Arvustus. Blanck Mass sobib EDM-festivali puhkeruumi ({{commentsTotal}})

Blanck Mass
Blanck Mass Autor/allikas: artisti oma

Uus plaat

Blanck Mass

"World Eater" (Sacred Bones)

6/10

Turbulentsed ajad nõuavad taustale turbulentset muusikat. Pool Fuck Buttonsist ehk Benjamin John Power on selle niši kenasti ära tabanud ja tema soooloprojekt Blanck Mass pole kindlasti vaid põhibändi jääkidest koosnev nähtus. Kuigi müstilistele ambientmaastikele keskendunud debüüt polnud omataoliste seas teab mis särav pärl, korvas esmase ebaedu tuhandekordselt tunamullune "Dumb Flesh", kus endale korralikud rütmirakked pähe saanud mässumeelne sämplimüra ja sündiragin andsid kogusummaks midagi palju enamat, suisa ülevat. Tema ühtaegu nii ähvardavalt tume kui uimastavalt võluv käekiri on eksimatult eristatav ka uuel albumil, kus peaosalisteks taas modulaarsüsteemid ja keskkonnahelid.

"World Eater” püüab olla juba teadlikumalt ekstreemmuusika, mida reedab ka Swansi albumi "Seer" kaanekujundusega sarnanev sümboolika (Swansi kaanepilt:

)

See pole muide ainus paralleel - Blanck Massi muusika on umbes sama vali, kompromissitu ja eepiline ning sellega tasub tutvuda juba pelgalt kordumatu kõla pärast. Iseasi muidugi, millisest albumist alustada.

Tänavune LGBT ja loomakaitse sõnumeid edastav kauamängiv on endale küll tugeva visuaali leidnud, kuid selle kõhualune tundub olevat pehmem kui varem. Pärast salapärast mängutoosi helinatega introt ja albumi parimat, megaekstaatilist helihorrorit "Rhesus Negative" komistab "World Eater" ootamatult murtud rütmide otsa ("Please" - vaadake alt videot, "Silent Treatment", "Hive Mind"). Algab piinarikas äraspidi vokaalkatketega heliväänamine, mis sobiks ehk mõne EDM-festivali puhkeruumi või hilishipsterite aftekale. Täna Blanck Massi viljeldav vaporwave võib ju tänu veealuste karjete ja kosetaguste helindite kasutamisele mitmetähenduslikku allteksti omada, kuid maailma sööva türannia, territoriaalse tagurluse, sallimatuse ja muu loomaliku ohjamisele see vaevalt efektiivselt kaasa aitab. Selleks on siinsed ideed liiga kulunud ja hambutud.  Albumi kummastav liigendatus pakkus autorile kahtlemata mänguruumi, kuid paraku ei õnnestunud tal seda täiel määral ära kasutada ja tulemust pole seetõttu ülearu huvitav kuulata. Suurem osa hindest läheb plaadi esimesele 11 minutile ja sümboolseks avansiks edaspidise eest. 

Toimetaja: Valner Valme



Kultuuriministeerium annab 2012. aastast välja aunimetust kultuurisõber, millega tunnustatakse nii eraisikuid kui ka organisatsioone, kes on kultuurivaldkonda aasta jooksul rahaliselt panustanud või olnud kultuurivaldkonnale toeks tegudes.

Peep Ehasalu: väikest raha mainida on ebaeetiline

Istusin kaks aastat tagasi muusikafestivali TMW avamisel. Festivali toetajate esindajad ütlesid tervituseks mõne sõna ja jätsid lava päevakangelase päralt. Peakorraldaja oli õnnelik toetajate üle, kes võimaldavad maailma ja inimesi paremaks muuta. Kaamerad surisesid, tehti pilti. Kindlasti õnnestub meedial toetajaid näidates ka rohkem uute toetajate raha kultuuri juurde meelitada, arvasin naiivselt.

FILM
"Happy End"

Arvustus. Nüri noaga Haneke

Uus film kinos

"Õnnelik lõpp" ("Happy End")

Lavastaja: Michael Haneke

Näitlejad: Isabelle Huppert, Jean-Louis Trintignant, Mathieu Kassovitz

6,5/10

TEATER
KIRJANDUS
Leelo Tungal

Kirjanduspreemia nominent Leelo Tungal: me elame nagu kahe maailma vahel

Emakeelepäeval, 14. märtsil antakse välja Eesti kultuurkapitali kirjanduse sihtkapitali aastapreemiad, kus suisa kaks nominatsiooni - kogumiku "Teeleht" eest luule ning "Hallooo!" eest lasteraamatute kategoorias - pälvis kirjanik Leelo Tungal. Mari Klein tegi temaga sel puhul ka lühikese intervjuu, uurides, mida need teosed Tunglale tähendavad.

KUNST
Arhitektuur
MUUSIKA
Arvamus
Sokid ja skandaalid. Baltoscandal

Peeter Helme: täna tahan rääkida ärritusest

Täna tahan rääkida ärritusest. Mõnikord sügavast ja halvavast, enamasti aga pealiskaudsest, vaid veidi häirivast ärritusest, mis valdab mind pea igal hommikul, kui olen ärganud, teinud endale tassi teed ning käivitanud arvuti, et visata pilk uudisteportaalidele, sotsiaalmeediale ja lugemist ootavatele e-kirjadele.

Mart Rannut

Mart Rannut: meie keelekavades pole olnud lõhna ka teoreetilistest alustest

"Keelekaval puudub teoreetiline põhi ja see on olnud kõikide strateegiate ja kavade põhiline puudus," rääkis saates Tartu ülikooli Narva Kolledzi õppejõud Mart Rannut. Põhjus on Mart Rannuti hinnangul spetsialistide puuduses, sest meil ei valmistata ette spetsialiste, kes oskaksid keele toimimist ühiskonnas juhtida.

ERR kasutab oma veebilehtedel http küpsiseid. Kasutame küpsiseid, et meelde jätta kasutajate eelistused meie sisu lehitsemisel ning kohandada ERRi veebilehti kasutaja huvidele vastavaks. Kolmandad osapooled, nagu sotsiaalmeedia veebilehed, võivad samuti lisada küpsiseid kasutaja brauserisse, kui meie lehtedele on manustatud sisu otse sotsiaalmeediast. Kui jätkate ilma oma lehitsemise seadeid muutmata, tähendab see, et nõustute kõikide ERRi internetilehekülgede küpsiste seadetega.
Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: