Miks eelistavad jaapanlased CD-plaate?

Jaapan on tuntud tehnoloogilise innovatsiooni tõotatud maana, aga teisalt on tegemist ka traditsioone austava rahvaga.
Arvud kõnelevad selget keelt – kui USA-s ja Lääne-Euroopas on muusikatarbijad lülitunud digitaalsele kuulamisele ja ostmisele ja cd-plaatide müük aastatega vähenenud, paljud poed oma uksed sulgenud, siis Tõusva Päikese maa rahvas ostab endiselt plaate, vahendab New York Times.
Jaapanis moodustavad CD-d 85% albumimüügist, samal ajal USA-s on see 57.2% ja Suurbritannias 64%. Läänes ostetakse ikkagi ühe enam digi-formaati.
Legendaarne plaadipood Tower Records on sulgenud oma poed pea kõikjal, aga Jaapanis poe käibed vaid kasvavad. Samuti ei ole jaapanlased väga omaks võtnud striimimisteenuse pakkujaid nagu Spotify, Deezer või Rdio.
Vinüülplaadid, mille tootmine ja tarbimine on USA-s ja Euroopas märkimisväärselt tõusnud, ei ole hetkel väidetavalt veel jaapanlastes, kui arvata välja väike kogukond, suurt nõudlust tekitanud.
Üks põhjus, miks jaapanlastele meeldivad cd-d on aktiivne nn fänni-nänni kollektsioneerimine. Ka kogumikalbumid, mis sisaldavad kõiksugu lisamaterjale nii sõnas kui pildis kui muudes kingitustes, on väga soositud.
Hiroshi Oyamada Tokyo Tugboat Recordsist arvab, et jaapanlastele traditsiooniliselt meeldib osta kaupa füüsiliselt, seda kõigi oma meeltega vahetult tajuda. Eriti tähtis on väline kvaliteet, kaunis pakend.
Video: Jaapani ülipopulaarne tüdrukute-ansambel AKB48[公式] müüs oma esikalbumi CD vahel boonusega kontserdipileteid
Toimetaja: Tõnu Pedaru