuni klarneti ja keelpillide kasutamiseni välja. Produtseerida aitas kunagine Wilco multiinstrumentalist LeRoy Bach tänu kellele on Ryley Walker saavutanud oma seni kõige ambitsioonikama albumi. 

Palju vaeva on kahtlemata nähtud kompositsioonis ja seadetes. Osad laulud on siiski sündinud improvisatsioonidest. "Sullen Mind" põhineb fraasil "I only have a Christian education" ja on plaadi üks avatumate otstega palu. "The Roundabout" on jällegi plaadi üks õnnestunumaid teksti mõttes, Walker kanaliseerib edukalt Mark Kozeleki oma teravmeelsuses ja põhiline kitarrikäik on just sobivalt hüpnootiline. 

Muusikaliselt kõige säravam esitus on aga "Halfwit in Me", millega album algab. Selles loos on Chicago koolkonna baroksemad mõjutused kõige tugevamad ja koostöö LeRoy Bachiga kõige sujuvam. See alustab kitarri ja klarneti duetiga, võtab üles sedasorti helge ja päikselise nõtke gruuvi, mida võiks seostada Jim O'Rourke'i sooloalbumiga "Eureka", pakkudes delikaatset pillide kokkumängu ja väidetavalt ka albumi parimaid kitarriosi.

"Golden Sings That Have Been Sung" on tervikuna üldiselt tugevapoolne album, avalugu on siiski üsna ilmselge kõrghetk, vabalt kitarristi/ helilooja seni parim sooritus. Loodetavasti on praegune album üleminekuplaat ja ehk võib Ryley Walkerilt oodata veelgi julgemaid barokkfolgi variatsioone Chicago 90ndate underground´i teemadel. 

Albumi avalugu live-esituses:

Toimetaja: Madis Järvekülg



Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: