Taavi Laatsit: Galaktlani uut albumit inspireeris duell kui romantiline sündmus ({{commentsTotal}})

Galaktlan Pühajärve sõjatamme all.
Galaktlan Pühajärve sõjatamme all. Autor/allikas: Paul Poderat/ Valgamaalane/SCANPIX

Taavi Laatsit ehk Galaktlan andis esmaspäeval, 17. septembril plaadifirma Seksound alt välja uue albumi "En Garde". Laatsit märkis, et tegi seda üsna selge kontseptsiooniga juba algusest peale, keskendudes keskse teemana duellile kui romantilisele sündmusele.

"Need on umbes aasta jooksul valminud lood ja suhteliselt kontsentreeritult, eesmärgipäraselt üritasin juba eos teha kontseptuaalset tervikut," rääkis Laatsit ERR-ile.

Laatsiti sõnul on plaadi läbiv teema duell. "Võiks öelda, et romantiline nägemus. Kui eelmine plaat oli minimalistlik, siis "En Garde" on helide poolest külluslikum. Duell kui romantiline sündmus oli inspiratsioon."

Ta nõustus, et on püüdnud helipilti rikastada minevikku minemisega. "Kui seda plaati kuulata, siis helide mitmekesisust ja mitmetasandilisust on küllalt. Esimesel kuulamisel seda kõike võib-olla ei märka. Selles mõttes on tegu tõesti barokse lähenemisega helidele. Mitte niivõrd helikäikude kuivõrd helimaastike poolest."

Laatsit selgitas, et taoline lopsakuse ihalus on ehk osaliselt seotud ka meetodiga, mil viisil muusika on loodud. "Eelmine plaat oli suures osas masinate, rauasüntesaatorite, n-ö pärispillidega loodud. Seal on teatavad piirangud peal, mida korraga saab pillidega teha, aga nüüd, kui olen Brüsselis kolm aastat elanud ja kõiki pille kaasa ei võtnud, siis huvitaval kombel vähemate instrumentidega sai hoopis rikkalikuma muusika, sest kasutasin sellel plaadil tarkvaralisi vahendeid."

Ta lisas, et kindlasti andis talle palju inspiratsiooni ka uus trummimasin, mille ta eelmisel aastal ostis. "Pean seda siiani üheks maailma kõige paremaks instrumendiks, see on Elektroni analoogtrummimasin."

Helipilt on tema sõnul samas jätkuvalt sooja ja analoogse heli tundega. "Üritasin seda siiski säilitada. Lihtsalt need vahendid olid teistsugused. Aga ma ei ütleks, et helipilt kaotas."

Ta kirjeldas, et kogu albumi miksimisprotsess oli väga pikk. "Iga loo kohta tegin vähemalt kümme eri versiooni enne, kui ma rahule jäin. Detailidele on väga palju rõhku pööratud. Ma ei ütleks, et ta digitaalsemalt kõlaks, pigem võib-olla isegi soojemalt kui eelmine plaat."

Toimetaja: Merit Maarits



ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: