Kanuti Gildi SAALis astuvad üles Viinis tegutsevad kunstnikud
Veebruarikuus jõuavad Tallinna Viinis tegutsevad kunstnikud Artjom Astrov, Kisling ning Till Megerle. 7. veebruaril toimub Kanuti Gildi SAALis kontsert "Guiding Light IV", pärast mida alustavad kunstnikud residentuuri, mille tulemusena esietendub 27. veebruaril performance "Guiding Light V".
Performance'i raames liituvad tiimiga veel kuraator ja dramaturg Aziza Harmel ning kunstnik ja muusik Andreas Harrer.
Kontsert "Guiding Light IV" jõudis esmakordselt publiku eelmisel aastal Kunsthalle Wienis osana Aziza Harmeli ja Laura Amanni kureeritud näitusest "Do Nothing, Feel Everything". Projekt "Guiding Light" on jätkuks praktikale, mida kunstnikud määratlevad süvahängimise ehk millenagi, mis ei ole ei eelnevalt kindlaks määratud ega ka juhuslik. Bänd mängib äärmuste ja vastuoludega nagu tegelikkus ja kunstlikkus nii visuaalsete kui ka performatiivsete vahenditena, et pidevalt töö olemust kahtluse alla seada. Süvahängimine ei ole kunstnike sõnul pelgalt muusikažanr, vaid tööviis, mis väljendub seletamatutes helides, intiimsetes ja vahel banaalsetes olukordades ning hoolikalt komponeeritud visuaalides.
Artjom Astrov on eesti etenduskunstide skeenele tuttav, olles loonud Kanuti Gildi SAALis lavastuse pealkirjaga "Gangstarap" ning Sõltumatu Tantsu Laval lavastuse "Performance STL-is" (mõlemad koos Ruslan Stepanoviga). Samuti on ta helikunstnikuna osalenud mitmes erinevas lavateoses, luues viimati muusikat Netti Nüganeni lavastusele "Müüt: päeva äärel".
Kisling ehk Michaela Kisling on Viini Kunstiakadeemia vilistlane, kes töötab ja elab Viinis. Michaela Kisling teeb koostööd kunstnikega nagu Hans Schabus, Artjom Astrov, Till Megerle ja Aziza Harmel. Hiljuti andis ta välja albumi "Old Life" plaadifirma Serious Serious alt. Eksperimentaalse kunsti ja muusikaskeenega seotud inimeste poole pöördudes esitab Kislingi looming väljakutse formaalsete struktuuride petlikkusele, dekonstrueerides harmoonia keerukusi läbi omapärase stiili arendamise, mis segab uued meediumid kokku kummaliste ja tõrjutud tunnetega. Tema heli- ja videotööde puhul on tegemist spontaanse koostööga teiste luuletajate ja kunstnikega, hägustades identiteedi ja autorluse piire.
Till Megerle kunstipraktika hõlmab maali, joonistamist, videot ja fotograafiat. Tema teosed käsitlevad sotsiaalset ja kehalist dünaamikat, olles inspireeritud popkultuurist ja ajaloost. Koos muusikute Artjom Astrovi ja Kislingiga veab ta bändiprojekti Guiding Light. Megerle elab ja töötab Viinis, kus ta õpetab ülikoolides Academy of Fine Arts ja Academy of Applied Arts.
Aziza Harmel on Tuneesia juurtega vabakutseline kuraator. Tal on 2013. aastal Arnhemi Hollandi Kunstiinstituudis omandatud kaunite kunstide magistrikraad. Aziza on töötanud Documenta 14, Steirischer Herbsti ja viimasena Kunsthalle Wieni heaks. Ta oli kolme asukoha - Alexandria, Ammani ja Tangieri - vahel liikunud kuraatoriteadmistealase uurimusprojekti Qayyem kaaskuraator. Ühtlasi kureeris ta 12. Malil toimunud Bamako Encounters: Biennale of African Photography. Hiljuti kaaskureeris ta näituse pealkirjaga "Do Nothing, Feel Everything" Kunsthalle Wienis (2022), mis vaatles hullumeelsust tavapärase seisundi ja teadmiste dünaamilise vormina mõistvaid kunstipraktikaid. Hetkel on Harmel ka üks liige detsentraliseeritud näitusesarja Hosting Lands tiimis, milles tegeletakse maakastus alase õiguse teemadega.
Andreas Harrer on Viinis tegutseva "Bar du Bois" kunstikollektiivi liige ja kaasasutaja. 2011. aastast alates töötab ta kaasaegse muusika ansambli Klangforum Wien heaks. Tema kunstnikupraktika hõlmab endas eri meediume – installatsiooni- ja maalikunsti, skulptuuri ja muusika produtseerimist.
Toimetaja: Karmen Rebane