Kai Rüütel on sel aastal üles astunud ooperilavastustes üle Euroopa

Kai Rüütel on sel aastal üles astunud ooperilavastustes Madridis, Antwerpenis ja Gentis, Pariisis, Londonis ja Viinis.
Detsembris on tal Belgias Antwerpenis Giuseppe Verdi „Falstaffis“ koguni üheksa etendust.
Verdi „Falstaff“, suure itaalia meistri viimane ooper on vaatajate ees Antwerpenis Flandria ooperiteatris (Opera Vlaanderen) 13.-31. detsembril, 13. detsembril toimuski uuslavastuse esietendus. Eile oli selle kuues õhtu. „Falstaffi“ on lavale toonud kahekordne Oscari laureaat, Viinist pärit näitleja ja lavastaja Christoph Waltz. Waltz debüteeris Antwerpenis neli aastat tagasi Richard Straussi „Roosikavaleriga“. Dirigendiks on tšehhi noorema põlvkonna hästituntud maestro Tomáš Netopil, kes on sel hooajal palju juhatanud ka Saksamaal Essenis Aalto-Muusikateatris, samuti Viini Riigiooperis.
„Falstaffi“ esitatakse Antwerpenis ilma dublantideta ning Kai Rüütel laulab siin Meg Page'i osas. Jaanuaris viiakse Verdi ooper samas koosseisus kuue etendusega veel Genti Ooperisse.
Kui Kai Rüütel sai suure konkursi järel õnneliku vastuvõetuna õppida 2009-2011 Londoni Kuningliku Ooperi juures tegutsevas stuudios Jette Parker Young Artists, sai ta osaleda kursandina viies lavastuses kuningliku teatri suurel laval. Meg Page „Falstaffist“ tuli talle võimalusena ka selles teatris, aga esimesena pärast stuudio lõpetamist. Londoni Kuninglikus on Kai Rüütel ka tänavu laulnud, need etendused toimusid suvel juunis-juulis Verdi ooperist „Othello“, üheksa õhtut peadirigent Antonio Pappano juhatusel Keith Warneri lavastuses, Kai Rüütel Emilia osatäitjana.
Käesolevat hooaega alustas Kai Rüütel septembris aga hoopis debüüdiga Theater an der Wien'is Wolfgang Amadeus Mozarti ooperi „Võluflööt“ uuslavastuses, mille oli teinud Torsten Fischer ja mida dirigeeris kuulus René Jacobs. Selles etenduses mängis Akademie für alte Musik Berlin ning laulis Arnold Schoenberg Chor Viinist, Kai Rüütel esines 2. daami osas. Oktoobris esines ta solistina ka Tallinna Filharmoonia avakontserdil ning andis enne seda sooloõhtu Kuressaares.
Põnev oli meie lauljatarile esineda ooperi „Infinite Now“ lavastuses, mille autoriks on Iisraelist Haifast pärit nimekas Chaya Czernowin. See on helilooja kolmas ooper, nüüd maailma esietendusega Gentis 18. aprillil taas teatris Opera Vlaanderen, kavas aprillist juunini Gentis ja Antwerpenis. Dirigeeris Titus Engel, lavastas Luk Perceval (ka libreto autor), Kai Rüütlil oli laulda kaalukas Metsosoprani osa (ka teised solistid kokku kuuest kandsid hääleliigi nimega osi). Selle etenduste seeria viimane õhtu tehti aga Pariisis uue filharmoonia suures saalis 14. juunil.
Lõppeva aasta võttis Kai Rüütel vastu aga Hispaanias, Madridi Kuninglikus teatris (Teatro Real), ja samaviisi ooperietendustega detsembris-jaanuaris, mil ta esines Wagneri „Lendavas Hollandlases“ Mary osas. Dirigeeris Pablo Heras-Casado, lavastajaks Alex Ollé.
Rõõmustab, et Eesti metsosopranit Kai Rüütlit teavad või on ka kuulnud nüüd juba paljud tuntud dirigendid ja lavastajad. Meie koorimaestro ja muusikategelane Aarne Saluveer võib taas tema üle uhke olla, sest Kai lauljatee algas tema juhatatud ETV tütarlastekoorist.
Meil on ees oodata veel üks suursündmus – Londoni Kuninglikus Ooperis järgmise hooaja alguskavas Richard Wagneri „Valküür“, kus etendusi juhatab peadirigent Antonio Pappano ja kaasa teeb koguni kaks Eesti lauljat, Kai Rüütel Waltraute ja Ain Anger Hundingi osas.
Toimetaja: Valner Valme