Arvustus. Bat For Lashese soolopulm kui postmodernne autorifolkloor ({{commentsTotal}})

Bat For Lashes
Bat For Lashes Autor/allikas: FB

Uus plaat

Bat For Lashes
"The Bride" (Parlophone)

7/10

Ikka päris kole, kui peiu pulmapäevast saab surmapäev ja leinav pruut teeb sel teemal albumi. Täpselt selline on Londoni multitalendi Natasha Khani ehk artistinimega Bat For Lashese neljanda sooloalbumi idee. Põhimõtteliselt peaks tegemist olema fantaasiaalbumiga, mil reaalsusega konkreetset kattuvust pole. Miks Natasha Khan sellise dramaatilise teema ette võttis, pole päris selge.

Kontseptuaalne album niisiis. Üle hulga aja jälle. Kes see ikka viitsib süveneda või kust seda aega võtta, isegi kui viitsiks ja ehk on kontseptuaalseid albumeid just sellepärast viimasel ajal ülivähe. "The Bride" rullub kuulaja ees valla omamoodi ja tervikliku audioraamatuna, alates pulmadeks valmistuva õnneliku naise rõõmust, mida küll pikalt ei jagu.

Küllap ongi pulmapäev kui inimese elus pöördelise tähtsusega sündmus jätnud sügavad jäljed eri rahvaste folkloori. Eestlased näiteks olid traagilise mõõtme teemat veel eriti vinti üle keerates arendanud. Levinud legend jutustab kahest kokku põrganud pulmarongist, milles hukkunud ühest pruut ja teisest peigmees. Paarilise kaotanud noored abiellunud omavahel, mis on küüniline, kuid väga pragmaatiline lahendus.

Natasha Khani kui võrdlemisi rahutu 36-aastase naise looming rändab mööda erinevaid kooslusi ja stiile ning ulatub rahumeeli psühhofolgist electropop'ini. Eklektiline album sisaldab näiteid mõlemast. Khan on öelnud, et album on inspireeritud David Lynchi filmist "Wild At Heart“, aga samuti "Võlur Ozist", The Carpentersist ja Bambist ning kõige selle kohal hõljub Woodstocki vaib.

Taas on tugevaim aga mitte elektroonika või spagettivesternite stiilis kitarrid, vaid see, mida Natasha Khan suudab oma häälde panna. Seal on koos nii inglid kui deemonid, valgus ja vari. Mingeil hetkil meenutab Joni Mitchelli, aga peamiselt mitte kedagi ja on ilmeksimatult Natasha Khan. Plaat pole siiski paraku ühtlane, huvitavaimalt kostavad proloog ja finaal, keskpaik mõjub igavana, aga tänu eriti õnnestunud algusele ja lõpule on ka üldhinne kõrgem.

Natasha Khan ei ole abielus ja ehk on see just armastuse otsing, mis tema muusika parimatele paladele erilise fiilingu annab.

Toimetaja: Valner Valme



Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: