Priit Kuuse muusikakroonika: jaanuar 2017 ({{contentCtrl.commentsTotal}})

Kristiina Rokashevich mängib homme klaverit Peterburi Jaani kirikus.
Kristiina Rokashevich mängib homme klaverit Peterburi Jaani kirikus. Autor/allikas: Ülo Josing/ERR

Eesti muusikud maailmas.

1. I Annely Peebo laulab Viini Volksoperis J. Straussi operetis „Nahkhiir“ vürst Orlofsky osas, dirigent on Rudolf Bibl, lavastuse on teinud Heinz Zednik.

1.- 2. I Katrin Targo laulab Budapesti Johann-Strauss-Orkestri solistina Johann Straussi meloodiatega kavas (kavas ka Suppé ja Zeller) orkestri kolmel väljasõiduga uusaastakontserdil, solistiks veel hispaania tenor José Manuel Montero – neist kaks viimast 1. I 2017 Prantsusmaal Strasbourg'i kuulsas Kongresside Palees ning 2. I Saksamaal Ingolstadtis. Kontserte dirigeerib Christian Birnbaum.

1.- 27. I Mihkel Kütsoni esinemised orkestri Niederrheinische Sinfoniker ees ja Krefeldi-Mönchengladbachi teatri etendustega mõlema kunstilise juhina. 1. I juhatab ta orkestri uusaastakontserte mõlemas teatrimajas, kavas Mozart, Puccini, Delibes, Monti ja Hatšaturjan. 14. I esietendub teatris Verdi „Maskiball“ (uuslavastuse teinud Andreas Baesler), mille etendus on veel 21. I ning Mascagni „Talupoja au“ ja Puccini „Gianni Schicchi“ õhtud 17. I ja 27. I.

2.- 29. I Kristiina Poska juhatab Zürichi Ooperis Pierangelo Valtinoni muinasjutuooperi „Der Zauberer von Oz“ etendusi (esietendus 19. XI), lavastuse on teinud Floris Vissel, peaosaliseks jaanuarikuul nimekas Mehhiko noor sopran Rebeca Olvera. Etendused 2., 15., 21., 27. ja 29. I. Samas on tal juhatada Berliini Koomilises Ooperis F. Loewe'i „Mu veetlev leedi“ 5., 7., 13. ja 15. I, selle lavastuse tegi Andreas Homoki, peaosades Max Hopp ja Mirka Wagner.

3. I Kai Rüütel laulab Madridi Teatro Realis (kuninglikus teatris) Wagneri „Lendavas Hollandlases“ Mary osas, dirigendiks Pablo Heras-Casado, lavastaja Alex Ollé.

3.- 29. I Katrin Targo laulab Viinis ning Tšehhimaal Plzeńis. 3. I on ta solistiks traditsioonilisel ettekandel Viini Karlskirches Mozarti Reekviemist, mil mängib Orchester 1756 Martin Jaques Garand'i dirigeerimisel; sama korratakse 7. I. 8. I on Targol solistiesinemine Viini Residenzorchesteriga väljasõidul Kappelni lossi, see on uusaastakontsert Günther Seiferti juhatusel, solistiks veel Thomas Weinhappel; 6. I laulab Katrin Targo Plzeńi Ooperis Tatjana osas Tšaikovski „Jevgeni Oneginis“ (partneriks Onegini osas Sheldon Baxter) ja 9. I samas (Onegin – Jiří Rainiš); 13. I esineb ta Lions Club'i heategevuslikul uusaastaballil Eestis, kus laulab numbreid Verdi operist „La traviata“, juhatab Endrik Üksvärav; 15. I on ta solist missal Augustinerkirches ning 29. I missal Jesuitenkirches, kus kavas Schuberfti Missa C-duur, juhatamas Christian Birnbaum.

5. I Uppsala Kammerorkestri uusaastakontserti Uppsala kontserdi- ja kongressikeskuses Rootsis juhatab peadirigent Paul Mägi: kontserdi kavas on tuntud aariad ooperitest ja operettidest, solistideks Miah Persson ja Johan Bäckström.

5.- 7. I Ansambel U: esineb New Yorkis Brooklynis ülemaailmse etenduskunstide ühenduse APAP (Association of Performing Arts Presenters) konverentsil ja esitlustel. 5. I astutakse üles APAP/NYC-i kunstidekeskuses Firehouse Space'is kavaga „Raba“. Selles kõlavad viimaste aastate eesti heliloojate teosed ja kaks Eestis koostöös ansambliga U: loodud teost USA heliloojatelt: Tatjana Kozlova-Johannese „Love Song“, Helena Tulve „Pathless Land“ tsüklist “Rimlands“, Kristjan Kõrveri „Ludus Triplex V“ ning Heather Stebbinsi „And Drift“ (2015) ja Scott Milleri „Raba“ (2015). 6. I esitleb ansambel end Hilton Midtown Manhattan hotellis ning 7. I New Yorki Skandinaavia Majas interaktiivse programmiga „Audience Orchestra“, kus on ettekandel Tatjana Kozlova-Johannese „Horisontals“ ja Märt-Matis Lille „My Weeping voice is the Wind of Autumn“. 6.-10. I korraldatav New Yorki iga-aastane konverents (konverentsieelsed üritused 5.- 6. I) ja showcase „Flow“ (Globalfest) tähistavad ühtlasi oma 60. aastapäeva ning selle üritustel, kus on enam kui 1000 osalejat, esineb seekord 7.- 8. I APAP-i peamajas Hilton Midtown Manhattan Hotelis nelja u. 20-minutilise esitluskontserdiga ka Eesti Klaveriorkester. Nende kavas kõlavad Urmas Sisaski „Voices of the Universe“ (katkendid), Gavin Bryarsi spetsiaalselt meie orkestrile 2016. a kirjutatud „Graingers' Woogle“ (katkendid) ning Rein Rannapi seades Mussorgski „Pildid näituselt“ (katkendid): 7. I toimuvad nende kaks esitluskontserti Hilton Midtowni Madison Suite's ning 8. I kaks kontserti Hilton Midtowni Gibson Suite's. Samas korraldataval Globalfest'il esineb 8. I koos Hendrik Kaljujärvega 12 ansambli või solisti hulgas ka Maarja Nuut. APAP-i muusikatööstuse konverentsil viibib 6.-10. I ka Eesti Kontserdi esindus, tutvustades seal Eesti muusikakollektiive. Noorteprojekti YPCA raames on valitud paljude hulgast viie osaleja interpreedi hulka ka Eesti löökpillimängija Heigo Rosin, kes kursuste lõppedes esineb 9. I avalikkuse ees New Yorki Carnegie Halli kammersaalis Weill Recital Hallis.

6.- 14. I Odense Sümfooniaorkester Taanis, dirigendiks Kristiina Poska, mängib Odenses ja ümbruses pidulikel uusaastakontsertidel, enamus neist leiavad aset Odense Carl Nielseni nime kandvas kontserdisaalis. Kontserdid Odense's: 7., 12., 13. ja 14. I, teised saalid: 6. I Vejle Muusikateater, 8. I Horsens Forum, 10. I Ejby Hallerne, 11. I Fredericia Teater. 3. I tehakse kinnine lühikontsert poliitikutele Odense Nielseni saalis. Kavas on Johann Strauss, Lehár, C. F. Zeller, Kálmán, Suppé, Josef Strauss – avamängud, polkad, galopid, valsid, aariad ja ariettad, solistideks sopran Dénise Beck ja tenor Bo Kristian Jensen.

6.- 9. I Eesti Meestelaulu Seltsi üle-eestiline poistekoor 'Kalev' võitis Peterburi rahvusvahelise festivali „Youth of the Planet“ programmis toimunud XI kooride konkursil „Laulud Neeva kohal“ („Pesni nad Nevoj“) Grand Prix'. Eesti poistekoor, dirigentideks Indrek Vijard ja Kuldar Schüts, tunnistati parimaks 22 koori hulgast, kes olid tulnud Valgevenest, Lätist ning mitmetest Venemaa linnadest. Konkursi kavas olid Tšaikovski ja Tom Fettke, eesti muusikast Cyrillus Kreek ja Andres Lemba. Konkursi kõrval lauldi ka Kaasani katedraalis ja Jaani kirikus, konkurss toimus aga Peterburi Riikliku Akadeemilise koorikapelli saalis.

6. I Anna-Liisa Bezrodny esineb Mozarti Viiulikontserdi nr. 3 G-duur solistina Inglismaal koos Milton Keynesi sümfooniaorkestriga, juhatab Damian Iorio.

7. I Pavel Haasi Kvartett Tšehhist esitab Pariisis Théâtre de la Ville'i saalis nr. 2 (Théâtre des Abbesses) Arvo Pärdi „Fratrest“, kõrval veel Bartóki kvartett nr. 5 ja Schuberti kvartett nr. 15 op. 161. 16. I annab kvartett sama kavaga kontserdi Edinburghi Queen's Hallis.

7.- 8. I Eesti Filharmoonia Kammerkoori kontserdid Lätis Kaspars Putniņši juhatusel Rēzekne kultuurimajas Gors ja Alūksne kultuurikeskuses. Kavas nimetusega „Magnificat. Orthodox Christmas“ on Rahmaninov („Haud ja surm ei saanud võimust...“ ning „Sull' laulame“), Alfred Schnittke (osi teosest „12 patukahetsussalmi“) ning kuus teost Arvo Pärdilt: „Solfeggio“, „Summa“ , „Magnificat“, „The Woman with the Alabaster Box“, „Nunc dimittis“ ja „Dopo la vittoria“.

7.- 8. I Risto Joosti kontserdid Itaalias, Venezia teatris Malibran, esineb Orchestra della Filarmonica della Fenice, kus mängivad Teatro La Fenice orkestri muusikud, solistiks Alberto Ferro. Kavas on Ildebrando Pizzetti klaverikontsert „Songs of the High Season“, solistiks Venezia 2015. a pianistide konkursi laureaat Alberto Ferro, ning J. Sibeliuse Viies sümfoonia Es-duur op. 82.

8.- 29. I Hendrik Vestmanni etendused tema koduteatris Oldenburgi Riigiteatris Saksamaal, kavas Verdi „Macbeth“, mis on Nadia Loschky lavastus. Ooperiõhtud 8., 20. ja 29. I.

11.- 12. I ja 15. I Hamburgis toimuvad uue kontserdimaja Elbphilharmonie avamise pidulikud kontserdid koos raadio- ja teleülekannetega, kus mängib Hamburgis ja nüüd ka Elbphilharmonie's resideeruv Põhja-Saksa Raadio (NDR) sümfooniaorkester Thomas Hengelbrocki juhatusel. Neil kõigil kolmel kontserdil on avapala, Britteni tsükli „Six Metamorphoses After Ovid“ op. 49 (1. osa „Paan“) solistiks NDR-orkestri soolooboist Kalev Kuljus. Avaõhtul viibivad tervitussõnadega üles astunud Saksamaa Liitvabariigi president Joachim Gauck, samuti riigikantsler Angela Merkel.
Kalev Kuljuse käe all alates 2008. aastast tegutsev kammeransambel Blumina Trio on väärinud aga Saksa heliplaadipreemia Echo Klassik parima kammermuusikalise esituse eest aastal 2016. Blumina Trios mängivad pianist Elisaveta Blumina, oboist Kalev Kuljus ja Berliini Staatskapelles tegutsev soolofagotist Mathias Baier.

12. ja 14. I Prantsuse vokaalansambel Sul fiato laulab Pariisis Pentemont'i kirikus Arvo Pärdi teost „Magnificat“, juhatab Matthieu Cabanes.

12. ja 14. I Arvo Volmer viib oma Haydni Orkestri aasta esimesele kontserdireisile. Orkester annab kontserte Silandro Kultuurihoones Trentino provintsis Põhja-Itaalias ning Wiesbadeni kuulsas Kurhausis Saksamaal. Kava: Beethoveni avamäng „Fidelio“ op. 72, Dvořáki Tšellokontsert h-moll, solistiks Aleksei Stadler, ning Schuberti Sümfoonia nr. 9 C-duur (La Grande) D 944.

13. I Erkki-Sven Tüüri varajane orkestriteos „Insula deserta“ tuleb ettekandele USAs Washingtoni osariigis, mängib Spokane'i Sümfooniaorkester. See kontsertõhtu Martin Woldsoni teatris kannab pealkirja „Intersect: The Baltics – Independence at the Fore of Russia“, kavas on ka Arvo Pärdi „Collage über B-A-C-H“, juhatab Jaapani dirigent Morihiko Nakahara.

13. I Anu Tali dirigeerib kava Saksamaaal üleni eesti muusikast Müncheni Raadio sümfooniaorkestri ees, kontserdipaigaks on Müncheni Herz-Jesu-Kirche Neuhauseni linnaosas. Õhtu kuulub sarja „Paradisi gloria“ ja tehakse omapärase Eesti luule ja muusika põimikuna. Kirikukontserdi avanumbriks on Arvo Pärdi „Festina lente“ keelpilliorkestrile, millele järgnevad Tõnu Kõrvitsa „Thule eleegiad“, õhtu teises osas on Arvo Pärdi „Summa“ keelpilliorkestrile ning Lepo Sumera Sümfoonia nr 6, mis valmis helilooja viimasel eluaastal 2000. aastal. Kontserdile eelneb teemakohane vestlus Anu Taliga, mida modereerib Fridemann Leipold Baieri Raadiost. Kavas teeb kaasa muusikalinäitleja Marcel Herrnsdorf, kes esitab muusikapalade vahele Jaan Kaplinski, Ene Mihkelsoni ja Viivi Luige luuletusi.

13. I Arvo Pärdi „Tabula rasa“ mängib Bostoni dirigendita kammerorkester A Far Cry, kontsert New England Conservatory Jordan Hallis (MA), solistideks Stefan Jackiw ja Alexy Kenny.

13.- 22. I Olari Eltsi kontserdid Soomes ja Saksamaal. Soomes juhatab ta 13. I Tampere Filharmooniaorkestrit Tampere-talos, kavas Enescu Rumeenia rapsoodia nr. 1 A-duur, Prokofjevi II klaverikontsert g-moll op. 16, solistiks Olli Mustonen, ja Mendelssohni Sümfoonia nr. 2 („Itaalia“) . 19., 20. I ja 22. I dirigeerib Elts Leipzigi Gewandhausis Gewandhaus-Orchesteri ees vene muusikat: Rahmaninovi „Surnute saar“, Prokofjevi II klaverikontsert (O. Mustonen) ja Tšaikovski Esimene sümfoonia g-moll op. 13.

13.- 29. I Nimekate muusikute, argentiinlanna Sol Gabetta (tšello) ja prantslanna Hélène Grimaud' (klaver) pikal turneel kõlab nende kavas kõikjal kava avanumbrina Arvo Pärdi „Peegel peeglis“, järgnemas Schumanni, Debussy ja Brahmsi oopused. Turnee esimene kontsert on 13. I Saksamaal Mannheimi Rosengarteni Mozarti saalis, viimane sel kuul samuti Saksamaal Baden-Badeni Festivalimajas – vahepealsed saalid: 14. I Šveitsis Luzerni Culture and Convention Center, 15. I taas Saksamaal Regensburgi Auditorium Maximum, 17. I Berliini Filharmoonia, 18. I Müncheni kontserdimaja Gasteig, 20. I Frankfurti Alte Oper, 22. I Bremeni die Glocke suur saal, 23. I Hannoveri Sendesaal des NDR, 26. I Düsseldorfi Tonhalle, 27. I Braunschweigi Stadthalle, 28. I taas Hannoveri Sendesaal des NDR, 29. I Baden-Badeni Festspielhaus ja 31. I Stuttgarti Liederhalle.

14. I Itaalias Venezias Chioggia San Nicolò Auditoriumis mängib itaalia muusikute trio oma kontserdisarjas Šostakovitši Klaveritrio nr. 2 (1944) kõrvale Jaan Räätsa kolm klaveritriot (esmaesitused Itaalias): Klaveritrio nr. 2 op. 17 (1962), Klaveritrio nr. 6 op. 81 (1989) ja Klaveritrio nr. 7 op. 125 (2004). Trio koosseisu kuuluvad Lorenzo Meo (klaver), Francesco Comisso (viiul) ja Giuseppe Barutti (tšello).

14. ja 15. I Barcelona Sümfooniaorkester mängib Barcelona L'Auditoris Thomas Dausgaardi juhatusel Arvo Pärdi pala „Silouan's Song“. Kavas on ka C. Nielsen ja J. Sibelius.

14. ja 15. I Ameerika 42-liikmeline kammerkoor Vox Nova laulab Veljo Tormise „Raua needmist“ õhtu avaloona ja Arvo Pärdi teost „Da pacem Domine“, juhatab Shannon Chase, kontserdipaik on USAs Brunswicki Bowdoin College'i Studzinski Recital Hall (ME). Kogu kava, kus on ettekandel ka läti helilooja Eriks Ešenvaldsi muusikat, kannab nimetust „Da pacem: Music for Peace in Our Time“.

14.- 29. I Kristjan Järvi neli kava MDR Leipzigi Raadio sümfooniaorkestriga. 14. ja 15. I on kontserdil nime all „Ideal Chaos“ ettekandel Ch. Colemani „Streetscape“, Saint- Saënsi Viiulikontsert nr. 3, solistiks Hyeyoon Park, ning Raveli „Daphnis ja Chloë“, kaastegev MDR-i koor, kontserdid Suhli Kongressikeskuses ja Leipzigi Gewandhausis; 19. I on kontserdipaigaks Leipzigi Museum der bildende Künste, ettekandel Steve Reichi „Radio Rewrite“, Jonny Greenwoodi teosed „There will be Blood“, „48 Responses to Polymorphia“ ning „Water“. Samas muuseumis mängib MDR-i orkester ka 25. I, siis kavas Peter Michael Hameli „Improvisation – Klangspirale“ ja Terry Riley „In C“. 29. I on orkester taas Gewandhausis, ettekandel R. Straussi „Don Juan“, Erkki-Sven Tüüri „Ardor“ (marimbasolist Heigo Rosin) ja Saint-Saënsi Sümfoonia nr. 3.

15. I Budapestis toimuva 4. nüüdismuusikafestivali „Läbipaistev heli“ lõppkontserdil esitatakse eesti muusikat – Märt-Matis Lille „When the Buffalo Went Away“ ja Liisa Hirschi „Four Glides“ autoriga kaastegevana. Teosed mängib ungari ansambel THReNSeMBLe. Näidatakse ka kaht lühianimatsioonifilmi, kus ühele (Ülo Pikkovi „Keha mälu“) on muusika kirjutanud Mirjam Tally ja teises (Riho Undi „Isand“) kasutatud Arvo Pärdi ja Lepo Sumera muusikat.

18. I Budapestis Bartóki nime kandvas Rahvuslikus kontserdimajas mängitakse Arvo Pärdi teost „Fratres“, Liszti-nimelise kammerorkestri ees on viiulisolistiks Kristóf Baráti.

19. I Kanadas esitab Montréali Sümfooniaorkester Arvo Pärdi teost „Fratres“, juhatab Kent Nagano, kontserdipaigaks on Montréal Symphony House.

19.- 24. I Paavo Järvi kontserdid Bremeni Deutsche Kammerphilharmonie'ga, kavades Brahmsi „Variatsioonid Haydni teemale“ op. 56a, Brahmsi I sümfoonia ja Stravinski Viiulikontsert, solistiks norralanna Vilde Frang. 19.-21. I leiavad kontserdid aset Bremeni kontserdimajas 'die Glocke', seejärel 23. I Wolfsburgi teatris ning 24. I Zürichi Tonhalles.

20. I Hortus Musicus annab Andres Mustoneni juhatusel kontserdi Moskvas Tretjakovi galerii kutsel Vrubeli-nimelises suures saalis. Kontserdi kavas on vararenessansist kuni varase barokiajastu heliloojate loomingut, ajastuliselt sünkroonis näitusel väljapandud kunstiharuldustega. Kõlavad Francesco Landini, Bartolomeo Tromboncino, Giorgio Mainerio, Claudio Monteverdi, Giovanni Gabrieli, Gasparo Zanetti teosed. Näitus kannab pealkirja „Roma Aeterna. Šedöövrid Vatikani pinakoteegist“, üleval 42 unikaalset kunstiteost Vatikani muuseumist XIII kuni XVIII sajandi kunstnikelt, nagu Giovanni Bellini, Guido Reni, Pietro Perugino, Paolo Veronese, Nicolas Poussin, Raffael või Caravaggio.

20. I Rootsis Sundsvalli kultuurifestivali avakontserdil Sundsvalli Tonhallenis tuleb maailmaesiettekandele Mirjam Tally uus teos „Lightfields“, mängib Nordiska Kammarorkestern, juhatab Emil Eliasson.

21. I Neeme Järvi juhatab Shanghai Sümfooniaorkestrit Hiinas Shanghai Symphony Hallis, kavas Rahmaninovi sümfooniline pilt „Kalju“ ja tema Sümfoonia nr. 1.

21. I Kristjan Randalu esineb soolokontserdiga Itaalias, kontserdipaigaks Pordenone Teatro Comunale Giuseppe Verdi.

21. ja 27. I Mihhail Gerts juhatab oma koduses Theater Hagenis Saksamaal Donizetti ooperit „Lucia di Lammermoor“: esietendus 21. I ja järgmine õhtu 27. I. Lavastuse on teinud Thomas Weber-Schallauer, nimiosas Cristina Piccardi.

22. I Schumann Quartet, kus koosseisus vioolal Liisa Randalu, mängib Zürichi Tonhalles Šveitsis. Kavas on R. Schumanni keelpillikvartett F-duur, op. 41 nr. 2, Victor Ullmanni kvartett op. 43 nr. 3, Mendelssohni kvartett op. 44 nr. 1.

22. I USAs, Riverside'i (CA) La Sierra ülikooli Hole Memorial Auditoriumis on ettekandel Arvo Pärdi „Peegel peeglis“, mängivad Niv Ashkenazi viiulil ja Valeria Morgovskaja klaveril.

22. I Milano lähistel Novate Milanese Scopricoopis esitatavas kavas laulab Külli Tomingas Paisiello aariaid ning Mozarti kontsertaaria „Ch'io mi scordi di te“, kavas veel Milhaud ja Satie, klaveril Luca Shieppati, viiulil Piercarlo Sacco. Sama kava esitatakse 26. I kordusena Milano Scopricoopi saalis. 29. I laulab Külli Tomingas sama Mozarti kontsertaariat Milano Spazio Teatro 89-s, kus ettekandel veel samad heliloojad ja Piazzolla ning selle küljes tsirkuseetendus, peategelasteks klounid grupist „Freakclowns“.

22. I Šveitsis Chami Lorzensaalis esitab Zuger Sinfonietta Pärdi „Cantust Benjamin Britteni mälestuseks“, dirigeerib Daniel Huppert.


23. I Läti organist Iveta Apkalna mängib Balti heliloomingu suurel sooloõhtul Arvo Pärdi pala „Spiegel im Spiegel“ (Giovanni Battista Mazza seade) Prantsuse raadiomaja auditooriumis Pariisis.

24. I USAs Ohio osariigis Berea Gamble Auditoriumis tuleb ettekandele Arvo Pärdi „Tabula rasa“, selle esitavad Bostoni dirigendita kammerorkestri A Far Cry viiuldajatest liikmed. Pärdi muusikale eelneb Eesti juurtega helilooja Lembit Beecheri uusteose „The Conference of the Birds“ esiettekanne, tema teos on andnud ka kontserdile pealkirja.

24. I Iisraelis Tel Avivi Charles Bronfmani Auditoriumis mängib Iisraeli Filharmoonia orkester Arvo Pärdi teost „Cantus Benjamin Britteni mälestuseks“, juhatab soome maestro Osmo Vänskä. Kava korratakse 25. I Haifa Auditoriumis ja 29. I Jerusalemmas ICC International Convention Center'is.

25. I Amsterdami Concertgebouw's laulab Madalmaade Kammerkoor Peter Dijkstra käe all Pärdi teosed „De profundis“ ja „Solfeggio“.

25. I Viini kontserdimaja Schuberti saalis mängib pianist Aleksei Grõnjuk oma soolokavas Pärdi pala „Aliinale“.

25.-26. I Soomes Lohjas esitab Orchesterverein Bad Säckingen Saksamaalt Eric-Olof Söderströmi juhatusel Arvo Pärdi „Fratrest“ kitarrile, keelpillidele ja löökpillidele, solistiks Jonne Grans (Manuel Barrueco seades).

26. I Kristiina Rokashevich mängib klaveriõhtu Peterburi Jaani kirikus, kavas W. F. Bach, Bartók, Liszt, Mozart, Debussy ja Carl Vine.

26. I La Valletta rahvusvahelise barokkmuusika festivali programmis Maltal on ka Arvo Pärdi teos „Collage über B-A-C-H“, selle esitab Malta Filharmoonia orkester, juhatab Michelle Castelletti. Kontsert toimub La Valletta Manoeli teatris. Sel kontserdil toimub ka Reuben Pace Concertino nr. 1 kitarrile, klavessiinile ja orkestrile esiettekanne.

26.-29. I Vsevolod Pozdejevi kolm autorikontserti Šveitsis – 26. I Luzerni Dreilindeni saalis, 27. I Ebikoni kultuuri- ja vaba aja keskuses Kunstkeramik, 29. I Zürichis Helferei kultuurikapellis. Tema loomingut esitavad lauljad Sofia Livotov ja Balduin Schneeberger, flötist Elisa Persoz ja pianist Eva Laas. Eva Laasile on see Luzerni Muusikakõrgkooli magistriõpingute (muusikapedagoogika eriala) lõppkontsert.

27. I UK-s Bristoli St. George'i kirikus annab kontserdi The Tallis Scholars Peter Phillipsi juhatusel, kavas ka Arvo Pärdi teosed „Bogoroditse Djevo“, „Magnificat“ ja „Nunc dimittis“. Kontsert on välja müüdud.

27. I Koit Soasepp laulab Preestri osas Šostakovitši ooperis „Mtsenski maakonna leedi Macbeth“ Soome Rahvusooperis Helsingis. Dirigeerib Oleg Caetani, peaosas Svetlana Sozdateleva, lavastuse teinud Ole Anders Tandberg.

27. I USAs Berkeley Christ Churchis (CA) Ensemble ARI kavas kõlab Arvo Pärdi „Peegel peeglis“.

27. I UK-s Oxfordis esitab orkester St Da Pärdi „Cantuse Benjamin Britteni mälestuseks“, juhatab John Draill.

28. I Rootsis mängib Nyköpingi Filharmoonia orkester keskuses Culturum oma kavas ka Arvo Pärdi teose „Fratres“ ning Galina Grigorjeva „Molitva“. Dirigeerib Anne Holmer.

28. I Alfia Kamaloval on Musiktheater im Revier'i laval Saksamaal Gelsenkirchenis Mieczysław Weinbergi ooperi „Reisija“ („Die Passagierin“) uuslavastuse esietendus, ta laulab Katja osas. Dirigeerib Valtteri Rauhalammi, lavastuse teeb Gabriele Rech.

28. I USAs Richmondis (VA) mängivad Arvo Pärdi teost „Fratres“ viiuldaja Anne Akiko Meyers ja pianist Wendy Chen, kontserdipaik on Singleton Center for the Performing Arts.

29. I Zürichis St. Peteri kirikus on ettekandel Arvo Pärdi „Da pacem Domine“, mängib Altstadt-Orchester Anita Jehli juhatusel. Sama Pärdi teos on ettekandel Pariisis Chapelle Notre Dame des Anges'is, esitab Les Discours Silvio Segantini juhatusel.

29. I Saksamaal Bambergis Joseph Keilberthi saalis kõlab Pärdi „Fratres“, mängib keelpillikvartett, kus juhtviiuldajaks Dagmar Puttmaker.

29. I Leipzigi Gewandhausis on ettekandel Kristjan Järvi juhatusel Erkki-Sven Tüüri marimbakontsert „Ardor“, mängib MDR Leipzigi Raadio sümfooniaorkester, solistiks Eesti noor marimbavirtuoos Heigo Rosin.

30. I Prantsuse pianisti Nicolas Horvàthi soolokavas New Yorki Carnegie Halli Weill Recital Hallis on kontserdi peahelilooja Philip Glassi muusika kõrval ka Eesti heliloojate teoseid: Jaan Räätsa Klaverisonaat nr 9 (red. 2014) USA esiettekandes ning Horvàthile pühendatuna Tõnu Kõrvitsa uus pala „My Secret Garden“ (2017) maailmaesiettekandes.

31. I Arvo Volmer dirigeerib Itaalias Bolzano auditooriumis oma Haydni Orkestrit, kus on kavas Schuberti „Gesang der Geister über den Wasser“ D 714, G. Fauré Reekviem op. 48 ning laulud G. Mahleri tsüklist „Poisi võlusarv“. Kaastegev on akadeemiline koor Latvija, solistideks Sabina von Walther ning Johannes Held. Kontsert kordub Trento auditooriumis 1. II.

Varasemast:

Detsembri lõpul ilmus Argentinas CD René Eespere viimaste aegade kitarriteostega, mis meie helilooja on suuremas osas kirjutanud ja pühendanud Argentina kitarristile Esteban Colucci'le. Plaadil on viis Eespere teost soolokitarrile ning neli kammerteost kitarriga, kus mängivad kaastegevatena Harry Traksmann, Heili Rosin, Katariina Maria Kits ja Tarmo Eespere.

25.-28. X Brasiilias käis esinemas ansambel U:. 25. X korraldati kontsert-õpituba improvisatsioonist Natalis, esinemispaigaks Escola de Musica da UFRN. 28. X toimus Aloisio Magalhaesi nime kandvas moodsa kunsti muuseumis loeng Eesti muusikast sarjas „Virtuosi Século XXI“ ning sama päeva õhtul kontsert festivalil „Virtuosi Século XXI“ kirikus Ordem Terceira de São Francisco Recife linnas, kus oldi publiku ees interaktiivse kontserdiga „U: ja publikuorkester“, teostena kavas Jüri Reinvere „The Minutes“ ning Märt-Matis Lille „My Weeping Voice is the Wind of Autumn“.

Kroonika koostas Priit Kuusk.

Toimetaja: Madis Järvekülg

Hea lugeja, näeme et kasutate vanemat brauseri versiooni või vähelevinud brauserit.

Parema ja terviklikuma kasutajakogemuse tagamiseks soovitame alla laadida uusim versioon mõnest meie toetatud brauserist: